Gå til innhold

Skal spraye et navn på et bord

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å lage en litt spesiell gave til kjæresten min, og skal lage et lite bord, med hennes navn på.

Toppplata av bordet har jeg tenkt å spraye sort, også spraye navnet hennes på der.

Noen som har noen tips om hvilke farger som hadde passa fint?

Har tenkt på enten rød, eller sølv.

Men så det jeg egentlig lurer på... Har noen noe tips om hvordan jeg kan lage "maler" til navnet også spraye over de?

Planen var å skrive navnet hennes med den skriften jeg vil ha, i Word, også printe den ut, klippe ut bokstavene, slik at jeg kan spraye over arket, og skriften blir bra.

Er ikke helt sikker på hvordan det vil funke... Det er vel noen som har gjort noe lignendes før?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha skaffet plastfilm, slik man bruker for å trekke over bokomslag (får det hos en bokhandel).

Deretter ville jeg lagt arket du har printet ut, over filmen og tapet den fast for så å bruke en skarp kniv å skjære ut bokstavene (tapetkniv).

Når du har gjort dette, bør du legge filmen forsiktig på bordplaten slik at du ikke river av lakken/malingen som du i utgangspunktet har på påført bordet. Ta å stryk forsiktig over slik at den ikke fester seg for godt.

Nå skal det bare være å lakke i vei. Men husk nå å maskere godt rundt ellers på bordet slik at det ikke legger seg lakkstøv over ubeskyttede områder, da blir det ikke særlig pent.

Hvis du vil, kan jeg gjerne lage en mal for deg. Send PM med navn og font du vil ha, så kan jeg lage en i photoshop. Blir bedre resultat enn med word.

Løkka t.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Jeg kom til å tenke på en ting.. Er det kanskje best å spraye hele bordflata i den fargen navnet skal være, så sette på plastfilm med bokstaver, også spraye hele sort igjen?

Så når jeg da tar bort plastfilmen så kommer navnet frem?

Har lagt merke til at det er sånn de gjør det på Pimp my ride :p

Edit: Har forresten ikke malt/sprayet bordet noe som helst enda.

Endret av Aro55
Lenke til kommentar

Trenger ikke å lakke hele bordplata. Lakk et område der du skal ha navnet, la det tørke og legg så på bokstavene slik du vil ha de. Nå er det bare å lakke over slik som du har beskrevet.

For å få en bra avslutning, er det lurt å spraye over med noen lag klarlakk etter at du har fjernet bokstavene.

Endret av ED209
Lenke til kommentar

Lurt at du bruker tynne lag på fargene, og heller smøre godt på med klarlakk. Da vil kanten nesten ikke bli merkbar.

Edit: Bare et lite tips, etter at du er ferdig med klarlakken (gjerne 3-4 lag) er det lurt å gå over med et finkornet slipepapir og våtslipe til hele bordet er matt for så å legge på et siste lag klarlakk. Dette er for å få en så glatt overflate som mulig.

Endret av ED209
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...