L4r5 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 En annen ting er at det er overaskende mye mat i stekte poteter. Poteter er ikke dyrt. Par det opp med ketchup og krydder som du har fått gratis på et gatekjøkken (sånne små poser) så har du billig middag Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Involverer det å flytte til Burma? Hvis ikke; vær så snill, lær meg. 8680060[/snapback] Forutsatt at man handler på de billigste stedene: Frokost og kvelds et brød: 4kr. syltetøy: 6kr Middag: pasta og tunfisk: 10kr eller 2pk. nudler: 6-8kr eller spis det samme til hvert måltid. Fruktmusli: 10kr 1l melk 10kr. Burde klare deg gjennom en dag med det. 8680110[/snapback] Ingen som trener klarer seg med så lite mat på en dag over lang tid. Idag brukte jeg 50 kroner bare i lunsjpausen, det gikk til ett beger kyllingsalat. Endret 23. mai 2007 av b0berg Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Trådstarter ønsker en ca. sum som han/ hun ønsker å inkludere i et budsjett. Så begynner folk å snakke om datovarer og juks på Kiwi? Mitt råd er at du regner 2500 kroner i måneden. Til den summen vil du kunne nyte godt av et variert og sunt kosthold. Det kommer kroppen din til å sette pris på. Fiskepinner og nudler holder ikke i lengden vettu. Dersom du har tilgang til en fryser, lønner det seg å lage mye mat som du kan fryse ned. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Ingen som trener klarer seg med så lite mat på en dag over lang tid. Idag brukte jeg 50 kroner bare i lunsjpausen, det gikk til ett beger kyllingsalat. 8680178[/snapback] Det har du nok rett i. Men man klarer seg lenger enn man tror. Uansett så er første tips om man skal spare penger å ha med seg matpakke i stedet for å kjøpe lunsj. Endret 23. mai 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Trådstarter ønsker en ca. sum som han/ hun ønsker å inkludere i et budsjett. Så begynner folk å snakke om datovarer og juks på Kiwi? Mitt råd er at du regner 2500 kroner i måneden. Til den summen vil du kunne nyte godt av et variert og sunt kosthold. Det kommer kroppen din til å sette pris på. Fiskepinner og nudler holder ikke i lengden vettu. Dersom du har tilgang til en fryser, lønner det seg å lage mye mat som du kan fryse ned. 8680209[/snapback] 2500kr til bare mat? :-O Jeg bruker ca 1500-2000kr i mnd og da spiser jeg biff, kylingfilet, indrefilet, fersk fiks etc. ferske grønnsaker å greier... grovt brød (20-30kr brødet ) 2500kr hadde jeg sikkert greid med en dunge snop og snavell vær dag eller spise 300-400g kjøtt/fisk i middagen? Endret 23. mai 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Ingen som trener klarer seg med så lite mat på en dag over lang tid. Idag brukte jeg 50 kroner bare i lunsjpausen, det gikk til ett beger kyllingsalat. 8680178[/snapback] Det har du nok rett i. Men man klarer seg lenger enn man tror. Uansett så er første tips om man skal spare penger å ha med seg matpakke i stedet for å kjøpe lunsj. 8680214[/snapback] Trener du så er jo ikke poenget å klare seg, du vil jo gjerne ha framgang? Jo, er klar over at jeg kanskje skulle begynt med matpakke, men det gidder jeg ikke, synes det er kjedelig å tenke på å spare penger hele tiden, så jeg kjøper så mye mat jeg føler jeg trener, så tar jeg sorgene på slutten av måneden =) Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Sånne ting som doruller, tannkrem, krydder, q-tips og slikt er det jo bare å ta fra foreldrene sine når man er hjemme \o/ Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Sånne ting som doruller, tannkrem, krydder, q-tips og slikt er det jo bare å ta fra foreldrene sine når man er hjemme \o/ 8680346[/snapback] griske sleiping Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Sånne ting som doruller, tannkrem, krydder, q-tips og slikt er det jo bare å ta fra foreldrene sine når man er hjemme \o/ 8680346[/snapback] Ja, i tillegg kan man raide frysern for å finne kjøtt Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Ja, i tillegg kan man raide frysern for å finne kjøtt 8680624[/snapback] Tilslutt så lærer de og får seg sånn fryser med lås på. Heldigvis så er disse veldig enkle å dirke opp. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Sånne ting som doruller, tannkrem, krydder, q-tips og slikt er det jo bare å ta fra foreldrene sine når man er hjemme \o/ 8680346[/snapback] griske sleiping 8680429[/snapback] Doruller og såpe kommer fra offentlige toalett (ikke det at jeg har gjort det) Og på fredagen, pleier jeg alltid å ta hjem det halvspiste brødet fra jobben, da ingen spiser dette på mandagen. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 dere er griske Ta med brød hjem er ikke dumt Tar alltid med meg matrester viss noen her på bygge har hatt litt utvidet lunch =) Sist gang hadde jeg middag i over en uke xD Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Lurer på hvor dyrt matkostnadene kommer til å bli når jeg flytter ut når jeg blir 18 år, tørr ikke tenke på det en gang Lenke til kommentar
skorpio Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 2000-2500kr er vel en vanlig sum. Mat er det siste jeg sparer på, er mye annet jeg heller kutter. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 2000-2500kr er vel en vanlig sum. Mat er det siste jeg sparer på, er mye annet jeg heller kutter. 8681151[/snapback] så sant så sant... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 jeg har en tendens til å overdrive med tilbehør når jeg lager mat, men jeg opererte med et budsjett på 100 kr pr dag til mat da jeg hadde hybel. Langtidsplanlegging var sjeldent et hett tema jeg kostet stort sett ikke på meg mer enn ett måltid hjemme om dagen heller i den perioden (lunsjen på jobben koster meg 150 kr i mnd), og det var ofte frossenpizza, fjordlands eller utemat... Gode tips til sparing på matbudsjettet: mamma lager god mat. mamma blir glad hvis jeg vil spise middag hjemme en gang i blandt, mamma gir meg rester av den gode maten. Bytt ut mamma i foregående setninger med mormor og gjenta. Lenke til kommentar
macciato Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 En annen ting er at det er overaskende mye mat i stekte poteter. Poteter er ikke dyrt. Par det opp med ketchup og krydder som du har fått gratis på et gatekjøkken (sånne små poser) så har du billig middag 8680176[/snapback] :!: Go idé å snylte på gatekjøkkenene Lenke til kommentar
macciato Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Trådstarter ønsker en ca. sum som han/ hun ønsker å inkludere i et budsjett. Så begynner folk å snakke om datovarer og juks på Kiwi? Mitt råd er at du regner 2500 kroner i måneden. Til den summen vil du kunne nyte godt av et variert og sunt kosthold. Det kommer kroppen din til å sette pris på. Fiskepinner og nudler holder ikke i lengden vettu. Dersom du har tilgang til en fryser, lønner det seg å lage mye mat som du kan fryse ned. 8680209[/snapback] bra noen kunne komme med en sånn cirka sum Fryser kommer jeg nok til å mangle, men kan fryse hos andre Lenke til kommentar
macciato Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Trådstarter ønsker en ca. sum som han/ hun ønsker å inkludere i et budsjett. Så begynner folk å snakke om datovarer og juks på Kiwi? Mitt råd er at du regner 2500 kroner i måneden. Til den summen vil du kunne nyte godt av et variert og sunt kosthold. Det kommer kroppen din til å sette pris på. Fiskepinner og nudler holder ikke i lengden vettu. Dersom du har tilgang til en fryser, lønner det seg å lage mye mat som du kan fryse ned. 8680209[/snapback] 2500kr til bare mat? :-O Jeg bruker ca 1500-2000kr i mnd og da spiser jeg biff, kylingfilet, indrefilet, fersk fiks etc. ferske grønnsaker å greier... grovt brød (20-30kr brødet ) 2500kr hadde jeg sikkert greid med en dunge snop og snavell vær dag eller spise 300-400g kjøtt/fisk i middagen? 8680241[/snapback] Håper du har mer rett med prisen enn Tom Watt Lenke til kommentar
macciato Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Sånne ting som doruller, tannkrem, krydder, q-tips og slikt er det jo bare å ta fra foreldrene sine når man er hjemme \o/ 8680346[/snapback] kankskje man kan gjenbruke q-tips å dopapir? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå