Hellemyr Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hei! Er lei av å vente så lenge på at ovnen skal bli varm, og den lange steketiden når jeg lager pizza. Hvordan steker dere Big one i microbølgeovnen? Hva stiller dere ovenen på og hvor lenge trenger den å stekes? Og er det noe velykka med Big one i mocroen, eller blir det bare noe graps? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Det gjorde jeg på LAN med Grandiosa en gang, ble ganske bløtt.. Så kan tenkte meg at Big One også blir det, men Billys/Gorby's går fint Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 For at dette skal fungere ordentlig så må du enten ha grill- eller pizza-funksjon på microen din. Har du det? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Det spørs helt hvordan micro du har. Den gamle vi hadde kunne du ikke mekke pizza i fordi da blei det blaut som gammal laks. Den vi har nå funker det helt fint med, men på den er det forskjellige ting som er ment for blandt annet pizza, pomfri ( eller andre lignende potet greier ) kjøtt, brødmat osv osv. Edit: L4r5 kom meg vel litt i forkjøpet, og sa det på en enklere måte Endret 22. mai 2007 av Shikaru Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Ja vi har sånn grill funksjon, og en grill rist, hmm skal se litt. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Hmm... Ja... Prøvde meg litt frem her.. en micro på 1000W. Satte inn risten og en brødskive på risten, og grill funksjon. Masse røky kommer. Tror dette bare skyldes litt gammalt fet. Etter litt så slutta den å ryke. Setter inn skiva igjenn på 1 minutt grill. Går å åpner døra og noen vinduer for å få vekk all røyken på kjøkkenet. Kommer tilbake inn på kjøkkenet, og microen brenner :\ Klarte heldigvis å blåse det ut. Nå står microen på verandaen med et pulverapparat vedsiden av seg. Tror jeg bare tar pizzaen i ovnen fra nå. 2 Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Var rista ment til å ta i ovnen? Håper ikke du tok en random en. Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Håper virkelig ikke det var en metall-rist du brukte Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Det fulgte med 2 rister, en som man kan bruke når man tiner ting, og en å bruke til å grille. Det er vel det at den er så gammel og mye brukt til alt annet en grilling, så når de grill elementene ble varme, så tok de fyr pga alt fettet på de. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Håper virkelig ikke det var en metall-rist du brukte 8673381[/snapback] Akkuratt det jeg tenkte på :!: Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Oi... Sånn kan det gå når man glemmer å rengjøre den. Se det på den positive siden. Nå er dere NØDT til å skaffe dere ny Det er jo mange microer det følger med metalrist på da. Disse er BEREGNET til bruk i micro 1 Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Brukte en metallrist som fulgte meg microen som vi har brukt tusenvis av ganger før. Det er nok noe fet som begynte å brenne, skal se nermere på den nå Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Herregud, skal man steke en pizza i mikroen, må det gjøres på halv styrke (ca 400W). Trodde alle her visste det. Daniel 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Herregud, skal man steke en pizza i mikroen, må det gjøres på halv styrke (ca 400W). Trodde alle her visste det. Daniel 8673792[/snapback] Var jo bare for å teste grill funksjonen. Men ovnen er heldigvis ikke ødelagt, bare noe fet som tok fyr. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Grandiosa i micro funker vanligvis fett det. Bare ikke med de minimicroene de hadde på TG. De var så små at pizzaen ikke gikk rundt inni. Derfor ble den ikke varm overalt. Spurte i kafèen om jeg kunne få en plastkniv til å dele opp pizzaen min. Det fikk jeg ikke, for da måtte jeg kjøpe noe der. Derfor måtte jeg brette pizzaen slik at det ble en Grandiosa-calzone. Den smakte anal. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Du kjører den i 10 minutter på "Crisp"-programmet, og deretter 30 sekunder på grill for å få litt gyllen ost. Microbølgeovner som har Crisp-funksjon har en slik stålpanne som man bruker som underlag. Endret 6. juni 2007 av EvenT 1 Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Nå har jeg aldri prøvd dette med pizza, men når man skal lage sprøstekt bacon i microbølgeovn, så legger man tørkepapir over baconet, slik at fukten trekkes inn i papiret og ikke baconet. Dette fungerer faktisk aldeles utmerket, dog man går glipp av noe av den gode stekte smaken man får i ei stekepanne. Om denne teknikken kan overføres til pizza er jeg usikker på. Man vil naturligvis ikke oppnå den samme gylne sprøheten på pizzaen, men jeg vil tro at man slipper den samme bløtheten. Edit: Dette bør selvsagt gjøres når pizzaen er tint opp, så om det er snakk om å spare tid, så er det nok ikke spesielt lønnsomt. Endret 6. juni 2007 av Wlffrsether Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Du kjører den i 10 minutter på "Crisp"-programmet, og deretter 30 sekunder på grill for å få litt gyllen ost. Microbølgeovner som har Crisp-funksjon har en slik stålpanne som man bruker som underlag. 8800366[/snapback] Må prøve det. Har alltid lurt på hvordan man steker pizza i microbølgeovn. Big One i stekovnen blir aldri velykket her. Disse tynne Ristorante pizzaene går fint, men Big One får jeg aldri til. Har prøvd å følge anvisningen på pakken, har prøvd lavere temperatur, har prøvd både i midten og bunnen av ovnen. Osten smelter ikke, men blir brent. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg har doktorgrad i pizzasteking i mikrobølgeovn. Vi har en dyr flott Whirlpool-ting (jobber i elektrobutikk, vi bare kidnappet den dyreste utstillingsmodellen ) som man kan steke alt mulig i. Morsom maskin! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå