Gå til innhold

Strømmforsyning = Gresshoppe

Anbefalte innlegg

Jeg har for ikke lenge siden anskaffet meg denne strømmforsyningen.

Helt fra dag en har den laget en irriterende lyd som minner om en gresshoppe som konstant lever i kabinettet mitt.

Er det noen som vet hva dette kommer av og hvordan jeg blir kvitt det?

Det jeg vet som ikke fororsaker problemet er vifta for det har jeg testet.

Takk på forhånd!

Endret av Toonnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har for ikke lenge siden anskaffet meg denne strømmforsyningen.

Helt fra dag en har den laget en irriterende lyd som minner om en gresshoppe som konstant lever i kabinettet mitt.

Er det noen som vet hva dette kommer av og hvordan jeg blir kvitt det?

Det jeg vet som ikke fororsaker problemet er vifta for det har jeg testet.

Takk på forhånd!

8674265[/snapback]

Hva? Hvem tror du lager de lydene om sommeren? Nabon?

Jeg har hatt lignenede problem med flere av mine PSUer. Er det kaldt i rommet ditt om natta? Fikk med meg at ved temperaturskiftninger så kan aluminiumet forandre seg slik at viften kommer borti aluminiumen. Eller var det plastikken som forandret seg. Noe i den duren iallefall. Jeg ble fortalt at å bytte vifte kunne løse problemet.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar

Hm, mulig vi har samme problemet..Jeg forstår meg ikke på det hvertfall. Det kommer bare en kjempehøy hylelyd når som helst fra et eller annet sted i PC'n. Like høyt som en røykvarsler. Det er ingen alarmlyd fra hovedkortet, den er helt random og forskjellig lengde. Noen ganger varer den i flere sekunder, noen ganger er det bare litt. Jeg pleier å sparke i PC'n så forsvinner den for en stund. Noen dager kommer den ikke i det hele tatt.

Spole i PSU'n sier dere? Har prøvd å holde på vifter mens den er der, hjelper ingenting. Har også støvsugd alle viftene i PC'n. Blir passe gal når den begynner å hyle plutselig.

Ei venninne som var hjemme hos meg mens jeg var på butikken ringte meg og lurte på om røykvarsleren gikk av hele tiden, for hun hørte en høy piping fra et sted i rommet :p

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Beklager, det kunne vel virke som jeg var frekk, men det ble en dobblepost.

Sorry.

Nei, jeg tror ikke vi har samme problem, min lyd hører faktisk ut som en gresshoppe.

Hvis du lurer på hva en spole er så er det en komponent i selve strømmforsyningen, ikke i vifta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...