Christian86 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg datet til slutten av februar en jente, som skulle bli med en vennine og meg på konsert. Jeg la ut for henne ca 500 kr, men da det ble slutt så gikk dette skeis. Hun avsluttet kontaktet med meg og svarte aldri tilbake, venninen hennes sa at pengene fikk vi bare drite i. Nå 3 måneder etterpå ringer faren og er truende ovenfor meg. Jeg har personlig ingen kjennskap til saken da dette ble håndtert med en annen vennine, og eksen var lite interessert i å snakke, så ba aldri om pengene igjen. Hva skal jeg gjøre i denne saken? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 be faren brenne å si at du skal ha penga tilbake hallo det var 500kr:) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 be faren brenne å si at du skal ha penga tilbake hallo det var 500kr:) 8673879[/snapback] jeg fikk de 500 av henne mens vi var i Oslo. Tingen her er at jeg syntes det var pussig at hun etter bruddet gav blanke i dem og nå sender faren hennes på meg. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hva er det han truer deg med, og for hva? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Hva er det han truer deg med, og for hva? 8673910[/snapback] Han opptrådde truende i den form av at jeg skulle få lide/svi dersom datteren ikke fikk penga tilbake. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hva er det han truer deg med, og for hva? 8673910[/snapback] Han opptrådde truende i den form av at jeg skulle få lide/svi dersom datteren ikke fikk penga tilbake. 8673994[/snapback] De pengene som rettmessig er dine? Det er jo utpressing, så da kan du jo bare kort fortelle han neste gang du hører fra han at du anmelder han hvis han ikke slutter. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Hva er det han truer deg med, og for hva? 8673910[/snapback] Han opptrådde truende i den form av at jeg skulle få lide/svi dersom datteren ikke fikk penga tilbake. 8673994[/snapback] De pengene som rettmessig er dine? Det er jo utpressing, så da kan du jo bare kort fortelle han neste gang du hører fra han at du anmelder han hvis han ikke slutter. 8674255[/snapback] Jeg betalte for eksen og meg, eksen gav meg penger. Så hørte vi ikke noe mer om pengene, hvert fall ikke jeg, og i dag, 3 måneder etterpå ringer faren og legger skylden på meg at jeg har gitt bort penger som ikke er mine. Tok en prat med venninen vår. Eksen har vært ufin ovenfor oss begge, og aldri bedt om pengene, og jeg fant igjen rester av en melding bestevenninen hennes sendte på kvelden den dagen det ble slutt "ikke tenk på de pengene, bare glem det" var beskjeden der. Siden har vi ikke hørt noe før faren ringte nå. (fikk sagt ifra til hun før han hadde ringt, så hun var forberedt, og det er jeg og nå) Endret 22. mai 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Haha, det er bare snakk om fem hundre kroner.... Haaplos far. "Jeg har ikke tenkt aa la meg utpresse, videre kommunikasjon foregaar fra naa av via min advokat". Tell him that. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Enda bedre, ta opp samtalene og anmeld han. He he. Hadde bar ebedt han brenne en hvis plass hvis det var meg. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Vi har diskutert mellom oss, og funnet ut at ringer han tilbake, så setter vi han på plass. 1. datteren har betalt for en billett, ingen nekter henne å komme 2. jeg visste ikke noe om saken før i dag 3. hun har ikke gjort krav på pengene 4. hun har gjennom bestevenninen sagt at de pengene var bare å glemme 5. hun har vært særdeles ufin ovenfor oss begge, så begge avsluttet kommunikasjonen med henne 6. det finnes ikke egentlig bevis for pengeoverføringen. Blir jeg spurt igjen så kan jeg bare si at jeg egentlig ikke har kjennskap til transaksjonen, jeg ser bare overføringen til venninen for 1000 kr for begge billettene, og kan ikke huske å ha mottatt dem fra eksen. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) 6. det finnes ikke egentlig bevis for pengeoverføringen. Blir jeg spurt igjen så kan jeg bare si at jeg egentlig ikke har kjennskap til transaksjonen, jeg ser bare overføringen til venninen for 1000 kr for begge billettene, og kan ikke huske å ha mottatt dem fra eksen. Saken din er allerede god nok i massevis slik du fremstiller den, så jeg synes absolutt ikke du skal begynne å lyve. Det fører bare til tvil om resten av det du sier er sant. Endret 22. mai 2007 av Naranek Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Lett, be han reise til faens, og hvis han skal få deg til å "svi", så be han komme NÅ! Ikke ta i mot slik dritt! Hvis han er fæl og diger, utrust deg med balltre i tilfelle han er helt mongo og skal begynne å pryle deg. *edit:* Dårlig juss i det der, men faen heller, ikke la han herse med deg! Endret 22. mai 2007 av AvIOn Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 6. det finnes ikke egentlig bevis for pengeoverføringen. Blir jeg spurt igjen så kan jeg bare si at jeg egentlig ikke har kjennskap til transaksjonen, jeg ser bare overføringen til venninen for 1000 kr for begge billettene, og kan ikke huske å ha mottatt dem fra eksen. Saken din er allerede god nok i massevis slik du fremstiller den, så jeg synes absolutt ikke du skal begynne å lyve. Det fører bare til tvil om resten av det du sier er sant. 8677424[/snapback] Så hold meg til sannheten om situasjonen, og forklar at hun lånte penger av meg, som hun tilbakebetalte. Så ble det slutt på en heller stygg måte, og ettersom hun nektet å ha kontakt med meg, så lot jeg saken ligge, ettersom hennes bestevennine på den kvelden vi slo opp, onsdag i slutten av februar, sa "glem de pengene, det er ikke noe å stresse med", så er det urimelig opptreden av faren å fare slik han gjør nå, og forvente at jeg setter til side arbeidsplikter hos min arbeidsgiver for å ta meg av private gjøremål av denne typen? For ikke å snakke om den ydmykelsen min vennine måtte gjennom med eksen, hvor eksen hevdet venninen min hadde nektet henne å synge på en camp, bruke de og de klærne etc og sa i fra til ledelsen for å få oppmerksomhet. dog er det noen komplikasjoner mhp alder, men etter samtale med KVTL, så ble vi vel enig om at vergemålsloven ikke kommer til sin anvendelse her, ettersm de 500 kronene ble gjort opp uten problemer, og hun alltid fikk penger av foreldrene til gjøremål. Dessuten; hverken venninen min eller jeg har hørt fra henne på tre månender. Så vi ble begge stresset av situasjonen i går, spesielt jeg, som fikk dagen ødelagt av framferden hans. (er litt ekstra nærtagen til tider, dessverre) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Herregud for en latterlig far/ familie. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 At det er mulig å dra opp en slik gammel sak for usle 500 kr. si ifra hvis du hører mer fra han. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) At det er mulig å dra opp en slik gammel sak for usle 500 kr. si ifra hvis du hører mer fra han. 8679284[/snapback] han ringte i dag til venninen min. Hun svarte ikke fordi hun var med en vennine på shopping, så vi venter på tilbakeringingen antar jeg. Uansett bestemte vi oss for at vi først skal vite - hva datteren har sagt til han, så vi vet hva vi forholder oss til og deretter tar vi en prat sammen når vi ikke er opptatt med jobb o.l. som har en viss forrang til dette, og gir dem tilbakemelding. (jeg jobber denne og neste uke ca 13 timer hver dag og har ikke tenkt å bruke helgen på dette foreløpig, så det kan ta tid, men måten de angriper dette er litt snedig ved å anklage meg for å tatt penger fra datteren og gitt bort uten lov) En av bestevenninene mine var litt interessert i biletten til 300 kr, så vi tenkte å tilby dem det. Men vi tar det som det kommer. Vi har i hvert fall lagt opp til en felles holdning at han får et svar å forholde seg til, og det kommer etter en av oss har pratet med han, og så diskuterer vi sammen og dermed svaret. Endret 23. mai 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Når jeg leser denne tråden, så slår det meg at det kanskje ikke er alle ting som egner seg å brette ut på et diskusjonsforum. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Når jeg leser denne tråden, så slår det meg at det kanskje ikke er alle ting som egner seg å brette ut på et diskusjonsforum. 8681421[/snapback] Det forlanger dog at noen kjenner saken i detalj, og meg bekjent så er det ikke noe som identifiserer andre enn meg her, så hva tenkte du på? (er ikke verre enn måten en utleverer seg i feks deppetråden) Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Når jeg leser denne tråden, så slår det meg at det kanskje ikke er alle ting som egner seg å brette ut på et diskusjonsforum. 8681421[/snapback] så hva tenkte du på? (er ikke verre enn måten en utleverer seg i feks deppetråden) 8681436[/snapback] Nei, egentlig at dette er en så merkelig sak at det hele blir ganske komisk. 500,- kroner liksom, hallo.. Men juridisk sett, hvis noen truer deg på liv og helse, så er det vel bare å gi klar beskjed om at dette finner du deg ikke i og at hvis det fortsetter vil det føre til anmeldelse. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Når jeg leser denne tråden, så slår det meg at det kanskje ikke er alle ting som egner seg å brette ut på et diskusjonsforum. 8681421[/snapback] så hva tenkte du på? (er ikke verre enn måten en utleverer seg i feks deppetråden) 8681436[/snapback] Nei, egentlig at dette er en så merkelig sak at det hele blir ganske komisk. 500,- kroner liksom, hallo.. Men juridisk sett, hvis noen truer deg på liv og helse, så er det vel bare å gi klar beskjed om at dette finner du deg ikke i og at hvis det fortsetter vil det føre til anmeldelse. 8681479[/snapback] Er klar over det, men er derfor jeg undres hvilken vinkel han har på det. For han sa jo "du har tatt penger som ikke tilhører deg og gitt bort", når virkeligheten var at jeg la ut for billettene og fikk dem tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå