Mar1us Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 hej, jeg lurer på en greie som går litt på holdninger til retur og hvor langt ansvaret til forhandler strekker seg. Det har seg sånn at jeg kjøpte en ny maskin (AM2 X2 prosessor, 2x1GB corsair 6400 DDR2, Msi K9N ultra hovedkort) fra Komplett også gikk maskina fint i ca 3 måneder. Så ble det no problemer med HK, tror det var en kondensator som røyk (typisk feil på dette HK) som overhetet NB, også ble dette sendt inn. Nytt HK kom tilbake over nyttår, og dette fungerte OK en stund men havarerte også - denne gangen etter én måned. Det var ikke anledning til å teste minne og HK seperat, men den høye temp. på NB gjorde at jeg igjen antok feilen lå her - dessuten kom det ikke opp noe skjermbilde whatsoever. Ny innsending, denne gangen kom samme HK i "diamond" versjon tilbake. Kjempeservice fra Komplett :-) Denne gangen kommer det skjermbilde, men etter litt prøving og feiling viser det seg at den ene minnebrikken nå har tatt kvelden (minnetester i linuxinstallasjon). Ny enkeltbrikke ble kjøpt fra Mamoz for å ikke dra strikken for langt. Nå virker alt prima. Er det riktig å sende inn den defekte minnebrikken til Komplett og be om ny? Den _kan_ ha blitt ødelagt av hovedkort nr 2, den kan ha vært skyld i at HK 2 ble antatt defekt, og den kan ha gått i stykker i den antistatiske posen den lå i mellom HK-skiftene, eller i montering/demonteringsprosessen. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Er bare dritt med msi k9n serien, har selv k9n sli og har levert den inn 4 ganger pga defekter, osv. Hev kjøpet om dette bare gjentas, så satser du på ASUS eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 men det jeg lurer på er om minnebrikken skal sendes inn til komplett eller om jeg skal drite i det. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Send den inn du Endret 22. mai 2007 av Storleer Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Send den inn, du kan vel ikke noe for at minnebrikken feilet, kan du vel ? Når en vare feiler/er defekt, så må man jo kunne reklamere. Send mail og bare forklar situasjonen. ser ingen problemer med å returnere denne brikken... Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Send inn, men har du kjøpt kit må du sende inn begge Corsair brikkene. Lenke til kommentar
bassiss Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Har hatt samme hk som deg, men kjøpte det som demovare go fikk nytt tilbake da det var defek. Komplett har et veldig bra retur system ingenting å klage på der. Det er nok godt opparbeidet gjennom tidene. Men det er jo mulig det er du som har gjort feilen. Uansett er det komplisert å vite det helt sikkert. Jeg hadde en gang 2x 1gig brikker og den ene ville ikke funke. Men sendte den ikke inn for det om. Tenkte at da måtte jeg ha gjort noe feil og nøyde meg med 1 gig. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Om brikken skal sendes inn eller ikke vil nok ikke være din avgjørelse, først må du avklare ting med Komplett, men ut ifra hva jeg hører her, burde det ikke være noe problem å få returnert varen. Hvor lang tid gikk det fra du installerte det nye hovedkortet, til problemene oppstod? Når ble disse varene opprinnelig kjøpt, er de dekket av garanti? Edit: La til en bokstav eller to Endret 23. mai 2007 av Pettern800 Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 første hovedkort fikk problemer etter 3 måneder. andre hovedkort fikk problemer etter 1 måned. tredie hovedkort virker, men minnebrikken er ødelagt når det ankommer. Jeg søker om å få den byttet, også ser jeg om jeg kan få til en ordning så jeg slipper å være uten data en retursyklus til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå