Gå til innhold

Islam og vantro

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lurt på om de muslimske terroristene følger koranen når de dreper vantro og annerledestroende, eller hva koranen egentlig sier om vantro gennerelt, så jeg fant disse versene. (jeg ser at ikke alle sier drep de vantro, men det er uansett ikke god omtale vi ateister får her)

Unbelievers:

2:191 ,and slay them wherever ye catch them

2:193 ,and fight them on until there is no more Tumult or oppression

2:216 ,fighting is prescribed for yoy, and ye dislike it. But it is possible that you dislike a thing wich is good for you.

3:28 Let not the believers take friends or helpers unbelievers, rather than believers. If any do that, in nothing wil it be help from Allah.

8:12 I wil instill terror into the hearts of the unbelievers: smite ye above their necks and smite all fingertips of them.

9:29 Fight those hwo believe not in Allah nor the last day, nor hold that forbidden wich hath been forbidden by Allah and his messenger, nor acknowledge the religion of thruth (even if they are) of the people of the book, until thay pay Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

9:14 Fight them and Allah wil punnish them by your hand, cover them with shame, help you (to victory) over them, heal the breasts of believers.

9:123 O ye hwo believe! Fight the unbelievers hwo gird about you, and let them find firmness in you: and know that Allah is with those hwo fear him.

EDIT: Språket er dårlig fordi oversettelsen er veldig gammelt.

Endret av Kasparov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
islam er skitflekken i verdens underbukse. steining, terror, kvinnesyn og forfølgelse er bare noe...

og ikke kall meg rasist, det er jeg ikke. hva har egentlig rase å gjøre med religion?

8694530[/snapback]

Det er altfor enkelt å erklære islam som en fiende, man kommer ikke mot noen oppbyggende vei ved å hate folkegrupper med en spesiell tilknytning til islam.

Altfor enkelt. Kom med en løsning...

Lenke til kommentar
islam er skitflekken i verdens underbukse. steining, terror, kvinnesyn og forfølgelse er bare noe...

og ikke kall meg rasist, det er jeg ikke. hva har egentlig rase å gjøre med religion?

8694530[/snapback]

Islam er ikke bare dårlig, men mange svelger det media føder dem, med søkke og snøre.

Hva har dette med det å behandle vantroe mennesker uansett?

Endret av Okstad
Lenke til kommentar
Språket er dårlig fordi det er veldig gammel engelsk som er brukt.

8701963[/snapback]

"a thing wich is good", "wil", "smite ye above their necks and smite all fingertips of them", "Fight those hwo believe not in Allah nor the last day", "thruth" og "punnish" sier noe annet.

Lenke til kommentar
Det er ikke jeg som har skrevet det, men jeg har hentet det i fra en gammel koranoversettelse.

8702272[/snapback]

Tviler sterkt på at det der er noen autentisk oversettelse. Om du derimot kunne gitt kilden din på denne oversettelsen ville nok saken vært en annen. Men om det er gammelt eller ikke, så tviler jeg sterkt på at noen med så dårlig språk kunne oversatt noe fra koranen uansett.

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar
2:16 stemte dog ikke.

8708733[/snapback]

Ser ut til det var 2.216 det egentlig skulle ha stått i åpningsinnlegget:

2.216 Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But God knoweth, and ye know not.

http://www.koranen.no/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan ta noen av versene fra en nyere oversettelse jeg har. Ofte gir det mer mening om man har hele versene. :) Hvordan man tolker de er helt opp til den enkelte.

2:191 - And slay them wherever ye catch them, and turn them out from where they have turned you out; for persecution is worse than slaughter; but fight them not at the Sacred Mosque, unless they (first) fight you there; but if they fight you, slay them. Such is the reward of those who reject faith.

2:193 - And fight them on until there is no more persecution and reported religion becomes Allah's, but if they cease, let there be no hostility except to those who practice oppression.

2:216 - Fighting is prescribed upon you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But Allah knoweth, and ye know not.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...