Gå til innhold

Nytt anlegg, mest "bang for buck" ?

Anbefalte innlegg

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

En liten oppdatering er at jeg har sikra meg en XTZ 99 W12 i Pianolakk. Den er vistnok nesten ikke brukt. Jeg fikk den for 2400 kr, og jeg betaler han da 400 kr for å kjøre den til meg som da er ganske bra deal siden det såvidt holder til bensin. (subben kommer den 10. desember da jeg får ny lønning).

Jeg har fortsatt de B&W stativhøytalerne (602/3 S2 ettellerannet) på venting. Jeg hadde ikke penger og selger ønska å drøye salget en måned, så nå har jeg sikra de også. Regner med å møte han rundt den 15. 'to close the deal' :cool:

Får bare håpe lønninga holder til disse komponentene og julegaver :p

Edit: Jeg skal prøve å få slengt opp noen bilder når alle delene er i hus. NAD 320BEE er en diggbar forsterker btw.

Endret av nts
Lenke til kommentar

Jepp, har du en link til en tone test som bare spiller 47-48hz?

Jeg kan jo undersøke når jeg får anlegget. Jeg har endret selger siden orginal selger fikk et bud på 2500 kr som blir over mitt budsjett (julen spiser snart opp lommeboka). Så jeg fant noen 601 S2 (tror jeg) som har en bitteliten kosmetisk skade til 1500 :D.

*vente utolmodig på lønning den 10*

Lenke til kommentar

Hehe, testtoner finner du over alt, en vanlig sinustone på den frekvensen duger, eller du kan spiller Incubus - Warning, og da hører du plutselig hos meg at hele rommet rister på enkelte toner :p

601 blir ikke det samme som 602, men du skal få lov til å teste.

La oss bare håpe den kosmetiske skaden ikke er stor ;)

Lenke til kommentar

Her er skaden, og det er foresten 602 S3 :D

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...T.svl=Minibilde Skaden er jo et hull, jeg håper det ikke går ut over lyden..

Jeg fikk foresten testet forsterkeren min igår! Det var en sinnsykt possitiv opplevelse selv om det var på disse dritt høytalerne: http://alatest.no/Eltax_Concept_200/Speake...ls/32797845,35/ (de er 8ohm med 100w kontinuerlig, 200w peak og 88db sensitivitet). Jeg spillte faktisk så høyt med NAD'n at power lyset skiftet fra gult til rødt etter 5 timer med hard spilling. Og i min da berusede tillstand så funka den tekninske delen av hjernen men ikke den logiske.. Jeg bare skrudde den av og på og kjørte på videre uten å lytte til faresignalene, men det gikk fint (håper jeg).

Men det merkelige var at jeg er ganske fornøyd med alt utenom bassen på de eltax høytalerne... Så jeg lurer på hvordan lyden blir med en god sub + et par gode B&W høytalere :love:

Endret av nts
Lenke til kommentar

Det du utsatte forsterkeren for er ikke heldig for den, så det må du legge av deg :p

Men det er krefter i den, det er sikkert.

Tviler på at det er hull tvers gjennom. Det ser for meg ut som at det bare er frontdekselet som har fått seg en liten skade.

Du kan teste om det er hull tvers gjennom ved å spille en sang med litt bass i, og gjerne proppe igjen bassrefleksporten.

Går hullet inn til inni kassa, så vil du kjenne at det kommer luft ut av hullet.

Lenke til kommentar

Jepp er akuratt det scenarioet jeg er redd for. Har du noen mulighet til å sjekke om front dekselet er separert fra selve høytalerkassa ?

Og som sagt jeg var beruset så jeg skal bruke bedre dømmekraft neste gang når jeg håndterer dyrt Hi-Fi utstyr - fylla har skylda :p .

Endret av nts
Lenke til kommentar

Hehe, snakker du om det med forsterkeren nå?

Har overbelasta min også en gang, sånt skjer, men en dag så går noe i stykker før sperrene slår inn.

Jeg er ganske sikker, ikke helt, på at det bare er dekselet som er skada. Altså at det ikke er hull helt gjennom. For jeg tror ikke B&W lager en så solid kasse, for så å tette fronten med 1,5mm plastikk ...

Lenke til kommentar

Jeg har nå klart å prute ned et par DM 601 S2 til 1600 kr.. Så jeg lurer på om jeg ikke skal slå til der, eller burde jeg kansje kjøpe 602 S3 med den kosmetiske skaden?

Hvor får jeg mest for pengene tror dere ?

Endret av nts
Lenke til kommentar

Jeg tror du likegodt kan gå for 601.

Siden du ar fått tak i en så god og kraftig sub betyr det ingenting at elementet i 601 er litt mindre, det gjør det bare lettere for forsterkeren å holde kontroll over det.

Desuten er det litt kjedelig med ødelagt høyttaler ...

Men hvor stor er prisforskjellen nå?

Henger ikke helt med på alt :p

Lenke til kommentar

Han karen ringte meg faktisk og vi ble enige om at jeg fikk høytalerne + noen gode kabler for 1800 kr, nypris på begge deler til sammen ligger på ca. litt under 4500. Han har kjørt på med noe to komponent sparkel som er lik farge som høytaleren, men skaden som var der hadde ingen lydmessige ulemper, for det var nemlig ikke hul igjennom.

Så da blir det 602 S3 + en god kabel fra Hi-Fi kjeden, jeg husker ikke navnet på den.

Jeg får håpe jeg ikke stoler blindt på han karen, men det virket som han hadde peil i den 45 min lange samtalen.

*7 dager igjen til lønning*

Endret av nts
Lenke til kommentar

Jo tusen takk :)

Det er jo takket være dere at jeg har fått gode tips til hva jeg skal kikke etter på bruktmarkedet :D

*6.5 dager til lønning*

Fikk foresten med en Y Splitter og 5m stinger kabel til en verdi av 400kr for 200kr også av han som selger meg suben. Det meste går min vei for tia :p

Endret av nts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...