Gå til innhold

Noen som vet noe om matkostnader?

Anbefalte innlegg

Hva vil dere tro (av erfaring kanskje?) at en enslig hybelboer med besøk av og til betaler for mat og drikke i måneden? :hmm:

Prøver å regne ut hvor mye jeg blir å ha råd til på det ene og det andre, men det funker ikke, har ikke peiling på hvor mye det blir å koste ca.

Helt normalt forbruk altså, ikke masse godteri eller alkohol :)

Håper noen har peiling:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bodd på hybel nå i tre år nå. Jeg pleier å handle en gang i uka, og da går det med 3-400 kr. Spørs litt hva du skal ha, vaskepulver etc trekker opp, men det kjøper du heller ikke så ofte.

Så..i underkant av 2 000 kr i måneden går med til dagligvarer, tenker jeg. :)

Endret av JLa
Lenke til kommentar

Har ikke akkurat ført regnskap over utgiftene mine, men jeg vil tro det er ca. 2 høvdinger i måneden på dagligvarer. For øvrig er det 0 problem å få det ned til bare 1000kr/mnd hvis økonomien er trang. For 200 kr har du middag til en hel måned (nudler og vann :D)

Lenke til kommentar
Sett opp et budsjett, hvor du deler opp hvor mange kroner du kan bruke hver dag på mat\drikke. Holder lenge med 40kr dagen, og husk å kjøp saft, ikke brus.

8677493[/snapback]

Da kan du ikke være særlig mett? Hva spiser du hvis du bare bruker 40 kr på mat og drikke på en dag? Tviler veldig på den, hvertfall hvis du skal spise skikkelig mat..

Lenke til kommentar
Har ikke akkurat ført regnskap over utgiftene mine, men jeg vil tro det er ca. 2 høvdinger i måneden på dagligvarer. For øvrig er det 0 problem å få det ned til bare 1000kr/mnd hvis økonomien er trang. For 200 kr har du middag til en hel måned (nudler og vann :D)

8677430[/snapback]

Nudler og vann ja :D Huff :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg spiser variet og godt, ikke noe frossen pizza.

Frokost: 15 kroner

Lunch: 20 kroner

Middag: 40 kroner

Kveldmat: 10 kroner

85 dagen = ca 2,5 k i måneden på mat. Kan sikkert få det ned på 1,5 men som liker å spise ordentlig middag. Tallene er som du ser overslag. Har jeg dårlig råd en måned blir det mye pasta, hermetikk osv :p

Lenke til kommentar

Middag til 10 kroner:

1 boks tunfisk: 5 kr.

500g pasta: 5 kr (På rema)

Kok litt under halvparten av pastaen. Bland så tunfisken oppi når den er ferdigkokt.

Luksusversjon:

Krydre maten, og hell oppi litt olje. Kan også blande oppi cashewnøtter, eller mer tunfsik om ønskelig. Pesto er også godt. Sunn og god mat. Masse karbohydrater og proteiner. ;)

Lenke til kommentar
Sett opp et budsjett, hvor du deler opp hvor mange kroner du kan bruke hver dag på mat\drikke. Holder lenge med 40kr dagen, og husk å kjøp saft, ikke brus.

8677493[/snapback]

Dropp saft, drikk vann, så sparer du enda er ;)

Lenke til kommentar

Kanskje denne tråden burde bli omdøpt til "hvordan leve billig"?

Uansett så er det ikke vanskelig å leve på 20kr dagen. Med mindre man røyker da selvfølgelig. Et tips fra meg til å leve billig er at man får 1,5 liter appelsinbrus på rema for 7,50 mens en liter melk koster 10kr...

Lenke til kommentar

tja, jeg handler mest på prix og jeg bruker ca 1500kr på den butikken, handler av og til andre steder men sjeldent...

men jeg har satt av 3000kr i mnd til mat, drikke, klær og underholdning men bruker langt fra alt :p

det er kjekt med coop kort, ikke bare for prosenter, men du ser hvor mye du handlet for på coop butikker hver mnd =)

men viss du går for litt biligere mat enn det jeg bruker å spise så er det vell noen kroner mindre også.

Jeg kjøper som regel rent kjøtt, ferske grønnsaker etc til middag.

Jeg kjøper aldri ferdig pizza, retter etc.

Jeg handler sjeldent mat ute

jeg kjøper lunch på jobben (10kr dagen)

Jeg kjøper så og si aldri snop og godta, samt brus og kaker :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Involverer det å flytte til Burma? Hvis ikke; vær så snill, lær meg.

8680060[/snapback]

Forutsatt at man handler på de billigste stedene:

Frokost og kvelds

et brød: 4kr.

syltetøy: 6kr

Middag:

pasta og tunfisk: 10kr

eller

2pk. nudler: 6-8kr

eller spis det samme til hvert måltid.

Fruktmusli: 10kr

1l melk 10kr.

Burde klare deg gjennom en dag med det.

Finnes mange andre muligheter. Du må bare ta deg tid til å leite litt i butikkene. Sjekk etter datovarer på kiwi f.eks. så får du plutselig en overaskelse.

På kiwi kan du også bruke frukt og grøntgarantien til å jukse litt. Kjøp fire kilo bananer. Kom tilbake med bananene en halvtime seinere. Si du ikke var fornøyd. Få dobbel pris tilbake. De reklamerer med at de ikke spør hvorfor du ikke var fornøyd og det har jeg ikke opplevd at de spør om heller.

edit: Også glemte jeg en viktig ting... Smaksprøver i butikkene er GRATIS! :dribble:

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Involverer det å flytte til Burma? Hvis ikke; vær så snill, lær meg.

8680060[/snapback]

Forutsatt at man handler på de billigste stedene:

Frokost og kvelds

et brød: 4kr.

syltetøy: 6kr

Middag:

pasta og tunfisk: 10kr

eller

2pk. nudler: 6-8kr

eller spis det samme til hvert måltid.

Fruktmusli: 10kr

1l melk 10kr.

Burde klare deg gjennom en dag med det.

Finnes mange andre muligheter. Du må bare ta deg tid til å leite litt i butikkene. Sjekk etter datovarer på kiwi f.eks. så får du plutselig en overaskelse.

På kiwi kan du også bruke frukt og grøntgarantien til å jukse litt. Kjøp fire kilo bananer. Kom tilbake med bananene en halvtime seinere. Si du ikke var fornøyd. Få dobbel pris tilbake. De reklamerer med at de ikke spør hvorfor du ikke var fornøyd og det har jeg ikke opplevd at de spør om heller.

8680110[/snapback]

Kiwibobb eller hva han heter :w00t:

hehe...

Ellers det du skrev over... tja det går, men vill ikke tro jeg lever så alt for lenge med det der kostholde :p

Jeg hadde slitt seriøst med det der.

Spiser ikke kneip og loff

Spiser ikke syltetøy

Nudler en sjeldent gang i wook (kaloribombe delux er de nudlene egentlig)

fruktmusli og melk, går til frokost, men blir dårlig i maven viss jeg har i meg for mye melk... (altså over 2-3glass om dagen)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...