BergenPCbruker Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 I forbindelse med at jeg skal kjøpe meg en ny harddisk (slik at jeg har to) tenkte jeg meg en kabinettvifte for å holde teperaturen nede. Ser ut til at jeg bare har plass til en vifte. Så jeg lurer på om jeg bør sette viften på utsuging eller innsuging av luft. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 inn om du skal kjøle det som ligger inni pc'en! men om du har flere kabinett vifter er det en annen sak! Inn fremme og ut bak... Lenke til kommentar
SøtaBror Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 evt: inn på siden også 8672833[/snapback] eventuelt i bunn også... og ut på topp! Lenke til kommentar
molland Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hei Drar opp en litt "gammel" post Jeg har chieftec mesh medium kabinett, kjøpte her om dagen en Artic Cool vifte 120mm som jeg satte inn bak, men det jeg lurer på, nå blåser den ut kald luft ut bak, har ikke montert andre vifter utenom den som er på cpu (den det står AMD på) Må jeg ha andre vifter (like store) foran eller noe sånt? Testet temp'en med speedfan og den var ikke høy, men da var ikke pc i bruk, bare på. Er det slik og forstå att den vifta trekker ut lufta fra kabinettet og blåser den ut i rommet? Den er da montert på innsida av kabinettet og blåser ut bak. Kunne jo heller ikke satt den på andre måter? Frode ps, har bestiltt Nocus 120mm og en Nexus 92 mm fra komplett Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Du MÅ jo ikke ha flere vifter så lenge temperaturen er overlevbar, jeg har 4 vifter siden jeg har så mange hdd i nå.. Lenke til kommentar
molland Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hei Jeg har til nå 2 stk hdd'er i pc'en men har planer om å sette inn 1 til 2 mere. Men det i hovedsak lurte på om den vifta bak er montert korrekt? Er det så att vifta trekker ut varmen fra kabinettet og blåser den ut bak? Frode Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 trekke ut varmen bak ja dvs inn foran ut bak samme greia med psu den blåser ut Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Nåja, eg har kjørt med ut bak og inn fremme. Nå har eg det motsatte, ut fremme og inn bak. Tempen sank mye, spesielt på cpu'en. Harddiskene (6) har samme temp som før 35-40C. Så prøv dere frem til best temp. Har 4 noctua nf-r8, de flytter mye luft og støyer lite. Lenke til kommentar
j_e Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 jeg har Multicom Media Center 310 http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10501577 bak har jeg montert 2stk 80mm*80mm som blåser luft inn. har 1stk 120mm*120mm som blåser ut over skjermkort, 1stk 80mm*80mm over PSU som blåser ut. 1stk på siden av fronten som blåser ut. litt modifisering så fikk jeg montert viftene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå