wil Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 ikke det at jeg skal gjøre det nå, men jeg prøvde å installere gentoo. 1.2 hadde to 2 en 686x, og x86 cd. begge booter, men vet ikke helt hvilken cd jeg skulle bruke egentlig, men jeg skjønner ikke så mye av installasjonen til Gentoo. kan noen forklare meg litt hva installasjonen går ut på. hviste ikke helt hvilke alternativer, jeg skulle velge først. har ikke tenkt til å prøve enda, men kunne tenke å vite litt, hvis jeg skal begynne en gang igjen. jeg har Install guide. men har ikke skrevet den ut enda. det var ganske mange sider. Håper på mange svar. hvis dere skjønte hva jeg skrev. Med samme jeg husker, på det, må jeg ha interenet for å kunne installere Gentoo. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hmmm.. skjønte ikke helt hva du mente, men kan forklare kort hva du skal gjøre. 1. modprobe nettverkskortet ditt, slik at du kan gå på nett. ('modprobe ppp_generic' funker for meg) 2. dhcpcd eth0 3. cfdisk og del inn i partisjoner, der du skal ha gentoo og swap (+ boot om du ikke skal kjøre grub/lilo på mbr) 4. mkdir /mnt/gentoo mount /dev/hdxX /mnt/gentoo cd /mnt/gentoo x = a,b,c,d X = 1,2,3,4,5,6,7 osv. + noen andre commandoer 5. lynx ftp.uio.no/linux/Gentoo/releases/gentooversjonduhar/stage3.xxx Last ned den fila du trenger, deretter: tar -xvjpf /path/to/stagefile.tar.gz + noen andre commandoer 6. chroot /mnt/gentoo /bin/bash etc-update source /etc/profile 7. emerge vanilla-sources (eller gentoo-sources om du foretrekker det ) cd /usr/src/linux make menuconfig mekk config og save n exit. make dep && make clean bzImage modules modules_install + en annen commando jeg ikke husker 8. ln -sf /usr/share/zoneinfo/Europe/Oslo +++ sette opp resten av systemet, alt står i intallguiden. 9. grub root (hdX,X) setup (hd0) X = tall (les: tallene er en verdi lavere enn vanlig, altså om du har root på hda7 så er det (hd0,6) i grub.) 10. env-update exit umount /mnt/gentoo reboot Ja, jeg har vært igjennom den flere ganger. Dette gjelder for gentoo 1.4rc1. Kan også hende jeg har glemt noe i farta Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 ok. takk. skal lese guiden så snart jeg har fått skrevet den ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå