perm Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hva er i praksis forskjellen på XP Home og Professional? Lenke til kommentar
laris Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 lite egentlig,xp pro er for firmaer.etter det jeg har fått forklart Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Gå rett til kilden: http://www.microsoft.com/windowsxp/whichxp.asp De fleste hjemmebrukere vil klare seg med "home" Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 En av forskjellene er jo prisen Lenke til kommentar
Invert Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Winxp pro har støtte for 2 prosessorer husker ikke om det er mer, og xp pro har brannmur noe ikke home har tror jeg, ellers er det masse småting som jeg synes er bedre med xp pro enn home. (egentlig synes jeg linux er best da he he) Det er ditt valg og du burde få testet begge hos venner/forhandler eller noe slikt først og se forskjellen selv. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 xp pro har brannmur noe ikke home har tror jeg du mener en brannmur som du aktivere ved å gå inn på egenskapene til nettverkskortet, jo det har jeg og jeg har win xp home ed. så det er nok med på win xp home ed. tror jeg.... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 ups den kom vist to ganger...... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hva er i praksis forskjellen på XP Home og Professional? noen av de mange detaljerte forskjellerne er: * pro har mer netteverk alternativer som f.eks at man kan lage egne "bruker typer", i home så kan man bare definere en bruker som enten admin eller "bruker" (reduserte rettigheter på maskinen) * pris * som home bruker har man bare lisens for en prossesor, i pro har man lisens for to.... (med norske ord: man kan ikke kjøre med to cpuer i home, det kan man i pro, tror jeg da...) * pro har innebygd sikkerhetskopierer (det er ikke det samme som system gjenoppretting), denne funsjonen har jeg enda ikke funnet i home og jeg kan dermed med meget stor sikkerhet si at dette bare finnes i pro utgaven Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 man har også muligheter for oppretninger av domener i xp.. noe som er noe herk hvis man har to maskiner og en er xp home, for da sliter den MAX. Lenke til kommentar
Grums Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Jeg har sett at det er noen Tablet PCer som bare fungerer under Pro. Lenke til kommentar
demo Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Ahhh kjøpte selv home edition... det skulle jeg aldri ha gjort. Home mangler så mye mulighter på nettverksfronten at det er nesten skammelig.. men skal du overhode ikke bruke noe slags nettverksmulighter er vel home greit nok.. Lenke til kommentar
abene Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Hva er i praksis forskjellen på XP Home og Professional? Les om dette på windows.no Lenke til kommentar
perm Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 Takk for nyttige svar og linker. Et tilleggsspørsmål: Kan man - hvis man har XP Home installert - installere XP Professional uten at all annen programvare må installeres på nytt? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 pro er mer for bedrifter pga mer sikkerhet, har hatt begge og har home nå merka ikke mye forskjell. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Takk for nyttige svar og linker. Et tilleggsspørsmål: Kan man - hvis man har XP Home installert - installere XP Professional uten at all annen programvare må installeres på nytt? det kommer ann på hva du mener.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå