UrgeLoL Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Vi har jo diskutert mye hvem den vanlige Wii eieren er. Er analyse firma har hatt en undersøkelse, og har kommet fram til blant annet: 80% av Wii eiere er gutter. 76 % av dem er mellom 12 og 24. Kilde og mer statistikk finner dere her. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Skulle gjerne ha hatt litt er nøyaktig tall enn 12-24. Skal vedde på at 90 prosent av tvspilleier er mellom 12-24 år. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hadde vert spennende om samme firma hadde foretatt samme undersøkelse på Xbox 360 og PS3 med tiden Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Vil da tro det er veldig likt med ps3 og 360.. Siden hovedgruppen til spill alltid har vært ungdom, og gutter, ser jeg ikke på dette som veldig overraskende.. og, dersom man ser på Everybody Votes channel, så kan man også se at 62,6% bor hjemme hos foreldrene, mens 37,4% ikke gjør det.. Så, stemmer vel ganske bra med denne undersøkelsen også! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Vil da tro det er veldig likt med ps3 og 360.. Siden hovedgruppen til spill alltid har vært ungdom, og gutter, ser jeg ikke på dette som veldig overraskende.. og, dersom man ser på Everybody Votes channel, så kan man også se at 62,6% bor hjemme hos foreldrene, mens 37,4% ikke gjør det.. Så, stemmer vel ganske bra med denne undersøkelsen også! 8675651[/snapback] Etter ett kjapt søk på google. According to Information Solutions Group, 89% of casual gamers are 30 or older Kilde Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tror PC-plattformen drar opp det en god del... Lenke til kommentar
kilik Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tidlig ennå. Wii-eiere består foreløpig i hovedsak av gamere. Hadde vært mer interessant å se tall for DS... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ikke akkurat noen direkte overraskelse. Altfor unøyaktig undersøkelse egentlig. Lurer på hvor mange i hver aldersgruppe som ble spurt. Ville vært mer interessant å se hvor mange fra 30 og oppover har en Wii. Så kunne sammenlignet det med f.eks. Gamecube, eller en annen konsoll. UrgeLoL: Og hva mener du med den statistikken? At 360/PS3 har flere casual gamers? De aller fleste casual gamers er å finne på PC vil jeg tro. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Mener ikke så mye om tallene. Men det blir hele tiden nevnt i andre sammenhenger hvilke grupper man tror som kjøper/spiller Wii. Derfor var det greit å poste noen tall som stammer fra en undersøkelse. Mulig den ikke er særlig tess, men det er vel bedre enn masse synsing? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Sant nok, men skjønte bare ikke sammenhengen I følge statistikk fra Nintendo har 40% av Wii-eiere koblet maskinen opp mot nettet. Lenke til kommentar
P1ay Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 At 20% av Wii-eierne er jenter var men enn jeg hadde trodd. At de fleste er i alderen 12-24 overrasker lite; er jo kjent at dette er den typiske aldersgruppen for TV-spill spillere. Man burde delt dette mye mer opp. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Dette er en relativ liten undersøkelse med under 2k spørrende. Vil ikke si at den er noe nøyaktig for fem flate øre, ettersom kretsen er alt for lite. Hadde det vært en mer åpen undersøkelse med mange tusen i den, hadde det blitt mer nøyaktig. Og selv om mange kan tro at kundegruppen til Wii ligger i alderen 12-24 år, tror jeg ikke det er så forskjellig med de andre heller. Kundegruppen primært for alle konsollene er det unge markedet, men Wii har strekket armen ut og kapret mer enn bare det. Ser liksom ikke nytten med denne undersøkelsen, lite spurte og unøyaktige resultater. Lenke til kommentar
kottila Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Dette er en relativ liten undersøkelse med under 2k spørrende. Vil ikke si at den er noe nøyaktig for fem flate øre, ettersom kretsen er alt for lite. Hadde det vært en mer åpen undersøkelse med mange tusen i den, hadde det blitt mer nøyaktig. Og selv om mange kan tro at kundegruppen til Wii ligger i alderen 12-24 år, tror jeg ikke det er så forskjellig med de andre heller. Kundegruppen primært for alle konsollene er det unge markedet, men Wii har strekket armen ut og kapret mer enn bare det. Ser liksom ikke nytten med denne undersøkelsen, lite spurte og unøyaktige resultater. 8679168[/snapback] Er mer enn mange nok deltagere for å få et nøyaktig resultat, problemet er heller metoden som er brukt for å spørre ut folk. Hvem deltar i spørreundersøkelser på nettet? Garanterer deg at unge menn er i overvekt, så da sier det seg selv hvem som kommer til å dominere resultatet også. Uinterressante data Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Begynner å bli litt lei over at folk her på forumet plutselig blir eksperter på spørreundersøkelser. Jeg vil ikke kalle meg ekspert selv, men en del peiling har jeg. 1. Anerkjente oponionsmålere som Norsk gallup, Norsk respons og Opinion foretar velgermålinger med i overkant av 1000 respondenter med god nøyaktighet for rundt 3 mill velgere. 2. Online undersøkelser: Dette begrepet omfatter flere typer undersøkelser. Alt fra mer useriøse undersøkelser der hvem som helst kan klikke seg inn og svare, til spørsmålsskjemna sendt på epost til utvalgte personer. Den første typen er antageligvis ikke så mye å stole på, den andre typen er antageligvis det. På fagspråket kalles det reliabilitet. Selv har jeg nettopp utført en online undersøkelse der jeg sendte ut spørreskjemaer til nesten 2400 personer på epost. Dette annsees som faglig helt uproblematisk. Jeg brukte samme statistikktjeneste til dette som de bruker på Universitetet i Oslo. Poenget her er at det går ikke ann å avfeie en undersøkelse bare fordi den er utført online. Du bør ha litt mer info. Nå leste jeg saken på Gamastura og den linken nederst i saken sendte meg ikke til originalkilden. Prøvde også å finne rapporten, men klarte det ikke. Jeg er i og for seg enig at undersøkelsen virker lite nøyaktig når det gjelder aldersgrupper (12 - 24). Men vi vet ikke om det er journalisten som har "forenklet" resultatene i sin artikkel, eller om det er gruppeinndelingen slik den var i rapporten. (De fleste forskere blir nervøse når deres undersøkelser blir presentert i media, uten at de får kontrollert hva som blir skrevet). Til slutt så blir jeg overrasket over hvordan noen plutselig ble eksperter på undersøkelser. Frank Magid Associates har over 350 ansatte som jobber i LA, NY og London og har kunder på Forbes 500 listen. Mulig dere har enda mer ekspertise enn det som finnes i dette firmaet, men jeg tviler. Det blir litt lettvint å bare avskrive resultatene. Prøv heller å finne andre undesøkelser som sier noe annet, hvis du skal argumentere mot resultatene. Nu vel. Selv er jeg overrasket at 20% av Wii spillere er kvinner. Jeg trodde også at spillerne var eldre. Men når 62,6% bor hjemme hos foreldrene av de som stemmer på Everybody votes, så virker dette mer sannsynlig. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Idé for "Everybody Votes-Channel"-spørsmål: How old are you? 18 or younger - 18 or older. Mer treffsikkert kan det vel ikke bli? Lenke til kommentar
volund2000 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 du får da de som svarer på everybody votes ikke de som eier wii Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Bryr meg egentlig veldig lite om kundegruppen slik sett. 12-24 år er vel egentlig det man kan klassifisere som primærgruppen for envær konsoll, og tror nok at X360 har det samme og PS3. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Bryr meg egentlig veldig lite om kundegruppen slik sett. 12-24 år er vel egentlig det man kan klassifisere som primærgruppen for envær konsoll, og tror nok at X360 har det samme og PS3. 8683358[/snapback] According to Information Solutions Group, 89% of casual gamers are 30 or older Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Casual gamers Urge, casual gamers. Jeg snakker om de som kjøper drøssevis av spill. Der regner jeg med at primærgruppen ligger på 12-24 på alle konsollene med enkelte untak selvfølgelig. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Casual gamers er vel de som kan kjøpe ett spill innimellom, og kose seg med deg en gang iblandt? Iallefall slik jeg har fortstått begrepet.. og, som snikepellik sa er nok PC platformen noe som drar opp de tallene dine.. De som eier en Wii nå, vil jeg ikke tro er så mange casual gamers.. men, litt mer "hardcore" siden den fortsatt er rimelig vanskelig å få tak i.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå