Gå til innhold

Klesbutikk og leverandører

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der tror jeg er et vanskelig game å starte i.

Alle de store aktørene er avhengige at du bestiller enorme mengder i slengen, og det er jo umulig for en nystartet greie.

Mitt tips; uavhengige, nye designere. Kjøp små kvanta og vær unik. Forbered dere på å jobbe livet av dere for å få dette til å gå rundt, og ikke regn med overskudd før dere har 10 butikker. Men for all del, vær unik, det vil være deres konkurransefortrinn.

Lenke til kommentar

Hvilket segment er det dere skal treffe?

Her er endel leverandører dere kan kontakte:

Varner Gruppen, H&M, Lindex, Ellos, Kappahl, Levis, Wenaas, Viking Fottøy As, Helly Hansen Asa, Adidas Norge AS, Nike International Ltd, Gresvig AS, Fjällräven, Norrøna Sport As, Mexx Scandinavia, Syversen A/S, RedGreen Norge As, Dale Of Norway A/S.

Ev kan dere hente inn selv billig import fra Østen med eget merke. Vet bl.a Smart Club gjør det itillegg merkevarene de har.

Lenke til kommentar
Varner Gruppen, H&M, Lindex, Ellos, Kappahl, Levis, Wenaas, Viking Fottøy As, Helly Hansen Asa, Adidas Norge AS, Nike International Ltd, Gresvig AS, Fjällräven, Norrøna Sport As, Mexx Scandinavia, Syversen A/S, RedGreen Norge As, Dale Of Norway A/S.
Å få kjøpe varer fra noen av disse, som en frittstående liten butikk ser jeg for meg at kan være en utfordring, som trådstarter sikkert har merket.
Lenke til kommentar

Min tid som lastebilsjåfør var jeg borti nesten alt av firmaer(ikke H&M)innen denne bransjen.

Nå i etter tid ser jeg at de små butikkene stort sett bare fikk varer fra ukjente steder, merket også at nyåpnede butikker ofte ikke levde lenge.

Om dere ønsker å gjøre dette seriøst fra begynnelsen av, så sjekk om det er noen agenter i norge som kan hjelpe, ellers bør dere nok reise litt rundt i verden og samle kontakter om dere har mulighet.

Se på de store kjedene sine hjemmesider og se om de opplyser produsentene, da kan dere gå direkte til de å høre.

Men for KappAhl sin del fikk de sjelden inn sendinger på under 1000 plagg.

Men som skrevet tidligere, sats på noe unikt, det kan være nøkkelen inn i denne bransjen om dere klarer og markedsføre dere godt

Lykke til i hvertfall

Lenke til kommentar

Reis på messe i Kina/HK/Taiwan, og finn en håndfull med leverandører av kule klær med relativt grei kvalitet.

Norge manglder virkelig klesbutikker med virkelig kule klær. Alt for mange kjeder som fører aaaaakkuraaaat de saaaaamme klææææærneeeeee. Kjøper man litt spesielle klær fra østen kan man komme borti noen virkelig godbiter man kan selge til sinnsyk overpris (det gjør jo alle kjedene uansett).

Det som er drit er jo at det er mange skjær i sjøen...ikke lett å skaffe seg sikre kontakter i disse landene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...