Evil-Duck Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 RS har mer plastmotor en NSR da , og en RS til 24 000 blir det mye reprasjoner på . Ikke noe mer å si , NSR har en Honda motor som er av kjempebra kvalitet , er helt forbløffet over hvor godt dissa motorene holder seg , og hva om NSR går litt dårligere ? en småtrimmet NSR gjør 140-150 og hva i all verden skal en ustabil 16 åring med noe som går fortere en det spør da jeg om ? Lenke til kommentar
stigrune92 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 hehe.. jeg vet ikke. men den rs'n er det riper i lakken på det er derfor den selges så billig. her er det som står i annonsen..: Registert først i 2002. Gått meget lite og er blitt godt vedlikeholdt. Selges billig pga skader på den høyre siden etter velt på grusvei. Går veldig bra, effektanlegg og powerfilter står på. Grunnen til at jeg selger er at jeg prioriterer bil foran mc. selges snarest. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 er det riper eller sprekk er det sprekk blir det dyrt Lenke til kommentar
stigrune92 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 d er riper ja, etter en velt på grusen. den skal visst være på bilde som er ovenfor.. men han skulle sende nærmere bilder senere. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Personlig liker jeg utseende på RS. Men den må dog repareres mye. En som bor her i bygda fikk en RS125 til konfirmasjonen noen år siden, helt ny. Den stod mer på verksted enn han fikk kjøre. Mens en Honda NSR er utrolig slitesterk. Vil du ha en sykkel som holder uannsett, og du vil ikke skru, gå for Honda NSR. Vil du ha en som er hakket hvassere, men må kanskje skru litt mer, kjøp Aprilia RS. Men uannsett, så er vedlikehold noe som må til på begge. Vedlikeholder du Aprilia'en godt, så holder nok den i lange baner. Lenke til kommentar
stigrune92 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 ja, det er sånn jeg også har hørt, at aprilian har myye feil. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 ja, det er sånn jeg også har hørt, at aprilian har myye feil. 8675833[/snapback] Har ikke mye feil. Tvert imot. Bare at de blir ofte kjørt hardt, og lite vedlikeholdt. Holder ikke lenge da. Som sagt, tar du godt vare på den, og gir den godt stell, så vil den vare. Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg kjører min hardt til tider, og vedlikeholder den med større mellomrom, ikke noe problemer med den enda. Du har rett eiv880, ta godt vare på sykkelen og kjør forsiktig så vil den vare . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837123 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 rs fanboys her ja uf og uf først e har ingen ting imot rs men dem som sir at den ikke har noen svake side vel her en NOEN. "dashbordet går hele tida, vedlikehold vedlikehold og atter vedlikehold. Dette er en racing sykkel gjort om til gatesykkel du må bytte deller hele tiden i motsetning til nsr der e det bare og fylle benz og rs e bedre på toppen men nsr eie rs i bunen.og rs blir du låkk av og sitte på etter 10 min men men disse syklene e ganske like det er din stil som velger sykkel e du glad i og skru og faren din har tykk lommebok velg rs for peng kommer du til og bruke på denne vil du ha en pen sykkel som drar babes (det gjør vel rs å men ikke så myes som nsr) og er slite sterk og billig i drift velg nsr takk of meg Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg hadde valgt Aprilia RS hvis jeg hadde hatt penger til det (da snakker jeg rundt 40 høvdinger). Men hadde jeg hatt (som trådstarter) bare 24 tusen å bruke, hadde jeg valgt NSR, fordi den er veldig slitesterk, veldig gode motorer og ser veldig pen ut. Men personlig hadde jeg vurdert Husqvarna WR/WRE eller KTM også jeg da. Men, det var ikke spørsmålet her Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Slik jeg ser det er NSR best på kvalitet etterfulgt av RS og deretter Cagiva Mito. Italienske sykkler kontra japanske, så er japanske mest slitesterk. Jeg har også hørt at RS'en går litt bedre, men skal jeg være ærlig tviler jeg på at det kan være så store forskjeller, begge har jo ganske akkurat 15 hk..? Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Slik jeg ser det er NSR best på kvalitet etterfulgt av RS og deretter Cagiva Mito. Italienske sykkler kontra japanske, så er japanske mest slitesterk.Jeg har også hørt at RS'en går litt bedre, men skal jeg være ærlig tviler jeg på at det kan være så store forskjeller, begge har jo ganske akkurat 15 hk..? 9325977[/snapback] Ingen som gidder å kjøre orginalt vet du. RS eier NSR når det gjelder trim. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg kjørte orginalt Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Da jeg fortsatt dreiv på med tohjulinger hørte jeg mye snakk om at Aprilia lagde kirkassene sine og mye av innmaten i motoren av "plastikk", så røyk visst mye der. De jeg kjente som kjørte NSR hadde aldri noe trøbbel, var verre med de som hadde RS. Riktignok forskjellige folk og kjørestiler, men tror nok syklene spilte inn og ja. Helt personlig; skulle jeg valgt en av de to i dag hadde jeg nok plukka NSR pga. utseende og kvalitet! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Smaken som baken, men jeg syns også nsr har bedre utseende enn rs. Lenke til kommentar
Gastaa Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Smaken som baken, men jeg syns også nsr har bedre utseende enn rs. 9332082[/snapback] Enig. Det er et eller annet som gjør at jeg ikke liker utseendet til RS.. NSR er heller ikke den peneste sykkelen, skal inrømme det.. De gamle NSR'ene synes jeg er sinnsykt kule Spesielt de som ble laget før NSR, som heter NS125F. Disse er elsk Og Honda har jo kvalitetsmotorer som nevnt en del ganger, så jeg ville kjøpt meg en gammel Honda Disse koster mindre enn nye også. Som denne.. Endret 22. august 2007 av Gastaa Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Personlig liker jeg utseende på RS.Men den må dog repareres mye. En som bor her i bygda fikk en RS125 til konfirmasjonen noen år siden, helt ny. Den stod mer på verksted enn han fikk kjøre. 8675667[/snapback] Hehe, han må ha vært utrolig uheldig. Har hatt min over et år nå, og eneste som er gjort er at jeg har hatt den på service hvor det ble skiftet motorolje og tennplugg rs fanboys her ja uf og uf først e har ingen ting imot rs men dem som sir at den ikke har noen svake side vel her en NOEN. "dashbordet går hele tida, vedlikehold vedlikehold og atter vedlikehold. Dette er en racing sykkel gjort om til gatesykkel du må bytte deller hele tiden i motsetning til nsr der e det bare og fylle benz og rs e bedre på toppen men nsr eie rs i bunen.og rs blir du låkk av og sitte på etter 10 min men men disse syklene e ganske like det er din stil som velger sykkel e du glad i og skru og faren din har tykk lommebok velg rs for peng kommer du til og bruke på denne vil du ha en pen sykkel som drar babes (det gjør vel rs å men ikke så myes som nsr) og er slite sterk og billig i drift velg nsr takk of meg 9318061[/snapback] Du snakker om fan-boys, og så kommer du med trådens mest usaklige innlegg? Foresten så er det ingen som har sagt at RS er feilfri. Og kjenner meg heller ikke igjen i at man blir "låkk" av og sitte på den etter 10 min. NSR har IKKE noe bedre sittestilling i alle fall. Er selv godt over 1,90 og klarer meg utmerket på langturer med RS-en. @Stigrune92: Ville ha tatt med meg en som kan litt om sykler og sett på RS-en. Er den bra vedlikeholdt med obligatoriske utskiftninger o.l. så skulle ikke det være noe problem å kjøpe RS. Du kan også gjøre det samme med NSR-en. Selv om det er "japansk kvalitet", betyr det ikke at alle NSR-er er feilfrie. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg er 184 høy og får ikke ondt av å sitte på den. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Veldig mye usakelig ute og går her. Jeg har selv en RS 125, som jeg kun har måttet bytte slitedeler. Dekk, speedometerwire (ryker ca hver 5000km), støtdemper bak. Hjulllagerene er visst også en svakhet, men dette har ikke jeg merket. Det kommer veldig an på hvordan du kjører. Selv varmer jeg alltid opp sykkelen før jeg kjører. Girer forsiktig. Gir på en gang i blant, men ikke hele tida. Da vil det holde, selv om jeg har trimma. Det er mye plastdrev i motoren på RS. Hvorfor tror dere dette egentlig? For at det skal ryke hele tida? Nei, de tenker lenger enn som så. Om èt plastdrev ryker, er det bare å bytte det ut. Om et av metalldrevene på en NSR ryker, må du bytte ut store deler av motoren. Er uansett sjelden de ryker på noen av syklene. Jeg er ca 186, og sitter MYE bedre på RS enn NSR. Dette er individuelt, men jeg klarer fint å kjøre i godt over en time i strekk. Bare å sette seg på tanken når man får vondt i ræva. Jeg tror også at kvaliteten på NSR er oppskrytt. Fjerner man plombene på NSR har man ca 24hk. RS rundt 30. Når man har 30hk under tanken er det mange som gir på hele tida. Da holder det ikke lenge. På en NSR gjør det ikke noe å gi på hele tida, får det gir så lite futt uansett, motoren takler de små påkjenningene bra. Det har også veldig mye med hvem som kjører. Er også mange "hoppy"-mekanikere som trimmer RS-en uten å skifte dyse. Når den da skjærer seg, skylder man på at RS er drittkvalitet. Dette blir jo helt feil. Den RS-en på bildet så veldig fin ut. Gjør som 2bb1 sier, og ta med en mckyndig person for å kikke og prøve den. Lykke til med kjøp av sykkel. Glem heller ikke å ta turen innom aprilia.7kt.net dersom du kjøper Aprilia. Lenke til kommentar
stigrune92 Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Det vart så jeg kjøpte meg NSR 2000 modell som har gått 25000,- er veldig fornøyd. er helt original men har tenkt å ta ut plombene eller kjøpe effektanlegg bilde: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå