Need Help Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Er det noen som vet hvordan jeg kan få kjøpt en Norsk / Nynorsk Ordbok? Jeg gikk i bokhandelen og dem sa at det ikke fantes noen sånn. Nå tenker jeg på akkurat sånn som "Engelsk - Norsk, Norsk - Engelsk". Forstår? Bare at det står på norsk, men oversatt til nynorsk noen nettsider hvor jeg kan få kjøpt den? Takk for svar Mvh Need Help Endret 22. mai 2007 av Need Help Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Nynorsk er like mykje norsk som bokmål er ... Eit alternativ er boka «Med andre ord». Her finn du 19 000 ord på bokmål, med synonym på nynorsk. Lenke til kommentar
bodycrap Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg har hørt det ikke finnes bokmål-nynorsk ordbøker, men du kan finne nynorks ordlister. Det finner du i bokhandelen vil jeg tro. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jepp, det gjer ein. Bakerst i nokre slike står det ei liste over nokon ord på bokmål, med tilsvarande på nynorsk. Langt mindre enn i «Med andre ord», men noko. Lenke til kommentar
.sere Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hvis du sliter med å oversette bokmålsord til nynorsk kommer boka "Kva heiter det?" godt med. Her finner du ord og urykk oversatt til mer nynorskprega. Flere ord er bøyde, og setningseksempler er brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå