Ostekake Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Hei. Vi har tidligere hatt en 3mbit/s linje før vi oppgraderte til 20 mbit/s Den gamle hastigheten gikk knirkefritt med routeren vi har; en Linksys WRT54GX. Da opplevede vi aldri nedetid på routeren i hele perioden vi hadde abonnementet. Nå som vi har byttet hastighet går routeren ned rett som det er. Nettet vi har består av den routeren og en SpeedTouch 546i. Det eneste jeg har gjort av forandringer i Linksys routeren er at jeg har endret ip-innstillingene. Hva kan være galt? Takk på forhånd. Mvh. Ostekake. Edit: Linsysen er 54 mbit/s SpeedTouch 108 mbit/s Nettverkskort: 54/mbit/s Endret 22. mai 2007 av Ostekake Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 nettverks kortet er ikke kombatibelt med routeren? Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg antar nettverkskortet egentlig bør være kompatibelt med den nye routeren. Det har fungert, men på et stadie kneler routeren og detter ut. Lenke til kommentar
H_S Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hva mener du med at routern går ned ? Å forklare det punktet vil nok hjelpe en del i feilsøk. Hvordan merker du at routern er nede. Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Den stopper å sende. Trådløs-sonen opphører. Lenke til kommentar
H_S Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ok, og du opplever ingen andre problemer, vist du bruker kablet mot routern får du ingen problemer ? Akkurat det skal jo ikke kunne være relater til hastighetsendringen så vidt jeg kan skjønne. Gjorde du noen endringer i instillingene for trådløst nett, aktiverte noen speedboost, endret kanal, krypteringer eller den type ting ? Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Jeg har bare endret ip-innstillingene for å få routeren til å snakke med den nye isp'en. WPA-krypteringen er den samme. Nå sitter jeg på kablet nett direkte til Speedtouch-modemet. Jeg skal sjekke om jeg får nett via Linksysen kablet. Edit: Linksysen er død både kablet og trådløs. Endret 22. mai 2007 av Ostekake Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Akkurat det skal jo ikke kunne være relater til hastighetsendringen så vidt jeg kan skjønne. Det der har jeg lurt litt på. Jeg har likt å tro at det er routeren som ikke er kraftig nok for nettet og at det er derfor den kneler ved gjevne mellomrom. Inneforstått med at det ville løse seg med en kraftigere router. Eller? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Akkurat det skal jo ikke kunne være relater til hastighetsendringen så vidt jeg kan skjønne. Det der har jeg lurt litt på. Jeg har likt å tro at det er routeren som ikke er kraftig nok for nettet og at det er derfor den kneler ved gjevne mellomrom. Inneforstått med at det ville løse seg med en kraftigere router. Eller? 8673701[/snapback] hmm kansje hvis du har en billig router (som jeg aldri er noen fan av) så kan det være problemet eller bare legge noen kabler fint da:) det funker altid best cable power Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Om det blir til at jeg bestemmer meg for å bytte router for å i det heletatt få tilbake det trådløse nettet sånn at det holder seg stabilt. Hvilken router anbefaler du/dere meg eventuelt da? Jeg har sett litt på 802n-routerene som har kommet nå. Men det å teoretisk kunne overføre 300 mbit/s trådløst blir kanskje litt overkill når jeg sitter på 20 mbit/s? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 har du link eller? btw jeg ville gått for en dlink eller linksys litt opp i prisklasse hehe hva med "the beast in the box" så er du sikker på at du får noe skikkelig Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Link? Til min egen router? Eller hva mener du nå? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Link? Til min egen router? Eller hva mener du nå? 8673817[/snapback] til den nye du har sett på? hvis jeg ikke sover i timen hadde du sett på en ? Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Jeg har sett litt på den nye Apple airport extreme saken og sett litt på hva den presterer i forhold til D-Link Dir 655. Jeg har nok mer lyst på D-linken, men jeg har forstått det sånn at Aiport-sakan presterer jamt over veldig bra med tanke på interne antenner. Edit: Med "sett på" mener jeg tester, etc. Jeg har aldri hatt noe fysisk å leke meg med. Endret 22. mai 2007 av Ostekake Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 hehe gå for dlink sure quality:) Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Da tror jeg vi gjør det med en gang rett og slett. Så får vi se hva som skjer. Om nettet fremdeles ikke vil være stabilt trådløst vi fikle litt mer, men sånn alt i alt er det bare positvt med en bedre router. Takk skal dere ha. Jeg vil oppdatere denne tråden når routeren er i hus, og forhåpentligvis ustabiliteten er borte. Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Hva gjør jeg nå om jeg vil oppgradere nettverkskoret til 802n-standarden? Sitter i OS X, Macbook Core Duo. Core2Duo har visstnok interne 802n-kort, men har denne det? Lenke til kommentar
ulvemannen Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Har du DSL på speedtouch når ruteren din går ned? Lenke til kommentar
xtrail2 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Om det blir til at jeg bestemmer meg for å bytte router for å i det heletatt få tilbake det trådløse nettet sånn at det holder seg stabilt. Hvilken router anbefaler du/dere meg eventuelt da? Jeg har sett litt på 802n-routerene som har kommet nå. Men det å teoretisk kunne overføre 300 mbit/s trådløst blir kanskje litt overkill når jeg sitter på 20 mbit/s? 8673763[/snapback] Jeg har en Dlink 655 og det er en konge ruter. Den takler fint den hastigheten du har.. Anbefales. Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Har du DSL på speedtouch når ruteren din går ned? 8674594[/snapback] Jeg sitter på kablet nett opp mot Spedtouch. edit: Ja, jeg har DSL på Speedtouch når den går ned. Speedtouchmodemet har aldri vært nede mens jeg har hatt det. Edit2: Fjernet noe lite relevant informasjon da det står litt lenger opp i tråden. Endret 22. mai 2007 av Ostekake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå