ahpadt Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=188301 Hva faen er det for no piss?? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Bensinbiler som også kan gå på bioetanol, hybridbiler med lademuligheter, og dieselbiler som etter hvert skal kunne gå på biodiesel, skal med forbudet være tillatt. Og folk skal slippe å selge den gamle bensinbilen når forbudet eventuelt trår i kraft. - Det er viktig å huske at det er over syv år til vi vil ha innført dette forbudet. Det vil skje store teknologiske fremskritt i disse årene, sier Aps Truls Wickholm. Ser ikke problemet.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Husk: Journalister er betalt for å selge aviser, ikke selge sannheter. Legg merke til at dersom du leser om noe i en avis som du har dødspeiling på selv, vil du se at det står masse feil og usannheter. Hvorfor skal du anta at det du leser i aviser om ting du IKKE har peil på skal være mer riktig?? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Bioetanol er vel det eneste brukbare alternativet.. Så sant ikke _det eneste_ du tenker på med en bil er å spare penger... (les: diesel) Endret 23. mai 2007 av ahpadt Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 I praksis kommer vi antakelig til å følge EU på dette punktet, men også der kan det skje ting om ikke mange år. Og så kan vi selvfølgelig sørge for at vi får en annen regjering etter neste valg. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) De fleste bensinmotorer kan med små endringer kjøres på bioetanol eller hydrogen. Forbudet vil altså ikke totalforby nybiler med ottomotorer, men bare forby de nybilene som ikke kan kjøres på alternative miljødrivstoff. Lignende forbud er varslet flere steder i verden, og Norge vil avvente å se hva som er mulig før noe blir forbudt. Og forbudet gjelder bare import av nybiler, det vil fortsatt være lov å kjøre eldre bensinbiler i overskuelig framtid. Endret 23. mai 2007 av SeaLion Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Er glad jeg kjører miljøvennlig.. med Diesel hahaha Forbud før tilbud Typisk norsk. Hadde det vært BioDiesel tilbud her, hadde jeg kjørt på det.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 I praksis kommer vi antakelig til å følge EU på dette punktet, men også der kan det skje ting om ikke mange år. Og så kan vi selvfølgelig sørge for at vi får en annen regjering etter neste valg. 8678186[/snapback] Med FRP? Gode gud høyt oppe i himmelen. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Er det noe galt med FRP? Litt dumt og gå rakke ned på et parti som har så mage tilhengere, bare fordet du mener noe annet. valg 2005 Endret 23. mai 2007 av EvilDick Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hva med en forumregjering? Vi her på forumet kunne dannet et parti, og om alle forummedlemmene stemte på det hadde vi nok fort fått en liten fot innenfor Fritt for å være Jegbestemmerselvhvajegvilgjøreminister. Finnes ikke sa du? Vel, jeg bestemmer jo selv hva jeg vil gjøre, så jeg oppretter en sånn ministerpost, bare Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Er det noe galt med FRP?Litt dumt og gå rakke ned på et parti som har så mage tilhengere, bare fordet du mener noe annet. valg 2005 8680651[/snapback] Jeg er delvis enig i FRPs bilpolitikk, fra et helsemessig og kommunikasjonsmessig perspektiv. Men så har vi det negative. Jeg skal ikke gå inn i en langttrekkende diskusjon, men for å begynne, FRP er et populistisk parti. Opp gjennom årene har enkelte sammenlignet FRP med nasjonalsosialister (heh, right) og ikke minst liberalister. Men det er feil. En kan ikke tillegge FRP noen ideologi. FRP har populære holdninger. Miljø kom på moten, og plutselig er FRP mer positiv til miljøvern. Og en ting til. FRP og SV er akkurat det samme. Forskjellig agenda, joda, men samme argumentasjon og taktikk. Love, love, love og love. Og ikke minst populisme, selv om SV faktisk har et ideologisk grunnlag. Hva skjer så når slike parti kommer i regjering? I de fleste tilfeller, som nå med SV, må en for det første være medlem av en flerpartiregjering. Dette fører i realiteten til en sterk utvanning av partipolitikken. SV har gjort mye siden de kom i regjering. Hva hører man? Hva de ikke har gjort. Med god grunn, for i likhet med FRP, lovde SV oss verden ved forrige valg. Vi har ikke fått verden. Og så kommer vi til det at ingen regjering endrer spesielt mye mer enn, tja, 1 % av et budsjett når de kommer til makten, av hensyn til regjeringen. Og der steiler Høyre, som tross alt enda er et fornuftig parti, mot FRPs økonomiske reformer. Det av FRPs politikk som ikke handler primært om økonomi er det vi da sitter igjen med. Og det skremmer meg. FRP kan kanskje komme seg i regjering med Høyre, men ved neste valg vil de være i samme posisjon som SV er i dag. Førti prosent av oppslutningen ved valget. Og hvorfor skulle jeg ikke kritisere et parti fordi det har mange tilhengere? Det er tross alt den beste grunnen til å kritisere et parti. Jeg kunne kritisert SV, noe jeg til dels har gjort, Arbeiderpartiet, Høyre og Kristelig Folkeparti. Hadde det vært bedre om jeg kritiserte DLF? Rasjonelt sett et værre parti, men den store trusselen er derimot FRP. Dette er selvfølgelig subjektive meninger, noe annet hadde kanskje vært noe merkelig. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) De fleste bensinmotorer kan med små endringer kjøres på bioetanol Kan du utdype? Lurer på dette, og overalt står det bare nettopp det, små endringer. Må man ikke bytte drivstoffrør til noe av metall, fordi gummi sprekker opp? Jeg ville gladelig fylt e85 om dette var mulig på min bil Endret 23. mai 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 En ordinær (stempel) bensinmotor kan ikke gå på hydrogen, ganske enkelt fordi de ikke greier å kontrollere forbrenningen på et skikkelig vis. Wankelmotorer kan gå på hydrogen, Mazda lage en RX8 som kunne gå på både bensin og hydrogen men når bilen går på hydrogen så utvikler den bare 109 HK kontra 225hk på bensin. Lenke til kommentar
Shittu Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Norge vil forby bensinbiler innen 2015 Hva synest dere om ideen ? Jeg synest den hørest knakende go ut Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hm, noe grunnlag? Høres ut som en løs teori fra de o store høyre makter som har sitti litt for lenge på pikken til USA. Flott om det hadde vært gjennomført så jeg skal ikke være pessimist. Men hvor kommer detta fra om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Det er ikke snakk om et totalforbud. Biler kjøpt før dette skal fortsatt få lov til å kjøre. Det er snakk om et forbud på NYSALG av bensinbiler. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Kilder folka. Høres ut som noe ala salg av bildekk som ikke inneholder alt for mye kjemisk drit. Det kom skjer med det er at bilforhandlerene\dekkfolka ikke tjener nok på å lage miljø- vennlige dekk. Ergo de blir dyrere og kjøpes ikke nok... Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Da vil jo bensin-etterspørselen gå ned, og prisene vil synke, eller?! Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Stemmer nok det flexo. Gjør det noe a? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå