Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbar pc!

Anbefalte innlegg

hei

jeg er på jakt etter en bærbar pc, og kunne trengt litt hjelp.

bruksområdet:

skolen

litt spilling (CS Source)

msn

surfing på nettet

har sett og hørt litt rundt, og har derfor satt mine egne "krav" (kan endres på):

intel core 2 duo (vet ikke enda hvilket prossesornummer)

helst 2gb minne

helst windows vista

15,4" (17")

Budsjett:

ca 8000 - 9000. (kan strekke meg eit par tusen til om nødvendig)

takker for alle som kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

jeg er på jakt etter en bærbar pc, og kunne trengt litt hjelp.

bruksområdet:

skolen

litt spilling (CS Source)

msn

surfing på nettet

har sett og hørt litt rundt, og har derfor satt mine egne "krav" (kan endres på):

intel core 2 duo (vet ikke enda hvilket prossesornummer)

helst 2gb minne

helst windows vista

15,4" (17")

Budsjett:

ca 8000 - 9000. (kan strekke meg eit par tusen til om nødvendig)

takker for alle som kan hjelpe meg!

8674539[/snapback]

Dette er en fin laptop. Link Har tidligere versjonen av akkurat samme modellen. Min har bare annet hovedkort og integrert skjermkort. Denne er bedre på begge de tingene, men ellers helt lik min (se signatur). Jeg er stor fornøyd med min! Anbefaler sterkt. Har ikke så veldig mye erfaring med CSS, men tror det skulle gå. Kanke garantere da :p , men jeg tror det skal gå.

Lykke til!

PS. sry er litt trøtt nå, om du har flere spørsmål eller noe kommentarer, så post det her, sjekker i morgen! Skriver kanskje mer utfyllende i morgen også. Hadet!

Lenke til kommentar

Denne er veldig blant de bedre tilbudene i denne prisklassen, bare bytt ut minnet så har du en fin og god maskin.

Skjermkortet som står i denne maskinen er over dobbelt så bra i den som står i maskinen cheesewheese anbefaler.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Toshiba'en var jo identisk som den jeg har vist bortsett fra at den jeg visste har dobbelt så bra grafikk kort.

Hp'en så veldig bra ut, litt raskere prossesor mens skjermkortet er litt dårligere.

8676570[/snapback]

Du tar jo grundig feil her.... HP maskinen han linker til har GO7600 med 512MB "dedikert" minne som er klart bedre en både GO7300 og X1600 128MB med "delt" minne.

GO7600 512MB er et godt spillekort mens X1600 128MB med hypermemory/systemminne er det svakeste kortet i denne serien, og man må lære seg at det er store forskjeller på X1600 kortene...

Lenke til kommentar

takk for svar!

har sett på en pc jeg kunne kjøpt på expert.

HP DV9312

den er 17", men det gjør ingenting. det eneste som har noe å si er at denne pcen har prosessoren

AMD Turion 64 X2 TL52, og jeg lurer på om denne prosessoren er bra til mine bruksområdet? viss noen har noen erfaringer eller vet noe om denne prosessoren i forhold til core2duo, setter jeg stor pris på at dere svarer :cool:

Edit: hvilken prosessor er best av AMD Turion 64 X2 TL52 og intel core duo T2350?

Endret av Sverigst
Lenke til kommentar
takk for svar!

har sett på en pc jeg kunne kjøpt på expert.

HP DV9312

den er 17", men det gjør ingenting. det eneste som har noe å si er at denne pcen har prosessoren

AMD Turion 64 X2 TL52, og jeg lurer på om denne prosessoren er bra til mine bruksområdet? viss noen har noen erfaringer eller vet noe om denne prosessoren i forhold til core2duo, setter jeg stor pris på at dere svarer :cool:

8681943[/snapback]

Er jo en kjent sak at disse HP maskinen med AMD prosessorer blir varme og støyer mye, men kan du leve med dette så er maskinen helt grei.

NB-Dårlig batteritid også da....

Lenke til kommentar

har et spørsmål, angående prosessorvalg. jeg er litt i tvil, men jeg lurte på

hvilken prosessor som er best av AMD Turion 64 X2 TL52 og intel core duo T2350?

dette er då for mine behov, som litt spilling av CSS, msn, surfing og skole.

for jeg har sett litt på denne pcen her, som koster 8999,-

HP

er dette en bra pc for meg? for da kjøper jeg den med en gang. det er bare prosessoren jeg er usikker på, om den er bra i det hele tatt eller om AMD Turion 64X2 TL52 er betre?

og holder skjermkortet til CSS?

Takk for svar!

Lenke til kommentar

HP

er dette en bra pc for meg? for da kjøper jeg den med en gang. det er bare prosessoren jeg er usikker på, om den er bra i det hele tatt eller om AMD Turion 64X2 TL52 er betre?

Takk for svar!

8692188[/snapback]

Jeg har selv en HP maskin med Core Duo T2300 1,6 Ghz litt svakere en ditt valg men den drar alt av oppgaver samt jeg har en stille maskin og grei batteritid som er viktig for meg. HP maskinene med AMD Turion gir deg gjerne en maskin som blir varm og støyer som kommer til å irritere deg veldig etter hvert.

Core duo 2350 gir deg 2X 1,86 Ghz noe du trolig "aldri" klarer å utnytte så kjøp den :thumbup:

Lenke til kommentar

HP

Takk for svar!

8692188[/snapback]

Jeg har selv en HP maskin med Core Duo T2300 1,6 Ghz litt svakere en ditt valg men den drar alt av oppgaver samt jeg har en stille maskin og grei batteritid som er viktig for meg. HP maskinene med AMD Turion gir deg gjerne en maskin som blir varm og støyer som kommer til å irritere deg veldig etter hvert.

Core duo 2350 gir deg 2X 1,86 Ghz noe du trolig "aldri" klarer å utnytte så kjøp den :thumbup:

8692497[/snapback]

tusen takk for all hjelpen eg har fått, og fint at du har erfaring med denne prosessortypen, det har vert til stor hjelp. jeg vil trolig kjøpe denne pcen nå, viss ikke noen andre har noen bra forslag.

PS: tror dere CSS virker bra på denne?

Endret av Sverigst
Lenke til kommentar

HP

Takk for svar!

8692188[/snapback]

8692497[/snapback]

tusen takk for all hjelpen eg har fått, og fint at du har erfaring med denne prosessortypen, det har vert til stor hjelp. jeg vil trolig kjøpe denne pcen nå, viss ikke noen andre har noen bra forslag.

PS: tror dere CSS virker bra på denne?

8695002[/snapback]

CSS vil du kunne kjøre i høy kvalitet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...