Gå til innhold

La oss dele noen fremtidsplaner, og kanskje noen gode begrun

Evleos

Hva blir din neste amd prossesor?  

1. 1. Hva blir din neste amd prossesor?

• Amd Barton
      9
    • En rimlig modell av T-Bred B, for aa klokke den laaaaaaangt!!
      15
    • ... Samma f**n det vel?
      6
    • Hammer! jeg har god tid, salt i magen...
      16
    • Blir nok aldri noen AMD cpu for meg! lenge leve de sterkeste!!
      22

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sitter på en celeron 700 nå og merker et flere og flere spill har begynt å lagge,har tenkt på hammer men jævelene utseter det stadig vekk,så det blir en xp1700/1800 t-bred på meg og klokke laaaangt.

Lykke til!

Håper du smører deg med mye tålmodighet, go' vilje og et godt vannkjølingssett, de xp'ene rundt 18/1900 er de vanskligste cpu'ene å overklokke på leeenge.

har du drekki man?xp1700 med tbred b stepping er bra til å klokke mange som har nådd 2giga med dem.det er bra for en cpu til 500kr.

intel koster over 1000 lappen,og nei celeron er noe jeg skal aldri ha igjen.

Lenke til kommentar

Den siste og eneste intel prosessoren jeg hadde var en 386, siden har jeg hatt k6 II og nå en xp 1800+. Den neste maskinen, som jeg kommer til å kjøpe om et år, kommer også til å inneholde en amd prosessor. Er vist biltt trofast mot AMD det er gode prosessorer og de koster mindre en møkka fra Intel.....

face1.gif

Lenke til kommentar
Er vist biltt trofast mot AMD det er gode prosessorer og de koster mindre en møkka fra Intel.....

Rimelig enig der, Intel har jo ikke noe bra billig tilbud å gi.. Her kommer AMD med XP1700 til rundt 500Kr, mens Intel Celeron 2Ghz ligger på rundt 900Kr. Hvis jeg skulle kjøpe en av de så ville jeg ikke nølt med å velge XP1700, enkelte tror at 2Ghz oi det må jo være bedere enn AMD sine 1.46Ghz. Men Celeron prosessorene er jo elendig dårlig.

Når AMD sin toppserie er billigere enn Intel sin billigserie, da er det kanskje på tide at Intel tenker seg litt om og senker prisene drastisk?

Hvorfor kan ikke Intel lage noe billig og bra prosessore også da? Noe bra helst under 1000-lappen.

P4 1.7Ghz 1215Kr

AMD XP1700 536Kr

Se den prisforskjellen da. Og ikke kom og si at du trenger en kjøler til 679Kr altså. En annen ting er at de to prosessorene kan jo klokkes nesten til like hastigheter.

Lenke til kommentar

Lykke til!

Håper du smører deg med mye tålmodighet, go' vilje og et godt vannkjølingssett, de xp'ene rundt 18/1900 er de vanskligste cpu'ene å overklokke på leeenge.

Lurer fælt på hva du tenker med jeg AMD_guru... De XP'ene rundt 18/1900 er de BESTE overklokkerene på lenge. Skjønner at du lever inni et nøtteskall sammen med en stakkars Intel P4'en din som snart dør pga. av at stakkaren ikke tåler 1.85 volt uten at den blir ødelagt etter 6 måneder.

Som andre har sagt, Intel er nesten like varm som AMD, så hva klager du etter? Vannkjøler? wtf? trenger da for pokker ikke vannkjøling! Og hvis du ikke visste det, så er AMD kommet med Thoroughbred kjerne på de lavere XP'ene nå og, altså enda kjøligere enn palomino.

Du tror vel at 40 grader er nærme døden for en AMD prosessor du? For 40 grader er hva en XP1800 palomino ligger på med en passe god LUFTkjøler.

Lenke til kommentar
AMD er jo ikke så varme alle n00bs tror den er.

Tror du har spilt litt for mye cs jeg... :roll:

Nei, du ble vel stum nå? Klarer ikke svare ordentelig engang?

Tror du har spilt litt for mye cs jeg...
LOL Det er det eneste AMD_guru skjønnte.. er du analfabet eller? Blir litt irritert på sånne sjølgode intel entusiaster som tror at AMD er bare drit.
Lenke til kommentar
"møkka fra Intel....."

Saklig?

"AMD sin toppserie er billigere enn Intel sin billigserie"

Toppserie?

"Og ikke kom og si at du trenger en kjøler til 679Kr altså."
Det er en av AMDs varmeste, men den er kjølig pga. en fin Alpha Pal 8045.

PAL8045: Alpha CPU-kjøler, u/vifte - SocketA 420,-

8412N2GML: Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) 155,-

Sum: 575,- +80,- i porto

Må betale: 655,-

"En annen ting er at de to prosessorene kan jo klokkes nesten til like hastigheter."

Endrer du den til NW, så tror jeg den klokker bedre enn XP-en.

Hehe, glemm VIA!! ta aa klokk ned en Amd/Intel prossesor... ha den kald!! like rimelig men mye hoeyere ytelse...!

Like rimelig?

Får du et AMD/Intel hovedkort + Prosessor + skjermkort + lydkort til under tusenlappen?

Saklig?

Asus hovedkorta måler jo inni core, intel gjør jo ikke det, kan jo ikke sammenline temps da.

Hva med alle andre AMD hovedkort som registerer høye temperaturer?

Er alle disse feil?

Ingen ønsker å sammenligne temper, men desibel da? Siden det er lettere å fjerne varmeenergi fra Intel prosessorer, så vil du alltid kunne ha en mer stille kjøler på en Intel prosessor.

PS! Jeg monterte akkurat de nye kjølerene mine, og de var overraskende stille. Det er denne. 25dB står det, og måten du fester den på er ganske genial.

Det er to Xp1700+ btw.

Dual1.gif[/img]

Lenke til kommentar
Er vist biltt trofast mot AMD det er gode prosessorer og de koster mindre en møkka fra Intel.....

Rimelig enig der, Intel har jo ikke noe bra billig tilbud å gi.. Her kommer AMD med XP1700 til rundt 500Kr, mens Intel Celeron 2Ghz ligger på rundt 900Kr. Hvis jeg skulle kjøpe en av de så ville jeg ikke nølt med å velge XP1700, enkelte tror at 2Ghz oi det må jo være bedere enn AMD sine 1.46Ghz. Men Celeron prosessorene er jo elendig dårlig.

Når AMD sin toppserie er billigere enn Intel sin billigserie, da er det kanskje på tide at Intel tenker seg litt om og senker prisene drastisk?

Hvorfor kan ikke Intel lage noe billig og bra prosessore også da? Noe bra helst under 1000-lappen.

P4 1.7Ghz 1215Kr

AMD XP1700 536Kr

Se den prisforskjellen da. Og ikke kom og si at du trenger en kjøler til 679Kr altså. En annen ting er at de to prosessorene kan jo klokkes nesten til like hastigheter.

celeroner er nok litt billigere enn du tror, på psdata får du en celeron 2.0 ghz for 845kr, men fortsatt så har vi dette spriket.....

Lenke til kommentar

Toppserie?

XP er jo toppserien til AMD.

Du TRENGER ikke en Alpha PAL heller da.. Alpha PAL8045 er jo en av de store klompete kjølerene, sånn som swiftech sine.

Du kan jo bare kjøpe noe billig og bra for rundt 150-300 Kr.

Hvis du kjøper en Alpha PAL 8045, så er jo den rimelig mye bedere enn Boxed kjøleren til intel.

"En annen ting er at de to prosessorene kan jo klokkes nesten til like hastigheter."

En XP1700 får du klokka til XP2400 og det er jo nogenlunde det samme du får gjort med en NW da....

