Møkkalasset Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 bilane skal vere flexi fuel, ikkje 100 % bensin fri, men ca 15 % (i forbruket til motoren)bensin er lov, i ny bilsalget etter 2015 men det er jo bare eit forslag. Tenk bilparken i norge som er ca 20 år vil jo ikkje vere 100% flexi fuel biler før i 2035, men det er jo bare ein teori. Lenke til kommentar
Shittu Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Hm, noe grunnlag? 8684815[/snapback] Kilden er tekst tv på tv2 eller nrk, husker ikke helt. Men det sies at sterke krefter i AP er for forslaget. edit: http://www.ukeavisenledelse.no/samfunn/200...an_bli_forbudt/ http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...70523012/-1/RSS Endret 23. mai 2007 av Shittu Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Postene fra tråden "Norge vil forby bensinbiler innen 2015" om akkurat samme emne er flettet sammen med denne. Det kan ha gjort at svar ikke lenger kommer rett etter posten den svarer på, så eventuell forvirring skyldes at flettingen skjer kronologisk. Geir Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Vel fremtiden kommer ikke like fort som vi tror, folk på 60 tallet trodde at i år 2000 så kom vi til å ha flygende biler laserpistoler osv osv.... Men det viser seg gang på gang at vi aldri lærer å sette realistiske tidsperspektiv. Jeg vil påstå at det er helt urealistisk med et forbud mot bensinbiler om 7 år, skal en gjennomføre noe slikt så må alle spille på lag og det må være en realistisk plan. Ifølge Truls Wickholm, Arbeiderpartiets representant i Stortingets transportkomité, er et forbud mot bensinbiler en grei sak å få til.- Dette er det ikke noe problem å få til. I Brasil går mer enn 80 prosent av bilene som selges på bioetanol. De fleste større bilmerker satser nå på flexifuel, sier han. Brasil`s biodristoffplan er dårlig nytt for for milijøet, de produserer biodrivstoff av soyabønner som krever store jordbruksarealer, det fører til massiv huggst av regnskogen. 80% av Brasil`s Co2 utslipp kommer fra avskoging noe som fører til at milijøgevinsten blir lik 0. De gjør det ikke for å få noen milijøgevinst men for å kvitte seg med sin avhengighet av fosilt drivstoff, noe Brasil's president Luiz Inácio har poengtert flere ganger i media. Om vi skal gjennomføre noe slikt i Norge så kreves det at alle er med på planen, oljeselskapene, staten, bilprodusentene og sammfunnet forøvrig, noe vi kan glemme først som sist siden det ikke finnes dialog mellom noen av partene. Slike lite gjennomtenkte forslag hører hjemme i en makuleringsmaskin og ikke på stortinget. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Landbruk, og flytrafikk er de to største miljøgrisene vi har. Dette er også de som får mest statelig subsidiering. De gir penger til drift av de verste synderne, og vil dekke det inn på noe så ubetydelig som og minske biltrafikken. Ringer det ikke en bjelle hos dere semi three huggers om at staten vår driter i CO utslippene, og bare ser etter nye inntektskilder? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Ja, de skulle heller bygget om jetmotorene på alle norske rutefly til å kunne gå på et eller annet bio-brennstoff. Det hadde monnet. I et lite land som norge har overgangen fra vanlig bensin til biodrivstoff på biler sannsynligvis påviket verdensforbuket av fossile brenstoffer med 0.01%. Stor ståhei for ingenting kan en spørre deg?? Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 I og med at land som Kina skal ØKE sine utslipp med 20%, kan du jo tenke deg hvor mye den norske bilparken bidrar med.. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå