Gå til innhold

"Enkel" Series 60 - mobil

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny mobil med en god kalender (har en travel hverdag, og bruker kalenderen mye og aktivt) og en god SMS - funksjon. Kamera, radio, musikk osv, er ikke så viktig.

Har forstått det slik at f.eks Nokia sine telefoner med Series-60 systemet fungere bra på kaldender-fronten. Men hvordan er det med SMS funksjonene?

Jeg har til nå hatt Sony Ericsson mobiltelefoner og er strålende fornøyd med hvordan SMS skriving og behandling fungerer med disse telefonene.

Den "intelligente" ordboken fungerer ypperlig og når man setter inn forskjellige symboler f.eks parentes, så "skjønner" telefonen at etter en"(" ,så kommer en")". Ellers holder den seg på forrige symbolet man brukte uten å flytte seg tilbake til start hver gang.

Funksjonen med at den viser om man har svart på en melding eller ikke, er også super.

Det jeg setter størst pris på er muligheten til å hente inn ulagrede telefonnummer fra f.eks anropslisten når man skal sende SMS.

Finnes disse funksjonene på Nokia S-60 telefonene?

På forhånd takk for hjelpen, og beklager dersom spørsmålet ble en smule banalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg svarer deg utfra erfaringer med series60 3rd edition (altså i mitt tilfelle N80), har også hatt en 2nd edition series60, men jeg husker ikke nøyaktig hvordan den var.

Jeg har til nå hatt Sony Ericsson mobiltelefoner og er strålende fornøyd med hvordan SMS skriving og behandling fungerer med disse telefonene.

Den "intelligente" ordboken fungerer ypperlig og når man setter inn forskjellige symboler f.eks parentes, så "skjønner" telefonen at etter en"(" ,så kommer en")". Ellers holder den seg på forrige symbolet man brukte uten å flytte seg tilbake til start hver gang.

Delvis. Om man trykker på en tasten (som setter inne og blar gjennom tegn) gjør den ikke det. Men om man bruker # tasten som viser en tabell over tegn man kan sette inn gjør den det. Da legger den de mest trolige neste valgene i en rad øverst.

F. eks. om man har skrevet ( ligger ) klar for bruk. [ så ligger ] klar for bruk. Om telefonen vet at du skriver inn en e-post adresse ligger @ der. Om den vet at du skriver inne en url, legger den : / og . der. etc.

Funksjonen med at den viser om man har svart på en melding eller ikke, er også super.

Desverre ikke. Det er en funksjon jeg gjerne kunne tenkt meg å ha. Det finnes 3dje parts sms programmer man kan installere som har denne funksjonaliteten, men jeg syns de oftest er dårligere enn den innebygde sms funksjonen.

Det jeg setter størst pris på er muligheten til å hente inn ulagrede telefonnummer fra f.eks anropslisten når man skal sende SMS.

Desverre ikke dette heller. Som sagt. Det finnes 3dje parts sms programmer som man kan installere som jeg vil tro kan ha denne muligheten, men aldri undersøkt, da dette ikke er noe for meg.

Personlig syns jeg at symbian series60 3rd editions intuitive grensesnitt er såpass mye bedre enn andre alternativer, at disse ulempene ikke trekker ned for min del. Jeg gikk til innkjøp av en SE for et par år siden, men byttet den ut nesten med en gang, for jeg syns den var så mye mer trøbblete å bruke. Men det er min personlige smak :)

Håper dette hjalp deg litt i hvertfall.

Lenke til kommentar
...

Desverre ikke dette heller. Som sagt. Det finnes 3dje parts sms programmer som man kan installere som jeg vil tro kan ha denne muligheten, men aldri undersøkt, da dette ikke er noe for meg.

8681068[/snapback]

Må rette litt på deg her. Du kan gå inn på anropslisten, og sende epost, SMS, MMS til nummer der. Også ulagrede.

Lenke til kommentar

Takker for meget klargjørende og opplysende svar!

Fant forøvrig ut i dag at Nokia 6300 med Series 40, hadde funksjonen jeg spurte etter i innlegget mitt. Rart at de har kuttet det ut på Series 60 telefonen. Vel, vel, sånn er det. Igjen, takk for gode svar!

Lenke til kommentar
...

8681068[/snapback]

Må rette litt på deg her. Du kan gå inn på anropslisten, og sende epost, SMS, MMS til nummer der. Også ulagrede.

8683284[/snapback]

Kremt. Det stemmer selvfølgelig det. Jeg bruker jo den funksjonen selv hver dag. Men jeg tenkte motsatt funksjon, og den finnes jo selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...