macciato Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ser mye folk på skolen nå som går rundt å mauler ost i tærninger...Vanlig norvegia vil jeg tro det er... Det virker som en slags trend for tia, akkurat som tørre nudler var det før men det jeg lurer på, er ikke ost ganske usunt? Mye fett? eller hva? Er usikker egentli! har litt lyst til å maule det selv, men gidder ikke hvis det er usunt Selvfølgelig inntas det jo ikke i store mengder, da er det vel en selvfølge at det ikke er så bra å spise... Noen? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Næringsinnhold per 100g energi 1458 kJ (351 kcal) protein 27 g karbohydrat 0 g fett 27 g kalsium 800 mg 100 %' fosfor 550 mg 69 %' sink 4,0 mg 27 %' vitamin A 300 µg 38 %' riboflavin 0,3 mg 19 %' vitamin B12 1,7 µg 170 %' ' av referanseverdien Ost (norvegia) er i og for seg sunt det, men som du ser inneholder det noe fett. Hvis du ikke er spesielt overvekting, er det vel egentlig bare å maule i vei. Lenke til kommentar
macciato Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 nei, er ikke det men prøver å passe på, for jeg legger fort på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå