holvik Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Noen som vet om det finnes Linux drivere til mitt 3Dlabs Wildcat VP 760 skjermkort ? Bruker Ubuntu Feisty Fawn 7.04. Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Ser dårlig ut. Såvidt jeg vet er det kun Vesa av de åpne driverne, og den er jo ikke spesielt god. 3dlabs har gitt ut noen drivere til linux, så du kan jo forsøke deg med noen drivere herfra: http://workstation.3dlabs.com/support/drivers/ men det kan hende det blir en ørkenvandring. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Ser dårlig ut. Såvidt jeg vet er det kun Vesa av de åpne driverne, og den er jo ikke spesielt god. 3dlabs har gitt ut noen drivere til linux, så du kan jo forsøke deg med noen drivere herfra:http://workstation.3dlabs.com/support/drivers/ men det kan hende det blir en ørkenvandring. 8685914[/snapback] Takk for svar. Dårlig med Linux drivere til dette kortet gitt. Får vel rote fram ett gammelt Nvidia kort ,eller kjøpe noe brukt. Har sendt en mail til 3DLabs ,men har egentlig ikke noe tro på att de kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Installerte GNU/Linux på en arbeidsstasjon for en tre år siden, det endte(desverre) med at jeg byttet ut det svinedyre 3dlabs(Wildcat III 6110) kortet med et ati 9200 SE Kortet ligger fortsatt ubrukt i skapet, men resten av maskinen fungerer den dag i dag supert. Heldigvis hadde jeg ikke betalt et øre for det kortet. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Installerte GNU/Linux på en arbeidsstasjon for en tre år siden, det endte(desverre) med at jeg byttet ut det svinedyre 3dlabs(Wildcat III 6110) kortet med et ati 9200 SE Kortet ligger fortsatt ubrukt i skapet, men resten av maskinen fungerer den dag i dag supert. Heldigvis hadde jeg ikke betalt et øre for det kortet. 8695961[/snapback] wow! er ikke wildcat kortene svindyre da? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Har sendt en mail til 3DLabs ,men har egentlig ikke noe tro på att de kan hjelpe meg. 8694883[/snapback] Det er meget viktig at du gjør nettopp dette. Ellers kan vi ende opp med at firmaet tror det ikke finnes behov for drivere her ute. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ikke noe vits å kontakte 3DLabs, de har sluttet med skjermkort. De har heller aldri brydd seg om alternative plattformer. Trenger man tilsvarende kort kjøper man nVIDIA Quadro. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 dessuten har di bare drivere for Novell Desktop å gamle Red Hat versjoner Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Installerte GNU/Linux på en arbeidsstasjon for en tre år siden, det endte(desverre) med at jeg byttet ut det svinedyre 3dlabs(Wildcat III 6110) kortet med et ati 9200 SE Kortet ligger fortsatt ubrukt i skapet, men resten av maskinen fungerer den dag i dag supert. Heldigvis hadde jeg ikke betalt et øre for det kortet. 8695961[/snapback] wow! er ikke wildcat kortene svindyre da? 8698056[/snapback] Les bedre igjennom avsnittet Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) jeg er ikke dum, bare ordblind Endret 25. mai 2007 av Marsan Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Har ikke sagt du er dum.... Lenke til kommentar
holvik Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Ikke noe vits å kontakte 3DLabs, de har sluttet med skjermkort. De har heller aldri brydd seg om alternative plattformer. Trenger man tilsvarende kort kjøper man nVIDIA Quadro. 8698285[/snapback] Ok ,da kan jeg glemme dette skjermkortet til Linux bruk. Synd og skam. Jeg fikk ett Supermicro hovedkort med 2 Xeon prosessorer og dette 3DLabs skjermkortet av en kompis og trodde jeg hadde en grei PC til testing av Linux, men der tok jeg feil. Drit att noen produsenter kun fokuserer på Windows plattformen, kanskje like greit att 3DLabs har sluttet å lage skjermkort ! Lenke til kommentar
kommers Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Kjøp deg et brukt (nVidia-)kort til noen få hundrelapper, og du er i gang med testinga likevel :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå