Hellemyr Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hei! Er det noe gøy man kan gjøre med en mikrobølgeovn, tenker mest på å demontere den å ta ut den tingen som sender ut mikrobølgene og gjøre noe gøy med den. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Å legge CD plater inni skal visst være ganske så morsomt. Ikke har jeg prøvd ettersom jeg har blitt sterkt frarådet det ettersom det visstnok er farlig. Video av "stuntet" kan sees på YouTube en plass.. Søk eventuelt på Microwave CD eller noe Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Mythbusters hadde en episode om akkurat dette temaet... se den og spar liv, helse, og krefter. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Ja, når noen bekymrer seg over den lille strålingen fra mobiltelefoner, er det kanskje tryggest å la innmaten i en micro sitte inne i metall boksen sin Endret 22. mai 2007 av Sigurd2 Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Gjør som du sier, ta ut den dingsen som sender ut mikrobølger, konsentrert spredningen og sikt mot hodet. Men husk å legg ut hvilken by du bor i, samt navn og alder slik at vi kan sjekke avisene etter dødsannonsen din. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 eller man kan bruke den store trafoen inni til noe kult; som jeg har lekt meg mye med på skolen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=671091&hl= Dette er ganske farlige saker, så ikke gjør det hvis du ikke vet hva du driver med... Lenke til kommentar
moav Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Gjør som du sier, ta ut den dingsen som sender ut mikrobølger. Den "dingsen" som sender ut mikrobølger heter magnetron. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Prøv å tenne en fyrstikk å legg den i mikroen. Du kommer til å se noe sykt. Normalt sett er det ikke farlig, men jeg kan ikke garantere deg at det ikke kommer til å bli farlig for din del. Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 legg in et par såpe stykker:P alltid en vinner Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 morsomt å legge inn lyspærer også, begynner å flashe:) (funker selv om pæra er ødelagt!) Er visstnok argongassen inni pæra som reagerer Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Kjempetøft med lyspærer bare pass på, så de ikke smeller! litt kjipt å rydde Endret 23. mai 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
moav Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Mener å huske at XLTV gutta testa mye lurt i mikro`en. Endret 23. mai 2007 av moav Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Har selv testet med cd plate. Men vil fraråde deg å prøve, microen stinker i flere dagr etterpå. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Mener å huske at XLTV gutta testa mye lurt i mikro`en. 8684461[/snapback] Mener å huske at XL tinte en død rotte/mus/hamster eller noe i micro'n. Lukta vist ganske så jævlig... Edit: kliner til med en link: Rotte i Micro'n by XL, brougt to you by youtube: Endret 24. mai 2007 av Ole-P Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Legg 2 meter med sølvpapir i mikroen. Men du bør ha et brannslokkningsapparat klar. Men tror jeg sier som Newton og andre vitenskapsserier for barn: "Dette var så farlig at dette må du ikke gjøre hjemme uten hjelp fra brannvesenet, ørhm, host, foreldrene dine." Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Demontert micro, med magnetronen i drift. Ikkje heilt anbefalt, sidan det kan ha uante helsemessige konsekvenser. Og det er i tillegg høgst ulovleg å pøse ut 800W på 2.4GHz-båndet (100mW er max lovlige). Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Microbølgeovnen er borte nå, vi tok kunsgjøtsel og besin inni den, og noe sølvpapir for å skape gniser. Ble et ganske heftig smell, og microen er pulverisert. Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Microbølgeovnen er borte nå, vi tok kunsgjøtsel og besin inni den, og noe sølvpapir for å skape gniser. Ble et ganske heftig smell, og microen er pulverisert. 8791557[/snapback] HER er en svært god link angående mikrobølgeovn eksperimenter. Jeg har hatt stor glede av dette i lengre tid, dessuten ser jeg på det som "resirkulering" Plasmaballer, plasmapøl, flytende magma, lyn-storm, kule-lyn, neon-pærer og fluorescerende effekter. Bare å komme seg til nærmeste skraphaug, raske med seg en 5-6 ovner, og kjøre i gang. Helst ikke innendørs, og husk øyebeskyttelse, hold avstand, og at ting ikke alltid er ufarlig, selv om de ser slik ut. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Microbølgeovnen er borte nå, vi tok kunsgjøtsel og besin inni den, og noe sølvpapir for å skape gniser. Ble et ganske heftig smell, og microen er pulverisert.8791557[/snapback] R.I.P. Bra dere overlevde da Lenke til kommentar
uzzors2k Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Dere burde ha filma det! Jeg håper ikke at du var i nærheten da du tok bildet vidarlo, mikrobølgestråling kan lett gi grå stær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå