Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router gikk ned etter bytte av hastighet.

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har tidligere hatt en 3mbit/s linje før vi oppgraderte til 20 mbit/s Den gamle hastigheten gikk knirkefritt med routeren vi har; en Linksys WRT54GX. Da opplevede vi aldri nedetid på routeren i hele perioden vi hadde abonnementet. Nå som vi har byttet hastighet går routeren ned rett som det er.

Nettet vi har består av den routeren og en SpeedTouch 546i. Det eneste jeg har gjort av forandringer i Linksys routeren er at jeg har endret ip-innstillingene.

Hva kan være galt?

Takk på forhånd.

Mvh. Ostekake.

Edit:

Linsysen er 54 mbit/s

SpeedTouch 108 mbit/s

Nettverkskort: 54/mbit/s

Endret av Ostekake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, og du opplever ingen andre problemer, vist du bruker kablet mot routern får du ingen problemer ?

Akkurat det skal jo ikke kunne være relater til hastighetsendringen så vidt jeg kan skjønne.

Gjorde du noen endringer i instillingene for trådløst nett, aktiverte noen speedboost, endret kanal, krypteringer eller den type ting ?

Lenke til kommentar

Jeg har bare endret ip-innstillingene for å få routeren til å snakke med den nye isp'en. WPA-krypteringen er den samme.

Nå sitter jeg på kablet nett direkte til Speedtouch-modemet. Jeg skal sjekke om jeg får nett via Linksysen kablet.

Edit: Linksysen er død både kablet og trådløs.

Endret av Ostekake
Lenke til kommentar
Akkurat det skal jo ikke kunne være relater til hastighetsendringen så vidt jeg kan skjønne.

Det der har jeg lurt litt på. Jeg har likt å tro at det er routeren som ikke er kraftig nok for nettet og at det er derfor den kneler ved gjevne mellomrom. Inneforstått med at det ville løse seg med en kraftigere router.

Eller?

Lenke til kommentar

Det der har jeg lurt litt på. Jeg har likt å tro at det er routeren som ikke er kraftig nok for nettet og at det er derfor den kneler ved gjevne mellomrom. Inneforstått med at det ville løse seg med en kraftigere router.

Eller?

8673701[/snapback]

hmm kansje hvis du har en billig router (som jeg aldri er noen fan av)

så kan det være problemet eller bare legge noen kabler fint da:) :innocent:

det funker altid best

:love: cable power :love:

Lenke til kommentar

Om det blir til at jeg bestemmer meg for å bytte router for å i det heletatt få tilbake det trådløse nettet sånn at det holder seg stabilt. Hvilken router anbefaler du/dere meg eventuelt da?

Jeg har sett litt på 802n-routerene som har kommet nå.

Men det å teoretisk kunne overføre 300 mbit/s trådløst blir kanskje litt overkill når jeg sitter på 20 mbit/s?

Lenke til kommentar

:p Jeg har sett litt på den nye Apple airport extreme saken og sett litt på hva den presterer i forhold til D-Link Dir 655.

Jeg har nok mer lyst på D-linken, men jeg har forstått det sånn at Aiport-sakan presterer jamt over veldig bra med tanke på interne antenner.

Edit: Med "sett på" mener jeg tester, etc. Jeg har aldri hatt noe fysisk å leke meg med.

Endret av Ostekake
Lenke til kommentar

Da tror jeg vi gjør det med en gang rett og slett. Så får vi se hva som skjer. Om nettet fremdeles ikke vil være stabilt trådløst vi fikle litt mer, men sånn alt i alt er det bare positvt med en bedre router.

Takk skal dere ha.

Jeg vil oppdatere denne tråden når routeren er i hus, og forhåpentligvis ustabiliteten er borte.

Lenke til kommentar
Om det blir til at jeg bestemmer meg for å bytte router for å i det heletatt få tilbake det trådløse nettet sånn at det holder seg stabilt. Hvilken router anbefaler du/dere meg eventuelt da?

Jeg har sett litt på 802n-routerene som har kommet nå.

Men det å teoretisk kunne overføre 300 mbit/s trådløst blir kanskje litt overkill når jeg sitter på 20 mbit/s?

8673763[/snapback]

Jeg har en Dlink 655 og det er en konge ruter.

Den takler fint den hastigheten du har..

Anbefales. :)

Lenke til kommentar
Har du DSL på speedtouch når ruteren din går ned?

8674594[/snapback]

Jeg sitter på kablet nett opp mot Spedtouch.

edit: Ja, jeg har DSL på Speedtouch når den går ned. Speedtouchmodemet har aldri vært nede mens jeg har hatt det.

Edit2: Fjernet noe lite relevant informasjon da det står litt lenger opp i tråden.

Endret av Ostekake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...