Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL / 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen av dere som har ADSL tilkobling fra Telenor og som har prøvd å plassere en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway mellom modemet og PC'en ?

 

Jeg har kommet så langt at jeg har funnet ut at jeg skal bruke PPPoE - protokoll, jeg får pinget gatewayen med standard oppgitt IP-adresse (192.168.1.1), men får ikke internet koblingen til å fungere ...

 

Noen tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, er det noen av dere som har ADSL tilkobling fra Telenor og som har prøvd å plassere en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway mellom modemet og PC'en ?

 

Jeg har kommet så langt at jeg har funnet ut at jeg skal bruke PPPoE - protokoll, jeg får pinget gatewayen med standard oppgitt IP-adresse (192.168.1.1), men får ikke internet koblingen til å fungere ...

 

Noen tips ?

 

Antagelig brukernavn og passord prolemer husk @online.no etter brukernavnet.

Lenke til kommentar
Hei, er det noen av dere som har ADSL tilkobling fra Telenor og som har prøvd å plassere en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway mellom modemet og PC'en ?

 

Jeg har kommet så langt at jeg har funnet ut at jeg skal bruke PPPoE - protokoll, jeg får pinget gatewayen med standard oppgitt IP-adresse (192.168.1.1), men får ikke internet koblingen til å fungere ...

 

Noen tips ?

 

Kommer du inn på meny systemet på adressen:

 

http://192.168.1.1

 

Disse fungerer fint mot TN ADSL.

Lenke til kommentar
Hei, er det noen av dere som har ADSL tilkobling fra Telenor og som har prøvd å plassere en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway mellom modemet og PC'en ?

 

Jeg har kommet så langt at jeg har funnet ut at jeg skal bruke PPPoE - protokoll, jeg får pinget gatewayen med standard oppgitt IP-adresse (192.168.1.1), men får ikke internet koblingen til å fungere ...

 

Noen tips ?

 

Kommer du inn på meny systemet på adressen:

 

http://192.168.1.1

 

Disse fungerer fint mot TN ADSL.

Lenke til kommentar

3comen har en bug i firmware. Du må sette den opp til å vere påkoblet internett hele tiden. Du må ikke stille den inn for å koble seg ned etter x antall minutter. Man kan nemlig ikke koble opp igjen PPPoE uten å restarte Gatewayen da. Andre problem du kan oppleve er DNS problemer når du du har satt opp nedkobling etter x minutter.

 

Informasjon om bugen i firmware finner du i Knowledgebase til 3com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...