Gå til innhold

76 % av Wii eiere er mellom 12-24 år.

Anbefalte innlegg

Tror også at begrepet "casual gamers" gjerne tar for seg folk som vokste opp med pac-man og pong på ~80-tallet, som gjerne spiller for en tier i ny og ne på arcademaskinen bakerst i hjørnet på den lokale puben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver med litt synsing nå. Men ja, jeg tror casuals som en gruppe er eldre enn de som er hardcore. Etterhvert som man blir eldre begynner man å få jobb og så familie. Rett og slett flere oppgaver som krever mer av tiden. Da får man ikke så mye tid til spilling. Jeg tror ikke det er en drøy påstand å si at 12-24 åringer generelt har mer tid de kan bruke på spill enn de som er eldre. Enig med andre her at PC drar opp alderen på casuals.

Legger med linke til Wikis definisjoner av begrepet, synes de er greie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Casual_gamer

http://en.wikipedia.org/wiki/Hardcore_gamer

Skillet mellom gruppene her går mest på hvor mye tid man bruker til spilling.

Lenke til kommentar
Bryr meg egentlig veldig lite om kundegruppen slik sett. 12-24 år er vel egentlig det man kan klassifisere som primærgruppen for envær konsoll, og tror nok at X360 har det samme og PS3.

8683358[/snapback]

According to Information Solutions Group, 89% of casual gamers are 30 or older

8683428[/snapback]

Du skjønner visst ikke helt hva en casual gamer er.

Det er f.eks de som spiller kabal på PC'en, og har sjelden spilt noe siden Pong.

Ingen av oss på dette forumet er å regne som casual gamers.

Lenke til kommentar
Vil da tro det er veldig likt med ps3 og 360.. Siden hovedgruppen til spill alltid har vært ungdom, og gutter, ser jeg ikke på dette som veldig overraskende.. :p

og, dersom man ser på Everybody Votes channel, så kan man også se at 62,6% bor hjemme hos foreldrene, mens 37,4% ikke gjør det..

Så, stemmer vel ganske bra med denne undersøkelsen også! ;)

8675651[/snapback]

Etter ett kjapt søk på google.

According to Information Solutions Group, 89% of casual gamers are 30 or older

Kilde

8676321[/snapback]

According to Information Solutions Group, 89% of casual gamers are 30 or older, 72% are female, and 53% are married with kids. Nearly half are college graduates.

Fulle artikkelen, setter vel undersøkelsens kredibilitet i et annet lys. Med mindre man regner casual gamers for de som spiller litt kabal i ny og ne.

primærgruppen ligger på 12-24 på alle konsollene med enkelte untak selvfølgelig.

8683591[/snapback]

Sier meg enig i dette. Tviler ihvertfall sterkt på at over 80% av PS3 og/eller X360 eiere er over 30.

Endret av dracula
Lenke til kommentar

Når jeg tenker over, vet ikke helt hva poenget med denne tråden var. Kanskje et desperat forsøk på å fremheve Wii som barnekonsoll og X360 og PS3 som "das uber adult" konsoll?

Ikke vet jeg, men som jeg har sagt tror jeg primærgruppen og største interessen for konsoller ligger i 12-24 års gruppen uansett. Men hva som har vært poengtert før er at vi appelerer til en større gruppe ettersom man har sett bilder og videoer av slike casual gamers som spiller Wii.

Lenke til kommentar

Egentlig så tror jeg at det er ungen som kjøper seg Wiien, men det er familien som fatter interessen etterpå.

Gutt kjøper Wii'en fordi han vil ha den.

Familien ser at det kan være gøy å spille på Wii'en.

Familien tar over Wii'en.

Gutt kjøper seg en egen Wii >.<

Lenke til kommentar
At 20% av Wii-eierne er jenter var men enn jeg hadde trodd.

At de fleste er i alderen 12-24 overrasker lite; er jo kjent at dette er den typiske aldersgruppen for TV-spill spillere. Man burde delt dette mye mer opp.

8679146[/snapback]

Står ingenting om at den siste 20 prosenten er jenter/kvinner :p

Lenke til kommentar

Eg og broren min kjøpte Wii'en saman. Ingen andre i familien har spelt, unntatt søstra mi, men hun har berre spelt (veldig) lite, so det teller vel ikkje, eller...

Edit: Er snart 13 år. Broren min er 14 og et halvt.

Endret av Kiwien6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...