Gå til innhold

ny firmwaren til ipod 2 gb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppgradering av firmware kurerer vel ikke akkurat lyden. Å nevne hvilken modell det er snakk om er ofte lurt, men siden du nevner kapasiteten, er det vel helst en Nano det er snakk om.

Oppgraderinger kan gjøres i iTunes.

Om du skulle ønske å legge inn en annen type firmware, kan både Rockbox og iPodLinux være til hjelp. Disse gjør likevel ingen mirakler på lydsiden.

Lyden blir på enklest måte bedre med et sett hodetelefoner, f.eks. Sennheiser PX100, AKG K26P, eller lignende sammenleggbare sett.

Underforumet for hodetelefoner er kjekt for å plukke opp litt tips om hva som er egnet.

(Og som en høflig påminnelse, det er en fordel å tenke på om tråden din inneholder nok info til at man slipper å gjette seg fram, de fleste er ikke telepatiske. :) )

Edit:

Nano er ikke støttet av iPodLinux, husker ikke helt med Rockbox.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Edit:

8677426[/snapback]

Joda, Rockbox støtter nano, og med litt knoting fungerer også iPodLinux flott på iPod nano ;) (i hvertfall på 1. gen)

Men det anbefales rockbox, for Linux distroen sluker strøm... :hrm:

Edit: Leif

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar
Edit:

8677426[/snapback]

Joda, Rockbox støtter nano, og med litt knoting fungerer også iPodLinux flott på iPod nano ;) (i hvertfall på 1. gen)

Men det anbefales rockbox, for Linux distroen sluker strøm... :hrm:

Edit: Leif

9005712[/snapback]

Rockbox støtter kun 1. gen Nano, 2. gen. er ikke støttet for øyeblikket. Men nå vil jeg egentlig ikke anbefale Rockbox fordi det også sluker strøm. Men nå har jeg bare testa iPod-video versjonen av Rockbox, kan hende Nano-utgaven er mer batterivennlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men nå vil jeg egentlig ikke anbefale Rockbox fordi det også sluker strøm.

9010787[/snapback]

Jeg har ikke hatt noe problem med batteriet på min 1. gen :thumbup:

Men det sier seg jo selv, dir3 ;

Å kjøre video på nano er helt høl i huet, spør du meg. Den er på ingen måte laget for å kjøres med video, så å kjøre video, sluker jo så klart strøm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...