Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Foten min sover - Hysj!

iMono

Anbefalte innlegg

Jeg mener, det er aldri noe som kan gjøre meg så "glad" som når foten min sover skikkelig. Jeg får et skikkelig latterkick og klarer ikke å stå verken opp eller ned.

Dette er tråden for dem som elsker at foten deres våkner fra soving.

---

Jeg aktiverer sovingen med å sitte med albuene mellom låret og kneet. Der er det en stor pulsåre som knips igjen altfor lett. Når jeg da reiser meg igjen, begynner det morsomme. Jeg halter opp trappen og klarer ikke å styre latteren min. Hvert steg er det morsomste jeg tar den tiden det varer. Etterpå får jeg en prikkefølelse.

Fortell om dine opplevelser!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prikkefølelsen man får i foten kan svi som et helvette, slik som når man får krampe i foten. Enkelte ganger er det deilig å få slik prikking, men et par ganger så er det slik at jeg ikke tør å bevege foten mens jeg har det, fordi det svir/kiler/stikker så sjukt :p

Jeg pleier å sitte med knærne over hverandre, men ikke jentestil hvis du skjønner. Når jeg blir numb så pleier jeg å slå på foten og alt slags rart o_O særlig hvis jeg klarer å bli numb i handa mens jeg sitter og ser på en film.

Lenke til kommentar

Kan være morsomt de gangene det kiler, men de gangene det sovner skikkelig blir det bare slitsomt, røre litt på beinet verker som ett helvete. har en uvane med å sitte konsetrert med noe i timevis og ikke merke at det har sovnet.

Lenke til kommentar

Det at man opplever at "foten sover", eller får lignende følelse i en annen kroppsdel, f.eks. i hånden, er tegn på at den nerven som har med den kroppsdelen å gjøre, er under en eller annen påvirkning.

Denne følelsen / symptomet kalles parestesier på "medisinsk".

Det vanligste er jo f.eks. når vi sitter med beina i kors for lenge, da vil det oppstå et mekanisk press på nerven til foten, like under og på siden av kneet, og dette presset vil hindre nerveimpulsene å gå gjennom nerven på vanlig måte, og så får vi "beinet sover"-opplevelsen.

Når man fjerner presset mot nerven, så forsvinner følelsen etter hvert.

EDIT: Glemte kilde, http://www.lommelegen.no/php/sl/artikkel.php?visart=4972

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Når foten min sover og jeg skal ''vekke'' den tar det ca.4 min før den er helt ''våken'' og alltid i de 4 minuttene kommer den prikke følelsen og jeg får latter-kick av det, det kiler som faen :w00t:

8685391[/snapback]

"Vi e ganske like du å æ, sånn i kroppæn" :thumbup:

Lenke til kommentar
Når foten min sover og jeg skal ''vekke'' den tar det ca.4 min før den er helt ''våken'' og alltid i de 4 minuttene kommer den prikke følelsen og jeg får latter-kick av det, det kiler som faen :w00t:

8685391[/snapback]

"Vi e ganske like du å æ, sånn i kroppæn" :thumbup:

8685616[/snapback]

hahha, dagens :thumbup:

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt skremt vettet av når jeg har sovnet med armen under puten, og når jeg våkner opp så er hele forbanna armen sovnet.

Jeg våkner rolig og skal snu meg, men jeg klarer ikke det. Omtåket som jeg er presset jeg meg bare rundt, og finner ut at armen er bøyd til helvette og jeg skulle egentlig få vondt, men jeg merket ikke det... Når jeg kom til hektene fikk jeg svært vondt.

Våkner med at klokka ringer, prøver å strekke armen min ut for å skru den av... Nei det gikk ikke i dag, for armen var sovnet, satt forferdelig lenge og lurte på hva som feilet armen, siden den ikke klarte å skru av klokka.

Våkner av at det ligger en hårete arm UNDER meg, jeg tenker det er min egen arm, så jeg flytter den, men det gikk ikke. Så jeg tok den armen som ikke var sovnet og prøvde å ta på den armen... Fy som jeg skvetter når jeg trodde at armen ikke var min, siden jeg ikke kunne føle noe på den. Snudde meg raskt rundt, ingen der, stirrer på armen og prøver å se hvor den leder, og dere gjettet riktig, den ledet til meg... Sovnet forfjamset videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...