Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[LØST] Ble frastjålet kr. 5000 fra konto


Reeve

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sjekket nettop kontoen min, og der står det at i GÅR så ble det tatt ut kr 5000 fra min konto. Det råt ingenting annet under detaljer eller noe, bare Uttakk kr. 5000. Og jeg tok ikke ut 5000 kr i går.

 

Jeg ble frastjålet lommeboken min for ca. en måned siden, men jeg sperret kortet samme dag og har fått nytt kort osv. Jeg har ikke tenkt så mye mer på det.

 

Min mor har snakket med sperreservice til banken, og de kunne si at pengene ble tatt ut i en bank her i byen. Alt som kreves da er legitimasjon (det frastjålete bankkortet) en som ligner på meg, kontonr og underskrift.

 

Dette er tydeligvis banken sin feil, og de sa han på sperretelefonen også, så jeg vil vel få pengene tilbake? Så det store spørsmålet er vel om hvor lang tid dette tar. Kan jeg forvente meg sånn en måned+ eller er det snakk om en uke eller to?

 

Takker for svar og beklager for en litt rotete post, men fikk vite det for 10 minutter siden

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bankens feil, helt klart. Husk å krev tilbake tapte renter også, spesielt hvis du har en god rente.

 

Idiotisk at man ikke har implementert online godkjenning via smart kort eller noe, i tillegg til bilde. Slik at man kunne fått bekreftet om legitimasjonen var stjålet eller i orden. Skulle ikke vært umulig å få til i disse dager.

Lenke til kommentar

Du bør gi banken, skriftlig, en konkret frist, gjerne 1 uke eller kortere. Du skal også kreve erstatning for tapte renter, samt det det ville ha utgjort i overtrekksrenter. Hvis du på grunn av dette f.eks. har vært nødt til å ta ut på kredittkort, så bør banken dekke dine rentekostnader her i tillegg. Hvis banken er vanskelige i denne saken, så involverer du Bankklagenemda.

Lenke til kommentar

Først og fremst må trådstarter melde dette som et svindel-uttak til banken sin. Det er gjerne et eller annet skjema trådstarter må signere slik at prosessen kan starte. Jeg har hørt det er mange som ikke husker egne uttak og ringer banken - men kommer på hva det er etterpå. Banken må også få tid til å innhente kopi av bilag (fra det stedet utttaket er gjort).

Lenke til kommentar

Vel, fant ut av det. Posten kom kanskje litt forhastet, siden banken har innrømmet at det er deres feil, og jeg vil få pengene tilbake et påar dager etter jeg har anmeldt saken og levert en kopi av anmeldelsen til banken.

 

En moderator kan stenge den hvis han/hun vil ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...