Saklig?

Er jo mange som tror at AMD er kjempevarme og at intel er kjempekalde, det er jo feil.

Ingen ønsker å sammenligne temper, men desibel da?

Der ja, for 650Kr får du en veldig stille og veldig effektiv kjøler til AMD, mens du ikke har noe penger igjen hvis du har kjøpt Celeron og må da klare deg med en kjøler som lager middels støy og middels kjøleeffekt.

Kanskje de som har høy temp på AMD prosessorene sitter der med ingen kabinettvifter, varmt på rummet og en dårlig prosessorkjøler. Er jo ikke så ofte alle ting blir nevnt. Folk sier bare temp hvor høy/hvor lav den er og skryter av det.

Lenke til kommentar
"møkka fra Intel....."

Hehe, glemm VIA!! ta aa klokk ned en Amd/Intel prossesor... ha den kald!! like rimelig men mye hoeyere ytelse...!

Like rimelig?

Får du et AMD/Intel hovedkort + Prosessor + skjermkort + lydkort til under tusenlappen?

Hva er det som feiler deg da? sier du at VIA systemene er mer aktuelle? de suger hardt, det har jo t.o.m tester her vist! Ett Sis 745 kort, XP 1800Tred B (klokk den ned til 700mhz... yter fortsatt flerganger den hoeyeste C3en!!) er en grei rimlig kombinasjon... Er det et maal aa faa Hovedkort+prossesor+skjermkort+lydkort til under tusenlappen? hmmm, man kan faa av forrige gen. Nforce til undertusen lappen, blir vel 1500 kr for et topp tipp sys.. kom med et via alternativ da...

Lenke til kommentar

Jep, det stemmer vel det. Tror jeg betalte noe sånt for kjøleribba, ei papstvifte og en rheostat. Men, seriøst, dette var på den tiden (og i dag) noe av den kraftigste luftkjølinga en kunne skaffe. Skal ha denne kjøleren lenge jeg!

Den første kjøleren jeg hadde, en billig sak til 139,- fra PSData, holdt også CPU-en min kald (ca. 52 grader). Det er ikke så galt når en har pinglekjøler og varm CPU! Men så ville jeg ha mer kulde da.. :D

Poenget mitt? Ehh..

Det er ikke noe problem å kjøle ned en AMD CPU! Og det trenger ikke nødvendigvis(!) koste mye. Kom an, folk med Intel-CPU-er kjøper jo også vannkjøling til 2-3000 kroner. Det betyr jo ikke at man må ha så heftig kjøling, men de kjøper det fordi de har lyst!

Lenke til kommentar

Toppserie?

XP er jo toppserien til AMD.

Nevn en annen serie som de fortsatt produserer.

Du TRENGER ikke en Alpha PAL heller da.. Alpha PAL8045 er jo en av de store klompete kjølerene, sånn som swiftech sine.

Du kan jo bare kjøpe noe billig og bra for rundt 150-300 Kr.

Hvis du kjøper en Alpha PAL 8045, så er jo den rimelig mye bedere enn Boxed kjøleren til intel.

Men den billige er ikke. Du kan alltids kjøpe en dyr til Intelen også.

En XP1700 får du klokka til XP2400 og det er jo nogenlunde det samme du får gjort med en NW da....

Hva med 1600@3200?

1800@2800?

Saklig?

Er jo mange som tror at AMD er kjempevarme og at intel er kjempekalde, det er jo feil.

Det er ikke poenget. Ha en høfflig og saklig tone (§3?)

Ingen ønsker å sammenligne temper, men desibel da?

Der ja, for 650Kr får du en veldig stille og veldig effektiv kjøler til AMD, mens du ikke har noe penger igjen hvis du har kjøpt Celeron og må da klare deg med en kjøler som lager middels støy og middels kjøleeffekt.

Kanskje de som har høy temp på AMD prosessorene sitter der med ingen kabinettvifter, varmt på rummet og en dårlig prosessorkjøler. Er jo ikke så ofte alle ting blir nevnt. Folk sier bare temp hvor høy/hvor lav den er og skryter av det.

Så det de egentlig bør gjøre er å kjøpe et par kabinettvifter, og en ny prosessorkjøler?

Lenke til kommentar
Nevn en annen serie som de fortsatt produserer.

Heh? Duron? Det er den billige, men de billigste XP'ene koster jo nesten det samme som en duron 1.3 snart alikevel. Egentlig skjønner jeg ikke hvor du vil henn her...

Billigste XP koster mindre enn billigserien til intel, og XP'en yter mye mye bedere enn Celeron.

Men den billige er ikke. Du kan alltids kjøpe en dyr til Intelen også.

Den er ikke billig, men man trenger ikke en så dyr enn, dette var jo for å vise at du kan kjøpe en kjempebra kjøler til AMD+prosessor mens hvis du kjøper en Intel så får du boxed med til samme pris. Og boxed er ikke så bra.

Hva med 1600@3200? <--- prøv å få til det der du da... med boxed kjøler. Hvis du skal få til det der så må du ha vannkjøling og en dyr kjøler, og da er jo prisforskjellen rimelig stor etterhvert. 1100Kr for P41.6+2000 for vannkjøling, eller 600Kr for en bra kjøler= D Y R T!

Dyr og bra ytelse. Finner ikke 1.6Ghz intel til salg jeg...

1800@2800? <--- Mulig med en Alpha for eks.

Billig og bra yteslse. Ikke si at det der ikke er bra for 650Kr+400Kr for en bra kjøler. Og da har du en kjøler du kan bruke lenge!

AMD er jo ikke så varme alle "n00bs"(nybegynner for dere som ikke vet hva det er) tror den er.

Saklig?

Det er ikke poenget. Ha en høfflig og saklig tone (§3?)

Var ikke meningen å være uhøfflig eller noe' date=' nå har jeg satt "hermetegn" der, er du fornøyd nå?

Så det de egentlig bør gjøre er å kjøpe et par kabinettvifter, og en ny prosessorkjøler?

Det var ikke ment som et tips, det var ment som en tanke om hva kanskje folk sitter med der hjemme.

Lenke til kommentar

Ok, det er ikke noe problem å kjøle ned verken AMDs eller Intels prosessorer. Siden Intel har gode boxedkjølere, så har de selvsagt en fordel. Men man trenger ikke mange lapper for å få en god og rolig kjøler! Men nok om det..

Siden jeg stemte på "En rimlig modell av T-Bred B, for aa klokke den laaaaaaangt!!" så lurer jeg på når disse prosessorene blir rimelige.. Må jeg vente til Hammer blir lansert? Blir det først da jeg kan handle XP2400+ for 1000 penger?

Det blir selvsagt bare spekulasjoner, men.. :)

Lenke til kommentar
Ok, det er ikke noe problem å kjøle ned verken AMDs eller Intels prosessorer. Siden Intel har gode boxedkjølere, så har de selvsagt en fordel. Men man trenger ikke mange lapper for å få en god og rolig kjøler! Men nok om det..

Siden jeg stemte på "En rimlig modell av T-Bred B, for aa klokke den laaaaaaangt!!" så lurer jeg på når disse prosessorene blir rimelige.. Må jeg vente til Hammer blir lansert? Blir det først da jeg kan handle XP2400+ for 1000 penger?

Det blir selvsagt bare spekulasjoner, men.. :)

TbredA får du kjøpt på komplett.no, XP1700 og XP1800. De er jo ikke dyre de. 500-700Kr.. Spør du meg så er det rimelig rimelig.

XP1800 kommer med TbredB kjerne når TbredA etterhvert blir solgt bort.

Husk du må kikke på varenummer/merke for å se om det er A eller B.

Du kan lese om det på overclocking.com under prosessore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...