Gå til innhold

X360 - 61% failure rate!

XtaZ

Anbefalte innlegg

Kjøpte igår min xbox 360 nr 2.

Har fortsatt nr 1. Kjøpte nr 2, fordi at eg treng ein til offline speling, og ein til online. Eg treng vel ikkje gå meir inn på akkurat det.

Uansett, med det, har eg bevist at den pollen er feil.

8678578[/snapback]

Min første 360 holdt nesten 1 år, så røyk den. Kjøpte så en til mens nr.1 ble sendt til tyskland. Nr.2 begynte og rapportere "dirty disc" feil etter bare få uker. Og etter noen månder så har konsollen jeg fikk fra tyskland sluttet og lukke dvd-skuffen selv (må gi den ett lite knuff for at det skal gå).

Så... 3stk forskjellige x-box 360, og alle med feil :thumbdown: 100% feilrate her da :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
61% er nok helt på trynet ja = p Men er ikke til å stikke under en stol at alt for mange går i stykker iforhold til hva man forventer, sånn er det bare...=)

8679362[/snapback]

Kloke ord. Selv har jeg fått de røde lysene, og det samme har to andre jeg kjenner av tilsammen 5 som har 360. Som aktiv konsollbruker gjennom 20 år har jeg aldri tidligere opplevd hardware-feil, kanskje med unntak av min PS1 som etter noen år måtte snus opp-ned for å få enkelte spill til å kjøre. Jeg forventer at en konsoll skal vare ut sin 'generasjon', men jeg har kanskje vært litt for heldig tidligere.

Lenke til kommentar

Noe har vi vel funnet ut grunnen til alle havariene. At det rett og slett er hardware designen inni boksen som er for dårlig? Var vel slik at MS ikkje har endret dette noe særlig på nyere boksen heller. Og det er jo for dårlig egentlig. MS sa vel også det at grunnen til at 360 ikkje kunne kjøre Folding @ Home opplegget var at konsollen da ville jobbe MAX over tid, og føre til at hardwaren inne sa takk for seg.

Var det disse festene på kjølelesningene det var snakk om?

Lenke til kommentar

Har sendt inn min 360 3 ganger til service. Vet om 2 andre kompiser som har gjort det samme(ikke sendt inn 3 ganger, men har hatt 360`n på service..kompisene altså:p). 61% er nok overdrevet, men tipper den kan ligge på kanskje 20-30%.

Endret av Enigma123
Lenke til kommentar

En ting skal Microsoft ha. Av nå over 10 millioner solgte konsoller så har altså i følge påstander rundt om både her og andre steder, alt fra 6.1 millioner eller kanskje 7.5 millioner vært inne til reperasjon....

De er JÆVLA raske til å reparere eller produsere nye til alle disse 6.1 - 7.5 millionene feilkonsollene!! De fleste har jo fått konsollen veldig fort tilbake.

Bare slå meg i hodet hvis dere vil. Jeg er dårlig i matte.

Lenke til kommentar
En ting skal Microsoft ha. Av nå over 10 millioner solgte konsoller så har altså i følge påstander rundt om både her og andre steder, alt fra 6.1 millioner eller kanskje 7.5 millioner vært inne til reperasjon....

De er JÆVLA raske til å reparere eller produsere nye til alle disse 6.1 - 7.5 millionene feilkonsollene!! De fleste har jo fått konsollen veldig fort tilbake.

Bare slå meg i hodet hvis dere vil. Jeg er dårlig i matte.

8686068[/snapback]

Hehe jepp da er de _jævli_ raske med å reparere konsoller. Tok et kjapt og fint regnestykke og det jeg kom frem til er at MS har reparert en konsoll hvert 7 sekund siden launch... Godt jobbet Microsoft!

Lenke til kommentar

Alt jeg vet er at jeg har fått røde ringer.. og er ekstremt frustrerende... selv om det alltid er en fare for at slikt skjer, er det dumt når det gjør det.. det jeg også lurer litt på er hva som skjer med arcade spilla mine.. er jo slik at jeg mp koble til live vær gang jeg skal spille de jeg hadde fra før nå.. noe som er utrolig tungvint og upraktisk, siden jeg sjeldent logger meg på live...

Lenke til kommentar

Har hatt min siden dag 1 og har aldri hatt problemer,selv om jeg spiller mye...opptil 24t i strekk på det verste.Har 4 kompiser som har hatt maskinen lenge også uten å ha hatt problemer.At feilprosenten er så høy har jeg ingen tro på,kun skrevet for å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Retso, ehm, for å gi kundene skikkelig tilbake melding om konsollen ikke fungerer? Er jo bedre enn at den ikke starter av en eller annen uforklarlig grunn. Som kan være alt fra kabler, overoppheting eller at den vil på tur til tyskland.

8695139[/snapback]

Jeg tror nok MS uansett angrer på at de lagde det slik. Disse red rings er jo i ferd med å latterligjøre maskinen. Som sagt, de er blitt et symbol. Et symbol MS nok aldri kommer til å bli kvitt.

Å ha 3 blinkende røde lys som kanskje forteller hva som var grunnen til at den døde ser jeg ikke det store poenget i akkurat. Er den ødelagt så er den ødelagt og må sendes til rep uansett.

8695252[/snapback]

En ting er sikkert å det er at MS ikke kommer til å gjøre samme HW feil med neste generasjons Xbox (neste generasjon etter 360 altså) som de gjorde med 360. Men jeg kan allerede se for meg overskrifter på news4gamers.com mange år fram i tid når første Xboxen med HW feil med den normale feilprosenten klikker:

"Here we go again! Gamer gets the ring of death after just a few hours with playing on his brand new Xbox<name>! Did MS do the same HW mistake this generation to as they did with the 360?"

Du sier det er et symbol de aldri blir kvitt? De blir nok ikke kvitt det med X360. Og det kommer garantert til å bli blåst opp i starten av neste generasjons Xbox igjen når noen folk får HW feil. Men jeg tviler på at folk alltid kommer til å tenke "red rings of death" med en gang de hører MS og Xbox :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi trenger ikke flere tråder om temaet rundt feilprosenten til Xbox 360. Vil Microsoft komme ut med noen tall, for vi heller akseptere de, enn å bryte ut en krangel hver gang.

Derfor stenges tråden! Er du uenig, kan du/dere sende meg en PM, så skal jeg vurdere på nytt behovet for en slik tråd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...