Gå til innhold

Tastatur/mus: kombinere Logitech MX3200+Revolution

Anbefalte innlegg

Er i markedet for nytt tastatur og ny mus. Har hatt Logitech og er godt fornøyd og ønsker å fortsette med det. Det jeg har nå fungerer egentlig greit, men festene til håndleddsstøtta på tastaturet er ødelagt, og musa lagger noe fryktelig når jeg er på LAN, sikkert andre som har tilsvarende eldre pakke som meg: Cordless Desktop Optical. En som pleier å sitte rett ved siden av meg på LAN har MX 1000-mus, og den lagger visstnok aldri.

Har sett litt på MX 5000, og må si den frister med den skjermen og mulighetene denne byr på, i tillegg er det blåtann, så jeg kan legge vekk den USB-blåtann-stick'en jeg har. Imidlertid har denne pakken fått heller middels kritikker av brukere rundt omkring på nettet, derfor har jeg istedet rettet blikket mot MX 3200. Men så har jo Logitech lansert en heftigere mus da, nemlig MX Revolution. Dersom jeg ikke blir helt fornøyd med musa i MX 3200-pakken (er litt i tvil til den basert på bilder), kan jeg da bruke MX Revolution og klare meg med en USB-stick? Eller må jeg ha begge plugget i? Jeg ser da for meg at jeg kan selge MX 3200-musa og den ene stick'en for en billig penge.

Setter stor pris på svar, både fra de som har prøvd 3200 og/eller Revolution og kan si litt om tastatur og en/begge musene. Erfaringer rundt det å mikse RF-mottakere på Logitechutstyr mottas også med takk.

PS! Angående trådløst så skal jeg ha dette, det er ikke diskutabelt. Og på tross av det jeg nevnte om LAN og lagging der så er jeg ingen hardcore gamer som setter høye krav på det området, men slik det er i dag så fryser musa helt, hele tiden på LAN og slik kan jeg ikke ha det stort lenger.

Edit: Oppdaget at overskrifta var "kuttet", endret den litt for å få med alt.

Endret av GranTurismo
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke handlet tastatur/mus ennå nei. Det settet jeg har i dag har trådløs optisk mus uten lademulighet. Selvsagt varierer det en hel del avhengig av bruk, og jeg har ikke "målt", men har en feeling av at de to AA-batteriene varer minst en måned.

Lenke til kommentar
jeg har kjøpt meg det, men har ikke fått teste det ordentlig enda fordi hovedkortet trolig  har gått, men leste ett sted at musa holdt i 6mnd og tastaturet opp til 18 mnd., og dette er i så fall veldig gode resultater

8888011[/snapback]

Var vel litt vel optimistiske tall? :hmm:

Spiller egentlig ikke SÅ stor rolle dette med batteritiden så lenge jeg ikke må bytte hver eneste uke. Hvordan er ellers tastaturet og musen? Er det behagelig og fungerer det skikkelig? Noe negativt/positivt som du gjerne vil trekke frem? :)

Endret av Kim The King
Lenke til kommentar
jeg har kjøpt meg det, men har ikke fått teste det ordentlig enda fordi hovedkortet trolig  har gått, men leste ett sted at musa holdt i 6mnd og tastaturet opp til 18 mnd., og dette er i så fall veldig gode resultater

8888011[/snapback]

Var vel litt vel optimistiske tall? :hmm:

Spiller egentlig ikke SÅ stor rolle dette med batteritiden så lenge jeg ikke må bytte hver eneste uke. Hvordan er ellers tastaturet og musen? Er det behagelig og fungerer det skikkelig? Noe negativt/positivt som du gjerne vil trekke frem? :)

8888153[/snapback]

Musa syns jeg er kjempe. den har jeg ikkeno negativt å si om, men da det gjelder tastaturet så er også det relativt greit, men noe uvant. Syns tastene sitter litt tett og at de er litt små, men det har sikkert bare med vana. Klokke og dato funksjonen i skjermen er lettvinn. Tastaturet er tilnærmet lydløst da du trykker, i tillegg har det mange hurtigtaster som er fine å ta i bruk. Jeg har i alle fall ikke hatt noe problemer med dette settet til nå

Lenke til kommentar
Som Kim sier, dette høres lovende ut ja.

Men ingen som har erfaring med å kombinere ulike trådløsprodukter fra Logitech, slik spørsmålet i første innlegg lød?

8900166[/snapback]

jeg vil få trådløs gamepad i posten når som helst de nærmeste dagene, og dette er også logitech, så da kan man trolig finne litt ut av det

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring, men har hørt fra andre at forskjellige logitech-produkter virker om hverandre og på hvilken som helst bluetooth-sender fra Logitech. Så tror ikke det skal være noe problem.

Forresten, det står på produsentens hjemmeside tall som bekrefter batteritiden din elvis. Så da må jeg bare beklage at jeg tvilte på det du sa, men det virket bare litt for godt til å være sant. :ph34r:

Endret av Kim The King
Lenke til kommentar

Hverken MX3200 eller Revolution kommuniserer ved hjelp av Blåtann, men med RF-signaler. MX5000 derimot gjøre det, og det er nettopp Blåtann-kommunikasjonen,, og trøbbel med denne som utgjør de negative brukererfaringene jeg har funnet på nettet.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting til, er musen som følger med dette settet tung? Med batterier altså. Takk for svar :)

8906532[/snapback]

kjøkkenvekta sier 185gram, tror det stemmer ganske greit:)

8919503[/snapback]

Hehe...at du faktisk målte musen på en vekt er ganske imponerende. Hva mer kan en be om? :p Tusen takk :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...