perm Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Skal investere i ny PC med DVD-brenner. Hvilket format/hvilke formater bør brenneren ha? Tar gjerne også imot tips om anbefalte modeller. Lenke til kommentar
norway Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Jeg aner ikke hva som er best av - og + CD`er , og kommer ikke til å forstå det før noen sier det til meg heller , men her er et tips , og den vurderer jeg sterkt å kjøpe , en såkalt 2 in 1 løsning. Ta en tit : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl Og det sies at Pioneer er på fronten når det gjelder denne DVD brennings teknologien...Viss neste stippend tillater meg å kjøpe den , så er den min i januar Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hvis du har råd til å legge ut 700 kr til så ville jeg kjøpt Sony DRU500A. Den brenner 4xDVD-R 2,4xDVD-RW og 2,4xDVD+R/+RW. Med andre ord så tar den alt untatt DVD-Ram, men det har du ikke bruk for uansett. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Skal du kun brenne filmer og spill og slikt? -R/W formatet. Skal du bruke mye RW plater ? +R/W formatet. -R/W formatet er endel billigere, samt har endel billigere media. +R/W formatet har fordelen ved at det er bedre for brukere som bruker mye ReWritable plater. Dersom du kun skal brenne +R eller -R plater, anbefaler jeg -R, siden forskjellen er minimal uansett, og at -R har større brukergruppe, ergo billigere media, samt at den nye A05'en koster ca. 2500kr (4x DVD-R). Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Slik jeg har forstått det så er +platene billigere å produsere. Disse har vært dyrere i salg til sluttbrukere en god stund nå fordi det er mindre brukergruppe. Brukergruppen vokser og platene er nå like billige som -platene. Det er nok ikke så lenge før +platene er billigere enn -platene. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Det har jo ikke blitt satt en DVD standar ennå så det er jo ikke så enkelt å vite, men kjøper du en DVD brenner som tar alt untatt DVD-RAM så er du nok sikker. Litt kjipt å kjøpe DVD +R/RW og så blir DVD -R/RW standar, plutselig blir det vanskelig å få tak i plater og de blir dyre. Akkurat som VHS vs. Beta :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå