oceana Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Heisann, jeg har et Canon MV30i....Og siden jeg spiller paintball skulle jeg gjerne ha brukt det på banen for å filme noen kamper....Men det sier seg selv, ustabilt å gjøre det uten beskyttelse for kameraet... Så jeg spurte den lokale forhandleren, og han måtte desverre rapportere at orginal utstyret til dette kameraet ikke var på markedet lenger... Nå fantes det et firma i Bergen som lagde slike all-værs-hus , men ulempen var prisen, den eneste gangen han hadde fått noe gjennom de hadde det kostet 16000...:/ Så; noen forslag til hvordan man kan lage et slikt allværshus selv ? Materialer, fikse metoder for å få access til kontroll paneler osv...? Alt som kan være til hjelp Lenke til kommentar
fukas Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Finn deg noe gjennomsiktig plast (for å se knappene under), strips (), og en glassplate til å ha foran objektivet som du kan holde ren. Skal bygge dette selv på mitt XM2. Tenkte på å bygge det som et slags "telt". Lenke til kommentar
tomy Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Hei dere Jeg fikk en i familien som er seilmaker til og lage regnbeskyttelse av samme stoff som det lages vinduer i båtkalesjer med. Dette var til ett Panasonic w 250 pro kamera. Dette er meget bøyelig / gjennomsiktig og tåler masse. Jeg har ett canon xm2 også , så hvis du får det til på en fin måte til dette kamera så vil jeg gjerne se ett bilde av det fukas ? mvh tomy Lenke til kommentar
oceana Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 kunne du funnet ut hva det stoppet i slike vinduer heter? Hadde vært artig å prøvd å lage noe ut av det...Har du et bilde / mulighet til å legge ut et av det her? Trenger litt inspirasjon... Lenke til kommentar
fukas Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 En kan egentlig bare ta en gjennomsiktig bærepose og tre over kameraet (ikke ideelt, men basic). Se det for deg med hankene som henger rett ned. Lag et lite hull som linsa kan stikke ut av. Men det blir jo ikke så veldig bra for lyden akkurat... Båtkalesjevindusplast er vel tykkere og bedre. Fant et bilde av en veldig enkel sak i en annonse i Digital Video Made Easy-bladet som lignet på bærepose konseptet. Har ikke kikket på siden deres, men adressa er: www.camerasunderwater.co.uk Lenke til kommentar
fukas Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Sjekk disse: http://www.camerasunderwater.co.uk/web_sit...portshield.html http://www.camerasunderwater.co.uk/web_sit...ewavidcape.html Ser bra ut! Lenke til kommentar
tomy Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 oceana Ring en seilmaker, de har dette på ruller så får du sikkert kjøpt en liten rest. Det heter vel kalesjevindu eller noe sånt. MVH tomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå