Achilles Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Vil gjerne ha en kort definisjon, beskrivelse av når det lettest oppstår og gjerne noen eksempler på dette... Thanx Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Fortegning kan du lese om i Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Barrel_distortion Lenke til kommentar
Achilles Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Takk! Det var alt jeg trengte =) Kjenner til fenomenet, men visste ikke at dette ble kalt "fortegning" Endret 22. mai 2007 av Achilles Lenke til kommentar
pederk Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Er det ikke slik at god fortegning er lite/ingen forvrenging, og dårlig fortegning er mye forvrenging? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Er det ikke slik at god fortegning er lite/ingen forvrenging, og dårlig fortegning er mye forvrenging? 8678724[/snapback] Det finnes ikke god hodepine, men kraftig eller litt hodepine. Det beste er ingen Fortegning vil man ikke ha noe av, så god fortegning blir feil å si. Endret 23. mai 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Det kan vel kanskje kalles, det men det er upresist fordi fortegning = forvrengning, og hvis det på et kamera (som ikke eksisterer, men...) ikke har fortegning så er det heller ikke noe forvrengning til stede, om du forstår meg. Det er bedre å snakke om mye eller lite fortegning, og av hvilken type. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Ah, fortegning er forvrenging. Da skjønner jeg helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå