Gordon Growth Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Skal kjøpe bruktbil og har sett litt på en Toyota Carina 96-modell. Den har gått 220 000! Og koster 50 000 kr. Har hørt at dette er en veldig driftsikker bil og blant de bruktbilene med færrest feil, men er den verdt å satse på når den har gått hele 220 000 km? Har ikke sånn veldig peiling, men 220 000 høres da veldig mye ut? Den ser pen ut utvendig, ikke noe rust, men selve motoren og sånt har jeg ikke sjekka nærmere. Håper noen kan si sine meninger om dette er et greit kjøp og om det er noen her som har erfaringer med lignende biler. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Skal kjøpe bruktbil og har sett litt på en Toyota Carina 96-modell.Den har gått 220 000! Og koster 50 000 kr. Har hørt at dette er en veldig driftsikker bil og blant de bruktbilene med færrest feil, men er den verdt å satse på når den har gått hele 220 000 km? Har ikke sånn veldig peiling, men 220 000 høres da veldig mye ut? Den ser pen ut utvendig, ikke noe rust, men selve motoren og sånt har jeg ikke sjekka nærmere. Håper noen kan si sine meninger om dette er et greit kjøp og om det er noen her som har erfaringer med lignende biler. 8674399[/snapback] ' Vi hadde en Carina før, en 95. 1.8 tror jeg det var. Eneste gangen den var på verksted var når vi ble påkjørt Ikke noen problemer i de 5 årene vi hadde den... Hvilken motor er det? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) 220.000km? det er ikke mye for en Carina E, har sett eksemplarer med 475.000km på baken som kun har fått oljeskift og div slitedeler. De er billig i drift, lettkjørte og holder seg godt i pris. Endret 22. mai 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 det vil si 20000km pr år noe som er normal bruk. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Min har gått snart 272.000 uten noen unormale feil. Starter fortsatt på første eller andre omdreiningen på starteren uansett temperatur. Lenke til kommentar
Gynt Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Bortsett fra at den har begynt å forbruke litt olje (ca 0.2 l /1000 km), har jeg aldri hatt noen problemer med min Carina. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Min har gått snart 272.000 uten noen unormale feil. Starter fortsatt på første eller andre omdreiningen på starteren uansett temperatur. 8678231[/snapback] Litt unormalt at du må kinne den 2 ganger før den starter da! de fleste bil starter momentant. Men kan være tennplugger eller noe. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Vil bare påpeke at GLi-utgavene er å foretrekke foran XLi, ettersom GLi leveres med elektriske vindusheisere, elektrisk justerbare speil og sikkert en del annet pjask som kan være kjekt å ha. Uansett er Carina E et brennsolid bilvalg! Lenke til kommentar
rublings Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Høres litt dyrt ut for en 96 Carina som har gått så langt.. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=197&page=4 Den har kjørt mye mindre Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Forskjellen på 220' og 170' på en Carina E er så liten likevel Dessuten hadde den du linket til gåen AC, kan fort være andre ting som har tatt kveld og? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Min har gått snart 272.000 uten noen unormale feil. Starter fortsatt på første eller andre omdreiningen på starteren uansett temperatur. 8678231[/snapback] Litt unormalt at du må kinne den 2 ganger før den starter da! de fleste bil starter momentant. Men kan være tennplugger eller noe. 8678661[/snapback] Det jeg mente var at den starter på første etter første eller andre kompressjonsslag, på første startforsøk - noe som i praksis vil si 0,5-1 sekunds kjøring på starteren. I vinter stod den et par dager i 15 kuldegrader og brudd i samtlige glødeplugger. Etter 15 sekunder på starteren kom den som om det skulle vært midt på sommeren. Jeg har en veninne som har en 1986 Carina 1,8i liftback som også er rimelig skuddsikker, bortsett fra at gummien i coilen har blitt litt dårlig, så den starter ikke hvis det er vått ute. Den har vel gått rundt 265.000 Endret 23. mai 2007 av larschroe Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Carina E = kvalitet hele veien Endret 23. mai 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Forskjellen på 220' og 170' på en Carina E er så liten likevel Dessuten hadde den du linket til gåen AC, kan fort være andre ting som har tatt kveld og? 8680841[/snapback] Jeg har fått en mekaniker jeg kjenner til å sjekke bilen, og han sier at den er så godt som feilfri og i tillegg er den veldig velstelt innvendig. Edit: Men det høres jo lovende ut at de fleste her inne som har erfaring med Carina har kjørt godt over 200 000 med den. Endret 23. mai 2007 av Glassmesteren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå