Matrix66 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Heisan. Vet ikke om det er noen som har greie på Amerikanske biler her, men forsøker allikevel. Jeg har kjøpt meg en Dodge Gran Caravan LE 94 mod. Problemet med den er at den fusker. Når man starter bilen går den som en drøm. Jeg kan gi gass og den fusker ikke. Men så fort jeg setter bilen i drive og holder bremsen inne mens jeg gir gass, så begynner den å fuske. Kjører jeg på flat mark med liten belastning så fusker den ikke. Men kjører jeg i bakker slik at motoren får belastning, så fusker den også. Den bruker også masse bensin. Det vi har forsøkt å bytte på den er: plugger, pluggledninger, coil, bensinfilter, bensinpumpe. Har også hatt den inne på Autonova hvor 2 mekanikere jobbet på den i 3 kvarter. De koblet til datamaskin i motorrommet uten å finne feilkode. De koblet seg også på kontakten inni kupeen uten å finne feil. Sjekket CO, lambda o.l og alt var helt topp. Nå i dag har vi sjekket omtrent alle kontakter som er i motorrommet og sprayet med kontaktspray. Sjekket luftfilter ok. Vi har ikke prøvd å bytte hjernen som sitter på torpedoveggen på høyre side, og heller ikke den boksen som sitter under sikringsboksen. Den har noe som heter SBEC kontakt. Inni der sitter det et stort kretskort. Kan det være en mulighet for at problemet ligger på en av disse 2 komponentene? Håper noen har noe tips ang. denne bilen. Begynner å gå tom for ideer. Hilsen Terje... Lenke til kommentar
Trosterud Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Tydeligvis ikke mange som har greie på Amerikanere her.. Hadde det enda vært en Chevy så, men Dodge finner man lite info om av en eller annen grunn.. Løsningen må ligge i å lese av sensorverdier ved belastning, og å vite hva de skulle vært. Er ikke sikkert at feilen gir feilkode, og at mekanikerne har hatt kompetanse til å se (de små) avvikene i sensorverdier som kan gi en pekepinn på hvor feilen ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå