Gå til innhold

Overtale foreldre til å gå på LAN tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er da helt opp til foreldrene dine om du kan få lov til å dra dit eller ikke, i og med at du er mindre årig så er nok dette noe du bare bør godta og vente 3 år til du er myndig og faktisk har rett til å bestemme selv. en gjeng unger på 14-15 år er jo som oftest ikke de som har mest ansvarsfølelse. og det å whine litt på et forum om at mamma er teit som ikke lar deg dra på tg viser jo at du ikke akkurat er den mest voksne persjonen der ute.

Lenke til kommentar

Det var tåpelig sagt, jeg startet denne tråden fordi jeg og sikkert mangen andre skulle få tips til å overtale foreldre til å gå på LAN: De fleste mammaer forstår ikke at LAN ikke er bare insane gaming, men mye annet positivt. Det er slike tips jeg vil ha i denne tråden.

Lenke til kommentar

nei men så lenge du er mindreårig er det din mor som bestemmer. men vis du ikke får lov så kan du vel respektere det? jada mye annet positivt, som mange dager uten søvn, masse cola og snus. selfølgelig er det no moro der også, tviler på at du aldri får lov til å dra på lan egentlig, men det er en viss forskjell på lokale lan og tg, kan være avstanden som skremmer din mor, den kan også være det at hun er redd for å slippe deg ut blant så mange ukjente. eller en mix av disse.

 

men et tips om hvordan du kan få det til er å diskutere saken med din mor, ikke bli sint/opgitt hvis det ikke går din vei, men hold det saklig og rolig.

Lenke til kommentar
nei men så lenge du er mindreårig er det din mor som bestemmer. men vis du ikke får lov så kan du vel respektere det?  jada mye annet positivt, som mange dager uten søvn, masse cola og snus. selfølgelig er det no moro der også, tviler på at du aldri får lov til å dra på lan egentlig, men det er en viss forskjell på lokale lan og tg, kan være avstanden som skremmer din mor, den kan også være det at hun er redd for å slippe deg ut blant så mange ukjente. eller en mix av disse.

 

men et tips om hvordan du kan få det til er å diskutere saken med din mor, ikke bli sint/opgitt hvis det ikke går din vei, men hold det saklig og rolig.

8796818[/snapback]

 

Trur han mener at mora ikke forstår helt hva disse LAN-greiene egentlig er. Hadde jeg vært forelder hadde mitt inntrykk av LAN sikkert vært:

 

"Et stort lokal, hvor mange ungdommer sitter og ikke gjør annet enn å game. De dusjer ofte ikke og spiser bare dritt. Ofte er det veldig dårlig securuty på sånne steder."

 

Poenget med denna tråden er vel at han skal få hjelp til å få forklart for mora si hva LAN egentlig er. Hadde et problem med det i starten ejg også. Foreldre nekter vist å forstå.

Lenke til kommentar

På en måte skjønner jeg dem. Du vil dra på andre siden av landet med en gjeng kompiser i 14-15 årsaldere. Jeg kan tenke meg de synes et Dataparty virker litt fremmed og skummelt. Tenk hvis noe skulle skje deg og de er 10 timer unna?

 

Jeg hadde heller ikke fått lov å dra hadde det ikke vært for at jeg bor 30 min unna.

Tror ikke jeg hadde giddi heller. En uke med dårligsøvn og et dårligklima/matinntak.

 

Bedre når man kan dra hjem en natt og sove godt og få en god middag med kjøttkaker :)

Lenke til kommentar
Et dataparty er überskummelt!

 

Eh, nei? Si at du stikker på fest, skal drikke, snuse, slåss å pule, om du ikke får på lan.

 

Vips, der var det i boks.

8800024[/snapback]

Skulle akkurat si det samme. Spør om hun heller vil at du skal bli skikkelig "populær" og gå å drekke deg full og få kortere livstid og ha sex med den første heite blondina du ser. Da tror jeg hun heller sier: "Javel du kan gå på LAN da". :thumbup:

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
Hvis morra di er vennine med morra til en kamerat av deg som fårlov så si at han får lov så snakker mødrene sammen :)

8685343[/snapback]

 

AIAIAIAI! Det hadde jeg aldri gjort om jeg var deg ihvertfall.

Før i tia når jeg prøvde meg på den så var det som om foreldra prøvde å vise hvem som var best til å oppdra , så derfor hadde et slags "strenge regler race" xD

 

Min erfaring ihvertfall

8686594[/snapback]

 

 

Jepp, sux 2k. Mange av foreldrene til venna mine og faren min snakker sammen. Ond foreldresirkel det der. Hold deg utenfor det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...