pierce007 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Har i disse dager gått over til fiber gjennom EB, som igjen bruker lyse. Fått installert en boks i veggen med uttak til tv, telefon og pc. Har koblet denne mot min Belkin ADSL trådløse router. Men av en eller annen årsak får jeg ikke installert trådløse nettverket. Koble direkte fra svarte boksen til EB og til PC er ingen problem, men å sette opp trådløst sliter jeg med. Hadde ikke problemer da jeg hadde Tele2. Noen forslag? Jada kan kontakte EB, men kundeservicen der er ikke den beste - måtte kontake "høyere" makter i konsernet for å få installert fiber. Hjelp tas imot med takk. Lenke til kommentar
Franciscus Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Du kan resette ruter'n ved hjelp av et binders som du stikker inni ett bittelite hull i ruter'n (som må være slått på og du må holde binders temmelig lenge - da slår du av og på rutern og du venter litt, alt mens du holder binders kraftig inni hullet). Prøv deretter å få kontakt med rutern ved å koble dem til din PC direkte ved et nettverkskabel, og skriv IP-adressen til rutern i adresfeltet til browsern din. Brukerhandboka til rutern forklarer hvordan den konfigureres. Da kan du sette opp DHCP (mest sannsynlig at du må bruke dette), osv. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Du kan resette ruter'n ved hjelp av et binders som du stikker inni ett bittelite hull i ruter'n (som må være slått på og du må holde binders temmelig lenge - da slår du av og på rutern og du venter litt, alt mens du holder binders kraftig inni hullet). Prøv deretter å få kontakt med rutern ved å koble dem til din PC direkte ved et nettverkskabel, og skriv IP-adressen til rutern i adresfeltet til browsern din. Brukerhandboka til rutern forklarer hvordan den konfigureres. Da kan du sette opp DHCP (mest sannsynlig at du må bruke dette), osv. 8707869[/snapback] tror meg, har resettet den tusen ganger.... kommer på nett ved å koble direkte til router, men ikke ved gjennom trådløse. bruker en Belkin ADSL trådløs G-router. får alltid No Connection oppe til høyre. Kommer inn på oppsettet ved å skrive 192.168.2.1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå