Erlendz Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Når jeg starter opp pcèn min kommer det fram NTLDR is missing. Hva betyr dette? Har et asus a7v333 raid hovedkort. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Sitter det en diskett i? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 nei det står ikke en diskett i Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Du bruker 2000 ikke sant? Det er en fil som mangler... ntldr= NT loader, en exe fil... Hadde samme prob selv, husker desverre ikke åssen jeg fiksa det Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Kommer du inn i Windows? Hva slags Windows bruker du? Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Du har CD-rom som first boot device eller.no. Du må ha systemdisken som master på IDE1 kanalen. Shoot me if i'm wrong, men jeg hadde samme problemet her om dagen og dette funka for meg. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 ntldr er ei systemfil som skal ligge skjult på C: hvis jeg ikke tar helt feil. Den brukes til oppstarten av OS. Hvis du har mange OS inne på maskina di, så er det den menyen du velger OS fra... eller no sånt... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 NTLDR er det som loader OS'et ditt. Jeg har hatt samme problemet en gang, og den eneste muligheten til å rette opp det for meg, var å formatere på nytt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 NTLDR er det som loader OS'et ditt. Jeg har hatt samme problemet en gang, og den eneste muligheten til å rette opp det for meg, var å formatere på nytt. Hvordan fixe " "NTLDR is missing" http://www.windows.no//win_ntldr.php Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Flott BReal!! Slipper kanskje å formatere neste gang da.....:-) Lenke til kommentar
salomo Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Prøv fixboot/fixmbr i ledetext, Hadde samme problemet for to uker siden, eneste som hjalp var å formatere c å legge win inn på nytt. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Samme her... Problemet var imidlertid det samme... XP forsøkte å boote fra en IKKE boot disk... Fikk problemet da XP ikke fant igjen raid/systemdisken.... Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Kommer du inn i Windows?Hva slags Windows bruker du? Kommer ikke inn i Windows, bruker XP pro. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 heisann. Hvis du/dere har lyst på et lite tips. Lag en bootdisk til Win 2K/XP Slik gjør dere: 1. formater en diskett 2. Kopier fra disse filene fra C: eller (evet den partisjonen som er makert som aktiv) over på disketten. boot.ini ntldr ntdetect.com cmldr 3. Restart maskinen med disketten i for å bekrefte at den virker sikkelig. Vips. så har dere bootloader'n for å starte win 2k/xp. Denne disketten kan også være praktisk hvis dere installerer linux osv. og sliter litt med å komme inn i windows. Da har dere i hvert fall en nød løsning. OBS! Dere må ha en installasjon av windows på hardisken fra før. Dette er kun i tilfelle dere får virus/sletter disse filene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå