mikken Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Skal lage en Frankenstein-PC av deler jeg har liggende. Trenger hovedkort og tenkte på MSI K8N NEO4 F, siden jeg får det til 275 hos komplett (demovare). Problemet er at folk klager over at chipsetvifta bråker, og at man ikke kan bytte kjøler siden den da kommer borti skjermkortet. Erfaringer med dette? Er det tricky få koblet vifta til noen styring av noe slag for få ned hastigheten? Eller koble den av helt? Denne maskina skal brukes som stue pc, ikke noe heavy stuff, vise en film i ny og ne. EDIT: så forøvrig at de hadde Asus A8N-SLI Deluxe også kanskje det er bedre? Endret 22. mai 2007 av mikken Lenke til kommentar
roberts83 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Ja,dette kortet bråker, og Nei, du kan ikke sette på hvilken som helst kjøler. ihvertfall ikke plass til en zalman f.eks pga som tidl.nevnt skjermkortet.. edit: hvis du skal bygge en frankenstein kan du jo like godt gå for det billigste?!? men det andre kortet bråker ihvertfall ikke så værst my da.. Endret 22. mai 2007 av roberts83 Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Kjøper du en zalman chipsetkjøler, en sånn blå en, går det greit å bytte ut denne vifta. Er bare å klippe bort de pinnene som er i veien for skjermkortet. Har gjort det selv. Lenke til kommentar
roberts83 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Kjøper du en zalman chipsetkjøler, en sånn blå en, går det greit å bytte ut denne vifta. Er bare å klippe bort de pinnene som er i veien for skjermkortet. Har gjort det selv. 8673989[/snapback] -Serr? ble kjøleren i det hele tatt effektiv da? for på mitt hk vil ikke kjøleren bli mer enn ca 3 cm "høy" ... Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Går fint det. Trenger ikke klippe bort alle pinnene. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 denne skal kunne brukes: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=HR05SLI&mcat=c181 Lenke til kommentar
mikken Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Lynraske svar der folkens! Hvis jeg må kjøpe chipsetkjøler til 200-300 kroner kan jeg jo like gjerne fleske til med Asuskortet til 400 (må vel bytte ut chipsetvifta der også). Men jeg er jo blind, det er jo dritmange S939 HK der, det er jo bare å velge og vrake. uansett, takk for svar! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Har det kortet selv, nappet ut ledningen for ca 1 år siden. Er stabilt uten aktiv kjøling. Kjører 24/7, har kun en 120 mm kabvifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå