Gå til innhold

Request etter programmer for Symbian 9.x (S60v3)


Anbefalte innlegg

Det er nok ikke det at programvaren ikke støttes (Det står på siden deres at N95 støttes), det er nok snarere et sertifikatproblem. For meg kan det se ut som om programvaren deres ikke er signert. Ta en titt søk på forumet her for å finne ut hvordan du kan signere det selv.

 

Jaha ... har du noen link ? ... så slipper jeg lete "lengre enn langt" .. er litt lei å lete etter svar etc. slik når jeg allerede har blåst bort XXX antall timer på research på div. Symbian greier... snodig aldri hørt at et sertifikater var et så stort problem. Noe spess for S60v3 eller ?

 

Link til guide og verktøy for å lage sertifikater selv hadde blitt satt stor pris på :)

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp. Det er spes for v3. Og det er noe herk. To kjappe løsninger som jeg tilfeldigvis har i bokmerkene mine:

 

Signer applikasjonen online

 

Gjør slik at alt kan installeres på telefonen uten problemer ved å bytte ut installeren

 

Selv har jeg valgt løsning 2 (dog fulgte jeg en guide på en annen webside som jeg ikke lenger har linktil). Det er i mine øyne det beste så slipper man å tenke mer på sertifikater.

Lenke til kommentar
Jupp. Det er spes for v3. Og det er noe herk. To kjappe løsninger som jeg tilfeldigvis har i bokmerkene mine:

 

Signer applikasjonen online

 

Gjør slik at alt kan installeres på telefonen uten problemer ved å bytte ut installeren

 

Selv har jeg valgt løsning 2 (dog fulgte jeg en guide på en annen webside som jeg ikke lenger har linktil). Det er i mine øyne det beste så slipper man å tenke mer på sertifikater.

 

Tror jeg velger løsning nr. 2 jeg også ... har ikke så mye til overs for å bruke kinesiske sider etc. selv om dem funker og gjør jobben sin. Er bare noe her å registrere seg og alt det der. Ender vel opp med å få noen nyhetsbrev på kinesisk på eposten :p ... men hva har man ikke en spam-epost-adresse til ;)

 

Men med tanke på løsning nr. 2 ... er der noen sikkerhets risikoer siden man åpner opp for alt av usignerte S60 apps ? evt. virus eller noe andre styggedommer ?

 

Går ut fra at prosessen må gjøres om igjen så snart man har oppdatert til en nyere versjon av S60 software via Nokia Updater eller noe.

 

Men takker for tips og triks Cyclo :new_woot:

 

Kanskje ender opp med å beholde denne N95 ... har vært møkk lei den di siste mnd. siden den har snutt opp ned på kontaktene og innboksen min noen ganger inntil jeg fikk oppdatert den for 14 dager siden og nå er jo den 10 ganger bedre enn den har vært ... får jeg inn LCG UltraMP3 også nå så er jeg superfornøyd :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Kart osv hentes fra minnekortet.

 

Kan alle kartene installeres til minnebrikken i mobilen via PCen slik at man har med seg alle kartene til en hver tid?

Har 8GB minnebrikke med god plass i mobilen.

 

Kan "GARMIN Mobile XT Nordisk Micro SD kartet" og de topografiske kartene brukes sammen med Nokia N82 sin innebygde GPS uten at de forlanger å få koble seg til Internett for at GPSen skal fungere?

 

Eller fungerer GPSen i Nokia N82 kun via Internett tilkobling?

 

Det kartet som er på mobilen nå forlanger hele tiden å få koble seg til Internett for å finne eksakt posisjon, men er jeg ikke påpasselig og kobler fra forblir jeg pålogget og det blir dyrt i lengden (snakker nå ikke om Wlan). Derfor har jeg slettet den Internett funksjonen.

 

MVH friheim

Lenke til kommentar
Kan alle kartene installeres til minnebrikken i mobilen via PCen slik at man har med seg alle kartene til en hver tid?

Har 8GB minnebrikke med god plass i mobilen.

 

Ja, de tar 3.2 GB.

 

Eller fungerer GPSen i Nokia N82 kun via Internett tilkobling?

 

Den fungerer bra uten, så lenge du har forhåndslastet kartene.

 

Det kartet som er på mobilen nå forlanger hele tiden å få koble seg til Internett for å finne eksakt posisjon, men er jeg ikke påpasselig og kobler fra forblir jeg pålogget og det blir dyrt i lengden (snakker nå ikke om Wlan). Derfor har jeg slettet den Internett funksjonen.

 

Nokia Maps 2.0 er en del bedre på akkurat dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

-Stenge mobilen

-Sjekke hvilket sim-kort som står i

-Logge lokasjonen til mobilen

-Starte videosamtale kameraet

 

Et slikt program hadde gjort at jeg hadde gått og ventet på og miste telefonen :!:

Jeg har en Samsung M300 som en "ut på byen" telefon i blant, den er knøttliten, kosta meg par hundre kroner, og den sender meg en SMS om noen setter et annet kort enn mitt eget i den ;)

 

Men tror jeg skal prøve Phone Guardian på min vanlige telefon :)

Lenke til kommentar

Orka ikke å lese helt fra begynnelsen her, siden jeg har litt lite strøm på pc'n nå..

Men, dama ser etter et program som kan erstatte galleriet på N82, hu syns det er veldig rotete, etter at hu hadde en 5610 expressmusic, hvor hu kunne legge bilder i forskjellige mapper.

Har funnet ut at man kan oprette album, men dem blir jo ikke flytta inn der, dem blir bare "lagt til" der..

 

Så, noen som vet om et bedre galleri program? :)

Lenke til kommentar
Orka ikke å lese helt fra begynnelsen her, siden jeg har litt lite strøm på pc'n nå..

Men, dama ser etter et program som kan erstatte galleriet på N82, hu syns det er veldig rotete, etter at hu hadde en 5610 expressmusic, hvor hu kunne legge bilder i forskjellige mapper.

Har funnet ut at man kan oprette album, men dem blir jo ikke flytta inn der, dem blir bare "lagt til" der..

 

Så, noen som vet om et bedre galleri program? :)

 

Vet ikke helt hvordan 5610 jobber, men Resco Photo Viewer er et program du kan ta en titt på for å behandle bilder.

Lenke til kommentar
Orka ikke å lese helt fra begynnelsen her, siden jeg har litt lite strøm på pc'n nå..

Men, dama ser etter et program som kan erstatte galleriet på N82, hu syns det er veldig rotete, etter at hu hadde en 5610 expressmusic, hvor hu kunne legge bilder i forskjellige mapper.

Har funnet ut at man kan oprette album, men dem blir jo ikke flytta inn der, dem blir bare "lagt til" der..

 

Så, noen som vet om et bedre galleri program? :)

 

Vet ikke helt hvordan 5610 jobber, men Resco Photo Viewer er et program du kan ta en titt på for å behandle bilder.

 

Testet programmet litt, men var ikke noe sånt hu ville ha.

Det hu savner er at man kan opprette mapper (eller album om du vil) i galleriet, som man kan legge bilder i.

Så det blir litt mer orden i dem.

På N82, kan man opprette album, og man kan legge til bilder der, men mobilen viser dem fremdeles sammen med dem andre.

 

På den gamle mobilen kunne hu oprette ei mappe/album, som hu la bildene i, og da ble mappene/albumene vist øverst i galleri, og man måtte inn i dem for å vise bildene.

Og da lå dem jo sortert, og var mye lettere å finne igjen :)

Lenke til kommentar

Nokia maps 2, som nevnt over her.

Men, for å bruke navigasjon så må du betale.. om du ikke velger den ulovlige veien da, men det skal vi ikke snakke om her..

Programmet og kart får du gratis fra nokia.no, men som sagt må du betale for å bruke navigasjon.

Skal du kun bruke det til å finne ut hvor du er og evt se rundt på kartet er det gratis :)

Eller, det koster noen få øre hver gang du starter det pga A-GPS funksjonen:)

 

PS, Nokia Maps 3 kommer snart, og det skal visst være mye bedre enn 2 :)

Og etter hva jeg har lest så kan man bruke lisensen fra 2 på 3.

Men dette gjald vel kun navigasjons lisens, og ikke tur guide osv..

 

Og 3 er vel ute i Beta for FP2 mobiler.

Men jeg har N82, og den er kun FP1, så jeg må pent vente :p

Lenke til kommentar
Koster det å starte opp Nokia maps? Hvor kan jeg finne mere info om det?

 

Om du laster ned nokia map loader eller hva det heter, så legger du karta rett inn på minnekortet, da koster det deg kun noen øre å starte opp programmet.

Grunnen til dette er A-GPS funksjonen, den kobler seg på nett for å raskere finne ut hvor du er.

Mener det koster 2-3øre.

 

Men om du derimot lar mobilen koble seg på nett for å laste ned kart osv, så kan det fort bli dyrt!

Men det er en data teller i programmet om jeg ikke husker feil, så du kan jo holde et øye med den.

 

Om du trenger mer info så kan du jo søke på amobil eler nokia sida, burde finne noe mer der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...