dbergese Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei, er det noen av dere som har ADSL tilkobling fra Telenor og som har prøvd å plassere en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway mellom modemet og PC'en ? Jeg har kommet så langt at jeg har funnet ut at jeg skal bruke PPPoE - protokoll, jeg får pinget gatewayen med standard oppgitt IP-adresse (192.168.1.1), men får ikke internet koblingen til å fungere ... Noen tips ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei, er det noen av dere som har ADSL tilkobling fra Telenor og som har prøvd å plassere en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway mellom modemet og PC'en ? Jeg har kommet så langt at jeg har funnet ut at jeg skal bruke PPPoE - protokoll, jeg får pinget gatewayen med standard oppgitt IP-adresse (192.168.1.1), men får ikke internet koblingen til å fungere ... Noen tips ? Antagelig brukernavn og passord prolemer husk @online.no etter brukernavnet. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Jeg har telenor adsl og en D-Link router de funker fint sammen Jeg måtte kjøre en wizard som lå inne på router'n, den fant jeg ved å skrive ip adressen til router'n i adresse linja på internett explorer. Router'n din burde å ha en slik wizard også! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei, er det noen av dere som har ADSL tilkobling fra Telenor og som har prøvd å plassere en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway mellom modemet og PC'en ? Jeg har kommet så langt at jeg har funnet ut at jeg skal bruke PPPoE - protokoll, jeg får pinget gatewayen med standard oppgitt IP-adresse (192.168.1.1), men får ikke internet koblingen til å fungere ... Noen tips ? Kommer du inn på meny systemet på adressen: http://192.168.1.1 Disse fungerer fint mot TN ADSL. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei, er det noen av dere som har ADSL tilkobling fra Telenor og som har prøvd å plassere en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway mellom modemet og PC'en ? Jeg har kommet så langt at jeg har funnet ut at jeg skal bruke PPPoE - protokoll, jeg får pinget gatewayen med standard oppgitt IP-adresse (192.168.1.1), men får ikke internet koblingen til å fungere ... Noen tips ? Kommer du inn på meny systemet på adressen: http://192.168.1.1 Disse fungerer fint mot TN ADSL. Lenke til kommentar
abjork Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 3comen har en bug i firmware. Du må sette den opp til å vere påkoblet internett hele tiden. Du må ikke stille den inn for å koble seg ned etter x antall minutter. Man kan nemlig ikke koble opp igjen PPPoE uten å restarte Gatewayen da. Andre problem du kan oppleve er DNS problemer når du du har satt opp nedkobling etter x minutter. Informasjon om bugen i firmware finner du i Knowledgebase til 3com Lenke til kommentar
dbergese Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Det viste seg at problemet mitt var at jeg ikke hadde oppgitt @online.no etter brukernavnet mitt i wizarden til gatewayen. Takk for hjelpen agvg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå