_neuron_ Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Hei, fikk frastjålet mitt tower (pluss diverse laptoper og andre pc'er.. ), og må ha ny hoved pc bestilt i kveld. Jeg har hatt en dual core i evigheter nå og tenker på en quad core. Siden jeg har det travelt poster jeg her før jeg har gjort meg ferdig med å gjøre "research". Til vanelig hadde jeg sett rundt omkring mye mere selv, men det blir litt dårlig tid i kveld, og jeg vil gjerne ha gjort en bestilling så det blir sendt i morgen. Det jeg har i notepad så langt: netshop: FOX+ GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 - 2250kr - Var på ukens tilbud, har ikke googla det engang ennå, men sånt er jo rimelig greit å finne reviews på etc. Thermaltake BigWater 745, 3X12cm Vann- kjølingssystem - 1098 Intel Xeon X3210 2.13GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte - 3600 Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 - 1349 Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTS-320M-TV-DD" - 2495 Enermax Chakra Sort, 250mm og 120mm Vifte, eSATA, 2xUSB(Uten Strømforsyning) - 679 Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin - 1049 Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM - 995 Crucial DDR2 BallistiX PC8000 2048MB CL5 kit - 1299 Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram - 70 Det jeg er mest usikker på er: 1 : Vannkjøling, første pc jeg setter opp med vannkjøling, alle andre jeg har satt opp har vært med ekstreme luft løsninger. 2 : Hovedkort, P35 ser bra ut men det er jo selvfølgelig litt vanskelig å finne bra reviews/comparisons. 680i A1 er også interesang, men mye dyrere og vanskelig å få tak i (jeg aner ikke hvilke kort som er A1 og hvilke som ikke er det rundt om kring). Og det var billig, og det blir dyrt det her så jeg skreiv det på lista istedet for ett 680i kort 3 : Ram, hvor dyrt blir det og hvor farlig er det i forhold til overklokking etc. Forige gang jeg søkte på sånt var det i forhold til en AMD X2 og det er ikke så touchy når det gjelder minne. Tok det i lista nå kun pga at det var på ukens tilbud, har ikke søkt på det ennå. 4 : Aner ikke hvor mye psu jeg trenger for denne rig'en. 5 : Hvor det lønner seg å kjøpe nå, har kjøpt hos netshop lenge, men ser at de ikke er like pris gunstige som de var før. Pc'en skal brukes til softvare utvikling, og min bottleneck er definitivt cpu power. Toweret står ikke i rommet der skjerm etc er, så støy i vannkjølingsystem etc spiller ingen rolle. Endret 22. mai 2007 av _neuron_ Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 nå er jeg ikke helt inne i software utvikling, men er ikke Xeon for servere? eller er jeg helt på jordet? Tror jallefall at 600W PSU vill holde. Ellers lykke til med pcen Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 nå er jeg ikke helt inne i software utvikling, men er ikke Xeon for servere? eller er jeg helt på jordet? Tror jallefall at 600W PSU vill holde. Ellers lykke til med pcen 8675704[/snapback] den Cpu'en er tilnermet lik Q6600, bare billigere og mer stabil, sikkert ypperlig til ditt bruk! Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Zalman Reserator2 er greit dersom du er ute etter et stille system. For å overklokke ville jeg derimot satset på et system med radiator og vifte. Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Zalman Reserator2 er greit dersom du er ute etter et stille system.For å overklokke ville jeg derimot satset på et system med radiator og vifte. 8676218[/snapback] Endra den til en Thermaltake BigWater 745, 3X12cm Vann- kjølingssystem nå, har sett litt rundt. Lurte litt på å lage ett custom greie, men det hadde vært veldig greit å få bestilt alt fra samme sted (ser på pcutstyr.no nå), og det ble endel billigere også Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) oppdaterte post'en nå, endra til priser fra komplett.no. Søkt litt mer på skjermkort, og liker gainward så jeg bytta til det, har også satt på en del dyrere ram. Gjort en god del søking på hovedkortet og regner med at jeg går for det hvis jeg ikke får noen andre forslag. Bare håper alt passer i kassa nå egentlig, litt kjedelig å sette noe av vannkjølingen utenfor kassa. Men jeg flytter aldri på den pc'en så det får vel gå. //edit, glemmer jeg noe forresten? Har en eksterm cdrom, og floppy er det ikke så farlig med. Men siden jeg har blitt plyndra for alt av ekstra deler er det fort å glemme noe. //edit2, kjølepasta! Endret 22. mai 2007 av _neuron_ Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Har FOX skjermkortet der selv. Veldig fornøyd. Sparte 500 på å kjøpe det på ukens tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå