Mister_joney Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hvordan tar man panorama..? Er det bare vidvinkel som klippes til i PS..? Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hvordan tar man panorama..? Er det bare vidvinkel som klippes til i PS..? 8692206[/snapback] Man tar mange bilder som overlapper hverandre. Så setter man dem sammen i et program på pc`en, f.eks Autostitch. Det er faktisk så enkelt å greit. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Her er et eksempel fra meg: Lenke til kommentar
Lystig Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har desverre ingen bilder å komme med, men ett spm: @Lystig: Hvordan lager du en slik zommable og turnable quicktime-greie? Når du har tatt bildene og satt de sammen, whats next for å lage en slik interaktiv greie? 8690206[/snapback] Jeg bruker Pano2QTVR. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Mye fine landskapsbilder her ja... Glem ikke at landskap er tema for ukens fotokonkurranse (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=767182), så om dere blir grepet av ånden, så delta i fotokonkurransen før dere poster her! Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Fra Skara Brae på orkenøyene, deler av en by fra 3100 år f.k Endret 26. mai 2007 av Erelend Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Legger ved noen Panorama fra Ålesund og Sula omegn. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg prøvde meg såvidt på dette i går og det var jo overraskende lett med autostitch! Prøvde med photoshop, men var lettere med autostitch så... Lagde også en liten "tour" via Pano2QTVR.. Er sikkert en del verre når man har flere bilder og mer høyde på bildene, sånn som Lystig gjorde, 360x180graders panorama, men siden dette var en helt enkel 10min test så ble det som det ble, med spøkelses armen til moder'n, knekk på muren, ikke mulig å gå helt rundt osv! Må få prøvd dette en gang til senere, med litt mer spennende motiv og litt flere bilder, evt holde kamera loddrett, eller kanskje med fisheye objektiv! Time will show! Resultatet: En liten rundtur utenfor der jeg bor! Obs, du må ha quicktime for å se. Bildet som ble brukt... Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hehe... forskjellig positur på speilbilde og personen som sitter der Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Et panoramabilde jeg tok når jeg var i Ramsund. Viste ikke om photomerge funksjonen i photoshop at the time, så jeg gjorde det manuelt med quickmask, gradient osv Tilpasset 1280x800 widescreen laptop oppløsning (ment som et bakgrunnsbilde) Endret 28. mai 2007 av Strupstad Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 utrolig mange vakre bilder her! Kommer snart med noen nye bilder, men venter på mitt Manfrotto stativ, det gleder jeg meg til =) Men stå på folkens, masse kanonbra bilder! Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 utrolig mange vakre bilder her! Kommer snart med noen nye bilder, men venter på mitt Manfrotto stativ, det gleder jeg meg til =) Men stå på folkens, masse kanonbra bilder! Lenke til kommentar
Tjallen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Syntes dette ble bra. Sammensatt av 7 bilder. Brukte PanoramaFactory 4. Lenke til kommentar
Jpettersen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Her er mitt første panoramabilde. Tatt med Canon Ixus 40 og stichet manuelt i photshop. Her er eit anna eg har laga, men som ikkje blei fullt så bra. Dette er også sticha manuelt i PS. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Nå fant jeg noen filer jeg hadde tatt med tanke på 'kanskje jeg gidder å lage pano en gang' fra mitt hjemsted ute ved kysten av S&Fj/Nordfjord. 22 bilder satt sammen til ett. Antar det dekker ca 180 grader. Det var før jeg ble RAW-mann (des 2005), så noen svakheter i jpg-filene, spesiellt på himmelen, kan sees. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 http://www.deviantart.com/deviation/56325835/ Litt annerledes panorama, men fortsatt panorama. Har endel andre og, men orker ikke fiske de fram så sent på kvelden. *mine innlegg* Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Kjempefint bilde, MBM. Men: Manchester City: Buu! Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Det var før jeg ble RAW-mann (des 2005), så noen svakheter i jpg-filene, spesiellt på himmelen, kan sees. Hm, finnes det i dag noen stitching-programvare som kan kjøres direkte på raw-filer? Det hadde kanskje vært tingen - det hadde sikkert forenklet/forbedret stitching-prosessen endel pga dynamisk omfang, og enda bedre ville det endt opp i tiff. Til gjengjeld hadde det vel krevd enda mer minne. Endret 31. mai 2007 av anderfo Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Photomerge i Photoshop, CS3 iallfall, kan bruke RAW-filer direkte. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) 360-quicktime panorama m/lyd Zoomify Landskapspanorama, Påsken 2007 Førstnevnte er fra en demonstrasjon i Stavanger, måtte være litt tulling for å stille meg klin oppi morroa mellom speaker og publikum - men resultatet ble artig ^^ Andre er et ca 80 megapixel HDR-panorama. 3 eksponeringer per del, ca 90 bilder. Endret 31. mai 2007 av Zatôitchi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå