Gå til innhold

Bra DV kamera, 4K?


Anbefalte innlegg

Ikke nødvendigvis, noen butikker, som f.eks www.bhphotovideo.com selger pal kameraer også til samme pris, men da må du søke på "pal" i siden deres for å få opp pal kameraer, GS500 koster 799$der. Pluss rundt 50$ i frakt til norge. Kan hende at man kan bestille via telefon og få de til å sende det som en gave, da slipper man jo toll:P...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte mail til www.toll.no, og sa at jeg skulle kjøpe meg videokamera fra utlandet, og lurte på ting vedrørende toll o.l. så dette var svaret jeg fikk tilbake:

 

Hei

 

For videokamera er det ingen toll, men det skal betales 25% merverdiavgift. Sluttsummen på fakturaen (+ frakt /forsikringskostnader ) benyttes normalt ved beregning av merverdiavgift.

 

Når sendingen ankommer landet, vil du motta melding fra posten eller annen befrakter/speditør med beskjed om hvordan du forholder deg videre. Du vil kunne

la en speditør ordne fortollingen for deg, eller evt møte opp på et av Tollvesenets ekspedisjonssteder og betale avgifter der.

 

Vær klar over at Posten og andre speditører opererer med fortollingsgebyr. Disse er Tollvesenet uvedkommende og evt. spørsmål på det området må tas opp direkte med vedkommende firma.

 

EDIT: tenkte på... "det skal betales 25% merverdiavgift. ", hvis det settes som gave... må man betale merverdiavgift da? :hmm:

Endret av Andak
Lenke til kommentar
EDIT: tenkte på... "det skal betales 25% merverdiavgift. ", hvis det settes som gave... må man betale merverdiavgift da?  :hmm:
Gaver kan sendes tollfritt og momsfritt, så lenge verdien er under 1000 kroner. Men kun privatpersoner kan sende pakker som gave... ikke firma.

8760799[/snapback]

 

Ja ok.. takk skal du ha :)

 

Som flere nevner her nå, vær helt sikker på at du får PAL kamera!

Jeg antar du har forstått det?

8761565[/snapback]

 

Jaja, var noen som nevnte det lenger opp i tråden her. Så dette er jeg klar over :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...