Cho-san Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hei. min lillebror skulle installere Norton Antivirus på maskina si. når installen var ferdig måtte jo datan startast på nytt, og då får han opp NTLDR is missing kan ikkje fikse det med ein XP cd, sidan lille bror ikkje fekk med datan :S (er snakk om ein bærbar) any clues? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Du har slettet en av filene Windows trenger nar han/den booter opp. Jeg gjorde det engang, og det var bare a kopiere filen inn fra en annen PC med samme OS. Last ned en LiveCD sa er det fikset pa et blunk. Ubuntu har en veldig enkel LiveCD feks. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 hmmmm, har nok ikkje så god peiling :/ Har du ein guide eller noke til det? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Boot opp en annen PC med samme OS (feks XP Pro) Vis skjulte filer og systemfiler fra Vis -> mappeinstillinger elns (der et sted) Kopier NTLDR inn pa en USB disk Legg LiveCDen inn i den baerbare Naviger til root kopier inn NTLDR fra disken til harddisken reboot (husk a fjerne CDen) Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 hmmm, det som er litt kjipt er jo at det ikkje er andre pc'er i huset med Media senter :/ noken som har fila og kan sende? har du link til live cd btw? Lenke til kommentar
Beo Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tja det er mest sannsynlig at boot rekkefølgen er endret, slik at Win du faktisk booter på en annen disk eller partisjon enn den du skulle boote på(rester etter en gammel windows disk er også ganske vanlig) Start opp med ei original xp plate, velg den repair saken der logg inn på rett installasjon av vindows (mest sansynlig har du bare 1)og skriv inn "fixboot" PS dette funker ikke med en recovery plate... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 www.ubuntu.com derfra den vanlige CDen er LiveCD ogsa han sa han hadde Media Center, og da gar det kanskje ikke med XP sin NDTRL jeg vet ikke? Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Beo: som sagt har eg ikkje tilgang til Media center, har kunn pro og home cd Hadde vore konge om det hadde funket å ta NDTLR fil frå xp, noken som kan seie sikkert? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Media Center er vel i bunn og grunn en XP (engelsk) med en 'tilleggsmodul' på norsk, om det er det man har. Uansett, det skulle gå greit å gå ut i gjenopprettings-konsollen og fra ledetekst skrive fixboot med en XP cd. Prøv Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 og det kan ikkje skade? men home eller pro? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Helst pro. Home er bare en wannabe pro utgave. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Dette kan kanskje hjelpe deg? http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 stappa inni ein vanleg gjennopprettings cd så skreiv eg fixboot, tok CHKDSK /p og men den fant ingen feil på disken :/ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det er ikke noe feil pa harddisken om NTLDR mangler. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Har akkurat samme problem Akkurat NÅ. NTLDR missing... Har XP Pro 64x. Tror du det er bare og kopiere NTLDR fra vanlig XP Pro 32bits? PS: Fixboot virket ikke, den sier at det er fikset, men det er det ikke... DualBoot Problemer. Får ikke startet Windows. Endret 8. juli 2007 av narutofan Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 er nok litt grønn, så klarer ikkje finne live cd på ubuto si side :/ noken som har link til sjølve downloaden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 haha skjedde med meg også bare at jeg sletta fila med vilje. så boota jeg pc og vips så funka den ikke men jeg hadde en annen hdd så jeg plugga i den og søkte etter fila og la den der den skulle så funka den igjen. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 sett i en XP CD, hvilken som helst, husker ikke helt hvordan du kom dit, men det var et valg (benytter ikke XP CDer lenger så husker det ikke) men dersom du får frem ledetekst, tror det er via reparer eller noe, så kan du skrive "fixboot" og når den er ferdig "fixmbr". dette løste problemet for meg i sin tid. opprettet en ny master boot record. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Har alt forsøkt din metode viiite, men den fugerte ikkje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg