Gå til innhold

DVD-brenner - anbefalt format?

perm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke hva som er best av - og + CD`er , og kommer ikke til å forstå det før noen sier det til meg heller , men her er et tips , og den vurderer jeg sterkt å kjøpe , en såkalt 2 in 1 løsning.

Ta en tit :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

Og det sies at Pioneer er på fronten når det gjelder denne DVD brennings teknologien...Viss neste stippend tillater meg å kjøpe den , så er den min i januar :D

Lenke til kommentar

Skal du kun brenne filmer og spill og slikt? -R/W formatet.

Skal du bruke mye RW plater ? +R/W formatet.

-R/W formatet er endel billigere, samt har endel billigere media.

+R/W formatet har fordelen ved at det er bedre for brukere som bruker mye ReWritable plater. Dersom du kun skal brenne +R eller -R plater, anbefaler jeg -R, siden forskjellen er minimal uansett, og at -R har større brukergruppe, ergo billigere media, samt at den nye A05'en koster ca. 2500kr (4x DVD-R).

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så er +platene billigere å produsere. Disse har vært dyrere i salg til sluttbrukere en god stund nå fordi det er mindre brukergruppe. Brukergruppen vokser og platene er nå like billige som -platene. Det er nok ikke så lenge før +platene er billigere enn -platene.

Lenke til kommentar

Det har jo ikke blitt satt en DVD standar ennå så det er jo ikke så enkelt å vite, men kjøper du en DVD brenner som tar alt untatt DVD-RAM så er du nok sikker. Litt kjipt å kjøpe DVD +R/RW og så blir DVD -R/RW standar, plutselig blir det vanskelig å få tak i plater og de blir dyre.

Akkurat som VHS vs. Beta :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...