sbstn Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Han sier de ikke er knyttet til det, les hva som står da folkens 8680485[/snapback] Måten han skriver det på mer enn insinuerer at AllofMP3 er knyttet til de kriminelle aktivitetene på listen. Det er også andre innlegg som setter AllofMP3 i bås med mafia og organisert kriminalitet. Det kan faktisk hende, men jeg har i alle fall ikke sett noen seriøse kilder som tyder på det. Derfor ønsker jeg en eller annen form for kilde. 8681048[/snapback] Ja, må si jeg tolket innlegget på samme måte, så dersom det er feil hadde det vært greit med en oppklaring rundt hva som menes. Jeg vet jo ikke hva som er sannheten om AllofMP3, men det burde vel ikke være så alt for vanskelig å bringe klarhet i hvorvidt artistene får noe penger fra salget eller ikke? 8681147[/snapback] Jeg sier ikke at AllofMP3 er direkte knyttet til nevnte virksomhet, men at eigerene kan være det. Jeg har ingen dokumentasjon som 100% sikkert slår fast at så er tilfelle. Hadde jeg hatt det så hadde jeg ikke lagt det frem her, men heller til rette instanser. Men det har vært ganske mange artikler de siste årene som antyder litt vel skumle koblinger, noe som ikke overrasker meg da virksomheten dems åpenbart ikke holder vann. At dem liksom(er tvil om dem i det heletatt har gjort det) skal ha betalt penger til Russlands svar på TONO holder ikke. Er jo bare å spørre en hvilken som helst artist utenfor Russland om dem har motat noe som helst, noe dem ikke har. Det er vel også en kjensgjerning at Russisk mafia har en finger med i spillet på det meste som det ligger mye penger i, da hovedsaklig i Russland selvfølgelig. AllofMP3 selger altså et produkt dem ikke har rett til å selge, forså å putte pengene i egne lommer. Tenk dere selv, viss dere får tilbud om å kjøpe noe som dere vet er altfor billig og dere helle ikke kan si sikkert hvem som faktisk er den rettmessige eier, er det da riktig å kjøpe? Et annet eksempel kan være smuglersprit, dere støtter ikke direkte organisert kriminalitet, men pengene dere bruker havner uansett i feil hender. Jeg hadde ihvertfall ikke likt at mine penger kansje gikk til å sponse f.eks menneskehandel, hva slags mellomledd de er innom på turen er egentlig uintressant. Er noe som heter "stjeleren er ikke bedre enn heleren" Endret 23. mai 2007 av Lucifer24 Lenke til kommentar
Dr_Fr_Einstein Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Det skal vel godt gjøre å kjøpe noe her i verden som ikke en eller annen som har snytt på skatten eller drevet med lyssky virksomhet tjener på. Så joda, hvis det er russiske investorer involvert i allofMP3, så er det sikkert en eller annen mafia-link der. Det er det sikkert om du kjøper ekte parmesan-ost eller parmaskinke også. Norske banker sperrer jo visa-kortet mot gambling i utlandet også, det betyr jo ikke at det er ulovlig å gamble, men at det er ulovlig å sette noen i spillegjeld. Skjønner ikke at det burde indikere noe som helst. Det finnes dessuten andre kredittkort som aldri har sperret mot allofMP3, så man trenger ikke å gjøre noen krumspring for å handle der. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Det skal vel godt gjøre å kjøpe noe her i verden som ikke en eller annen som har snytt på skatten eller drevet med lyssky virksomhet tjener på. Så joda, hvis det er russiske investorer involvert i allofMP3, så er det sikkert en eller annen mafia-link der. Det er det sikkert om du kjøper ekte parmesan-ost eller parmaskinke også. 8683489[/snapback] Hadde det hvert samme oppstyret rundt parmasan-ost som det er om AllofMP3, så er jeg temmelig sikker på at osten hadde blitt trekt fra norske butikker. Når det gjelder internett så er ikke sånt like enkelt å få til, blant annet grunnet gammelt/ manglende lovverk. Lenke til kommentar
Dr_Fr_Einstein Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Alt oppstyret "beviser" vel at dette ikke er ulovlig. Når plateindustrien, riaa og fanden og hans oldemor ikke klarer å stoppe dette her, så er det vel fordi de ikke har retten på sin side. Det er i hvert fall ikke ressursene det står på. Og om de gutta der ikke får det som de vil for en gang skyld, så bekymrer det i hvert fall ikke meg. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Så da kan vi vel i samme slengen slå fast at Piratebay er en lovlig side også da, ettersom ingen har klart å stenge den ennå? Det har ikke slått deg at en mulig årsak til at AllofMP3 er vanskelig å stenge er fordi den ligger i Russland? Du kan jo prøve å opprette samme tjeneste her i norge, eller bortimot hvilket som helst annet vestlig land å se hvor lenge det varer. Og bare så det er klart, jeg ønsker både riaa og musikkindustrien dit sola aldri skinner, men ikke med metoder som direkte går ut over artistene. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Så da kan vi vel i samme slengen slå fast at Piratebay er en lovlig side også da, ettersom ingen har klart å stenge den ennå? Vel svenskene har jo enda ikke klart å gjøre noe særlig med folkene bak, annet enn å konfiskere noen servere. Moralsk: Nei sannsynligvis ikke Lovlig: Så lenge det ikke finnes noen lover, og domstoler som kan dømme personene bak, eller stenge sidene er de "lovlige" om de så kan omtales som å være i en gråsone. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Om AllofMP3 er lovlig eller ikke er ikke opp til noen andre å dømme enn russisk rettsvesen. Og i den vestlige verden skryter vi veldig over rettsikkerheten med at man er uskyldig til man er dømt skyldig. Skal vi ikke gi AllofMP3 samme rettsikkerhet, selv om de kanskje er russisk mafia (basert på uttalelser lest i dette forum). Elektroniske transaksjoner og varer er et mareritt for både den lovgivende og den håndhevende makt. Alt er lettere når du kan stoppe smuglerspriten på grensa. Litt vanskeligere med bit's bytes i en tynn fiber kabel. Hvem gjør feilen når du blir tilbudt en stream som er ulovlig der du befinner deg, men er fullt lovlig der den selges fra? Hvordan skal du opprettholde lov og orden, men samtidig ikke krenke ytringsfriheten? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når argumenter som 'man støtter organisert kriminalitet' kommer så trekker jeg litt på smilebåndet. Faktisk så har jo landet med de 52 statene støttet organisasjoner som driver organisert kriminalitet. De innrømmer vel til dels at de har gjort dette tidligere.... Så da støtter vi vel indirekte organisert kriminalitet når vi handler av et amerikansk firma som betaler skatt til USA som igjen brukes til å støtte kriminelle grupperinger (som de selv selvsagt sier hjelper USA, men de lokale myndighetene definerer dem som kriminelle). Ikke akkurat sort hvitt... (dette ble offtopic) Til syvende og sist så er avgjørelsen din. Vil du kjøpe musikk gjennom offisielle kanaler der du vet at pengene går til å sikre rekruttering og videreutvikling av artister, eller vil du kjøpe billigst mulig så ser vi hva så skjer. Det er jo ikke sikkert det betyr så mye. Var det ikke noe lignende som skjedde med regnskogen og miljøet vårt også? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Aldri brukt denne siden, jeg.Superparanoid for å bli spora opp. =/ 8681100[/snapback] vill bare minne deg på at nordmenn fult lovlig kan laste ned fra siden Uansett gjør musikkbransjen seg selv en bjørne tjeneste ved å greie å stenge sia. Alle millioner av brukere vill da fortsjette på gamle måte, nemmelig uten å bealte, kanskje 3 personer går i butikken. Lenke til kommentar
saximus Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hei! For første gang i mitt liv vurderte jeg i dag å kjøpe musikk lovlig over internett, og gjorde litt research. Jeg har aldri tenkt på dette før men regnet jo med at det skal være relativt enkelt å kjøpe vanlige mp3-filer over nett for en rimelig penge, men.. Etter det jeg forstår finnes det INGEN måte å skaffe seg lovlig musikk over internett i Norge, noe jeg synes er litt morsomt:) Jeg har ikke iPod, så iTunes er jo utelukket i utganspunktet i tillegg til at det ikke tilbys i Norge. Jeg ville uansett ikke ønsket å ha DRM-beskyttelse på filene mine. Det eneste jeg finner som virker litt seriøst er allofmp3.com - ser jo egentlig ganske bra ut spør du meg. Men så kommer spørsmålene: Er det noen som har prøvd det, som kan si meg om det funker bra? Går det an å bruke visa eller mastercard fra Norge? Jeg har skjønt det sånn at visa og mastercard har lagd trøbbel for siden. Gjelder det bare amerikanere eller? Er trygt å levere fra seg kredittkort-detaljer til allofmp3? Håper å høre fra noen! Hilsen en som kunne tenke seg å være semi-lovlydig;) Lenke til kommentar
Dr_Fr_Einstein Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hørt om CDon.no og musikkonline.no? Når det gjelder allofmp3.com, så hadde du nok hørt det om folk ble svindlet over en lav sko. Når det gjelder kredittkortet, er det bare å prøve: Do you feel lucky, punk!!? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Tror nok ikke at allofmp3.com er noe usikkert sted for kunden med tanke på svindel. Det hadde aldri blitt så populært som det er i såfall. Men skal du først bli lovlig kan en jo like gått gå all the way Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå