nordemoniac Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Hei! (Håper jeg ikke valgte feil forum)! Jeg har en bilstereo fra sony, en CDX-4150RDS som noen av bryterne er litt ødelagte på. Problemet er små "klikke"knapper på kretskortet, som nå ikke lengre "klikker". Altså - de er utslitte. Disse er til volumbryterne, og et par andre er også slitte, totalt 4 stk. Jeg lurer på om noen vet hvor man får kjøpt slike brytere? De er kanskje 2x4mm eller noe sånt, disse er loddet på fra baksiden. Legger ved bilder: Firkant = LCD skjermen, de små røde er knapper Nærbilde av knapp Nærbilde av knapp. Noen som vet hvor jeg finner slike? Endret 22. mai 2007 av nordemoniac Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Har du sjekket Elfa? 8678874[/snapback] Vet ikke hvor jeg skal lete:P Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Futurlec ca 0,25$ Fant ingenting på elfa, men det finnes nok noe der Lenke til kommentar
Scienide Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Hei. Fank en liknende bryter hos RS Components i UK: Link her Det ser ut til at det er en type A eller B (med/uten ben) som er brukt i stereoen din, men det er litt dårlig bilde til å bekrefte det... Linken peker forøvrig til en type A, størrelse 6x3.5x4.3mm (LxBxH) Endret 23. mai 2007 av Scienide Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Hei. Fank en liknende bryter hos RS Components i UK: Link her Det ser ut til at det er en type A eller B (med/uten ben) som er brukt i stereoen din, men det er litt dårlig bilde til å bekrefte det... Linken peker forøvrig til en type A, størrelse 6x3.5x4.3mm (LxBxH) 8679300[/snapback] Sto bare "session time-out".=P Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Kontaktet deleleverandøren til sony og fikk tilbud om nye knapper til 56,- pr. stk + moms og frakt. Dermed ville det bli 210,- + frakt, og det er snakk om en 10 år gammel spiller. En kamerat hadde en brukt Sony CDX-MP40 XPLOD med MP3 etc. så jeg byttet til meg den mot en liten sum. 300,- ink. frakt for de delene blir for mye når en ny spiller godt kan fås nede i rundt 700,- Endret 27. mai 2007 av nordemoniac Lenke til kommentar
Largie Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Hurra for bruk-og-kast mentaliteten! nordemoniac: Ta en titt hos http://www.kompotek.no/ følg linken: Automation -> Keyboard switches -> Tactile Du finner sikkert noe som passer der. For en pris til 3-6 kr pr stk (min best 10 stk) så burde ikke det være avskrekkende. Ring dem hvis du lurer på noe! Happy soldering Edit: leif Endret 25. mai 2007 av Largie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå