Gå til innhold

Bruke Adobe After Effects?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kall meg gjerne litt nybegynner, men jeg har begynt å eksperimentere litt med forskjellige redigeringsprogrammer.

Noe jeg har funnet ut av, er at Adobe After Effects brukes til å legge på spesialeffekter o.l. men hvordan skal jeg kunne "bro-koble" dette til et normalt videoredigeringsprogram?

Må jeg først importere filmen i et videoredigeringsprogram, så åpne den opp i Adobe After Effects, forså å redigere på hva jeg nå enn skulle redigere, så eksportere filmklippet og importere det i videoredigeringsprogrammet igjen? Blir ikke dette VELDIG tungvindt?

Si nå at jeg bruker Adobe Premiere Pro, er det en slags guide for hvordan man skal gjøre dette? :blush:

Andak :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må jeg først importere filmen i et videoredigeringsprogram, så åpne den opp i Adobe After Effects, forså å redigere på hva jeg nå enn skulle redigere, så eksportere filmklippet og importere det i videoredigeringsprogrammet igjen?
Til vanleg er det det ein må gjere ja, og litt tungvint er det kanskje.

Har du derimot Adobe Production Studio med Dynamic Link er det ein enklare måte. Sjølv har eg ikkje gjort dette, men prøv å les denne, eventuelt les i hjelp for både AE og PPro om Dynamic Link.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...